تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۵
نقل و انتقالات ارزی در چند سال گذشته بزرگترین مشکل بر سر راه صادرات و واردات در کشور بوده است.
وعده" ال - سی" های ۳۰ در صدی دولت عملی نشده است!
به گزارش حدیدنیوز، نایب رئیس اتاق بازرگانی معتقد است که نقل و انتقالات ارزی در چند سال گذشته بزرگترین مشکل بر سر راه صادرات و واردات در کشور بوده است.



کاهش مبادلات تجاری به دلیل مشکلات ارزی/وعده" ال - سی" های ۳۰ در صدی دولت عملی نشده است!



پدرام سلطانی در گفتگو با تهران پرس در خصوص موانع و مشکلات بخش خصوصی در بخش صادرات به مناسبت روز ملي صادرات اظهار داشت: صادرات در کشور ما در چند سال اخیر به دليل وضع تحریم هاي بين المللي عليه ايران   قدری دچار مشکل شده است که امیدواریم که با تغيير در روند مراودات سياسي  و کاهش تحریم ها این وضعیت قدری بهتر شود.



وی با تاکید بر افزایش هزینه نقل و انتقالات ارزی در چند سال اخیر خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر به علت مشکلات فراوانی که در بخش بانکی به وجود آمده است و عدم همکاری بانک مرکزی هزینه نقل و انتقالات ارزی به شدت بالا رفته است و این مسئله روی روند مبادلات تجاری مخصوصا بخش صادرات کشور اثر گذار بوده است.



نایب رئیس اتاق بازرگانی با اشاره تحقق نیافتن وعده بانک مرکزی در گشایش ال سی های ۳۰ درصدی به جای ال سی های ۱۳۰ درصدی افزود: بانک مرکزی در دولت جدید برای تعامل بیشتر با بخش خصوصی به دنبال گشایش ال سی های ۳۰ درصدی بود ولی این وعده تا کنون تحقق پیدا نکرده است و این مسئله مشکلات زیادی را به همراه داشته است.



وی در پایان گفت: سال گذشته اگر همکاری لازم در بخش ارزی انجام می شد می توانستیم شاهد رشد دو رقمی تجارت باشیم ولی این مسئله همچنان به قوت خود باقی بود و متاسفانه مبادلات تجاری ما کاهش هم یافت.

  http://hadidnews.com/vdcexf8w.jh8pfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما