تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۳
رییس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد

محصولات فرهنگی هم باید تحت استاندارد باشند

پیوست فرهنگی در کنار محصولات امری است که باید رعایت شود.
محصولات فرهنگی هم باید تحت استاندارد باشند






رییس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد: حتی محصولات فرهنگی نیز باید تحت استاندارد واقع شوند و پیوست فرهنگی در کنار محصولات امری است که باید رعایت شود.



به گزارش حدیدنیوز، نظام‌الدین برزگری با اشاره به همگانی بودن «استاندارد» تصریح کرد: استاندارد نباید تنها در محصولات مطرح شود، استانداردها شیوه‌های جدید زندگی را ارائه می‌دهند و استاندارد شدن باید به باوری عمومی تبدیل شود.



برزگری اظهار کرد: استانداردهای بین‌المللی مطرح شده نشان از تغییرات مثبت دارد.همه کشورها باید به سمت جهانی شدن پیش بروند ما نیز باید آنرا بپذیریم و به اقتصاد دانش‌بنیان روی بیاوریم.



وی در خصوص تحریم اقتصادی کشور، عنوان کرد: یکی از راه‌های رفع تحریم‌ها ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل است. باید امور را بر اساس تدبیر و نظم انجام دهیم تا ایرانی کالای ایرانی بخرد و تولیدات ملی افتخار ملی شود.



برزگری خاطر نشان کرد: سال ۹۱ سال خوبی برای صنعت کشور نبود و تحقق حماسه اقتصادی که نشان از عزم ملی دارد از دولت جدید انتظار می رود چرا که تمامی افرادی که در راس امور اقتصادی قرار گرفته‌اند سال‌ها در این زمینه تجربه دارند.



وی از چالش‌های دنیای جدید نام برده و به مسئله کمبود آب، محیط زیست، مسائل ترافیکی اشاره کرد و گفت: استاندارد کردن تمامی این مسائل و بخصوص انرژی‌ها آغاز شده است و تا چند سال آینده با اهمیت‌تر خواهند شد.



برزگری افزود: تاکنون ۳۴ استاندارد ملی به صورت اجباری در کشور وجود دارد و در خصوص مصرف انرژی‌ها نیز باید واحدهای تولیدی به سمت استاندارد کردن بروند.



وظیفه استاندارد؛ تضمین سلامت مردم



مدیر کل استاندارد خراسان رضوی هم در این همایش گفت: وظیفه سازمان استاندارد تضمین سلامت مردم و حفظ پایداری سازمان‌هاست. در شرایط کنونی و با وجود تحریم‌ها رسالت سازمان استاندارد زیاد است.



به گزارش ایسنا، مسعود اصغریان گفت: استانداردها انتقال‌دهنده فکر و اندیشه بشر به صنعت و تولید هستند و صنعت و خدمات کره زمین را به بهبود اقتصاد سوق می‌دهند.



اصغریان درخصوص وظایف مربوط به سازمان استاندارد خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مسئولیت استاندار بسیار خطیر است و موسسه استاندارد باید پاسخگوی مصرف‌کنندگان باشد.



وی افزود: مراجعات بیشتر افراد به سازمان استاندارد نشان از توجه مردم و نهادینه شدن کیفیت در بین مردم است.



اصغریان تصریح کرد: رسالت سازمان استاندارد بسیار است و جا دارد بخش‌های پژوهشی نیز فعال شوند و سازمان‌ها موظف به استفاده کردن از کالاهای استاندارد هستند.



وی با اشاره به شکل‌گیری شورای استاندارد گفت: نخستین شورای استاندارد به ریاست استاندار شکل گرفته است. راهکارهای عملی برای امور وجود دارد و یکی از آنها اعزام کارشناسان رسمی استاندارد به واحدهای صنعتی در جهت ارتقای امور و راهنمایی مدیرها است. http://hadidnews.com/vdcfxed0.w6dvyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما