تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۳
بررسی آمار مصرف فرآورده های نفتی در سومین هفته پاییز نسبت به هفته قبل از آن از کاهش نامحسوس مصرف بنزین و گازوئیل و ادامه رشد مصرف نفت سفید در کشور حکایت دارد.
مصرف بنزین کاهش یافت
به گزارش حدیدنیوز، در هفته گذشته (سیزدهم تا نوزدهم مهر) متوسط مصرف بنزین در ایران به ۶۷ میلیون و ۳۱۴ هزار لیتر در روز رسید که نسبت به متوسط مصرف روزانه این فرآورده نفتی در هفته قبل از آن (۶۸ میلیون و ۳۲۹ هزار لیتر) کاهشی ۱.۴۹ درصدی داشت.
در این مدت بیشترین مصرف روزانه بنزین را در روز هجدهم مهر با ثبت رقم ۷۴ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر و کمترین مصرف را در روز نوزدهم مهر به‌ میزان ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر پشت سر گذاشتیم.
هفته گذشته در مجموع ۴۷۱ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر ایران در باک خودروها و موتورسیکلت‌ها به مصرف رسید که این میزان هم بنزین معمولی و هم بنزین سوپر را شامل می‌شود.
کاهش ۵ درصدی مصرف بنزین سوپر در کشور
سیزدهم مهر (شنبه) از مجموع ۷۲ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده در کشور، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر بوده که این مقدار در روزهای بعد تا روز جمعه (نوزدهم مهر) به ‌ترتیب ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون لیتر، ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر به ثبت رسید.
متوسط مصرف بنزین سوپر در این مدت ۳ میلیون و ۱۵۷ هزار لیتر در روز بوده که نسبت به متوسط مصرف بنزین سوپر در هفته قبل از آن (۳ میلیون و ۳۲۹ هزار لیتر) ۵.۱۷ درصد کاهش داشت.
در هفته گذشته در مجموع ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر در سراسر کشور به مصرف رسید.
مصرف ۱۰۰ میلیون لیتری گازوئیل کشور در هر روز
دو هفته پیش (ششم تا دوازدهم مهر) متوسط مصرف روزانه گازوئیل کشور ۱۰۲ میلیون و ۱۱۴ هزار لیتر بود. اما در هفته گذشته (سیزدهم تا نوزدهم مهر) با کاهش ۱.۱۸ درصدی در مصرف گازوئیل روبه‌رو بودیم، به‌طوری که متوسط مصرف روزانه گازوئیل ایران به ۱۰۰ میلیون و ۹۱۴ هزار لیتر رسید.
http://hadidnews.com/vdcaoinu.49nia15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما