تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۶
بررسی رفتار کاربران اینترنت در آمریکا و اروپا

آگهی های تبلیغاتی دیجیتالی محبوب می شوند

در ماه آوریل ۲۰۱۳، موسسات تحقیقاتی مختلفی که در سال۲۰۱۲ در آمریکا و اروپا به بررسی رفتار کاربران اینترنت و نوع مصرف در زمان اتصال به شبکه پرداخته بودند نتایج پژوهش های خود را در قالب گزارش هایی جامع منتشر کردند که نشان می دهند کاربران در زمان آنلاین بودن چه تمایلات و علایقی دارند و از چه ابزارهایی برای ورود به شبکه استفاده می کنند.
آگهی های تبلیغاتی دیجیتالی محبوب می شوند
به گزارش حدیدنیوز، در ماه آوریل ۲۰۱۳، موسسات تحقیقاتی مختلفی که در سال۲۰۱۲ در آمریکا و اروپا به بررسی رفتار کاربران اینترنت و نوع مصرف در زمان اتصال به شبکه پرداخته بودند نتایج پژوهش های خود را در قالب گزارش هایی جامع منتشر کردند که نشان می دهند کاربران در زمان آنلاین بودن چه تمایلات و علایقی دارند و از چه ابزارهایی برای ورود به شبکه استفاده می کنند.



۴۰۸ میلیون کاربر اینترنت در اروپا

گزارش «۲۰۱۳ آینده دیجیتالی اروپا در کانون توجه» که از سوی موسسه تحقیقاتی com-Score انجام و پایان ماه آوریل منتشر شده است، جنبه های مختلفی از رفتارهای کاربران مثل استفاده از اینترنت از طریق رایانه یا دستگاه های همراه، سطح علاقه به ویدئوهای آنلاین، استفاده از موبایل، سرویس های تجارت الکترونیک، جست وجو در وب و شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار داده است. همچنین، این مطالعه مهر تاییدی است بر این نکته که در سطح بین المللی «آمریکا دیگر در مرکز جهان آنلاین» قرار ندارد. به طوری که تنها ۱۳درصد از کاربران اینترنت از آمریکا هستند درحالی که ۴۲درصد از آسیا و ۲۷درصد از اروپا هستند و تعداد کاربران اروپایی به ۴۰۸.۳میلیون کاربر می رسد که این رقم نسبت به سال۲۰۱۱ با یک افزایش ۷درصدی همراه بوده است.



در بین کشورهای اروپایی، روسیه با بیش از ۶۱میلیون کاربر و ۱۵درصد رشد نسبت به سال۲۰۱۱ در صدر جدول ایستاده است و پس از آن کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس با رشد کمتری در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. این درحالی است که ایتالیا با بیش از ۲۸.۷میلیون کاربر متصل به اینترنت و ۱۷درصد رشد بیشترین میزان افزایش تعداد کاربران را نسبت به سال قبل ?ه خود اختصاص داده است.



این پژوهش همچنین نشان می دهد که در منطقه «یورو۵» (شامل کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس) ۲۴۱میلیون کاربر موبایل وجود دارد و کشورهای آلمان، انگلیس و ایتالیا در این رده بندی در سکوهای اول تا سوم ایستاده اند. علاوه بر این، در کشورهای «یورو۵» بیش از ۲۳میلیون نفر دارای یک تلفن همراه هوشمند یا یک تبلت هستند که این رقم نسبت به سال۲۰۱۱ با ۹۴درصد رشد مواجه بوده است. از سویی دیگر، نتایج این تحقیق حاکی از آن است که شبکه های اجتماعی توانسته اند در جذب وبگردان اروپایی بیش از سایر سرویس های وب عمل کنند به طوری که این کاربران به طور متوسط ۶.۷ساعت در ماه به این شبکه ها وارد می شوند.



بی توجهی کاربران انگلیسی در محافظت از هویت آنلاین

نتایج بررسی هایی که موسسه تحقیقاتی Ofcom انگلیس درخصوص رفتار بزرگسالان انگلیسی در اینترنت انجام داده است، نشان می دهد که کاربران بزرگسال این کشور به دلیل استفاده از یک رمزعبور به منظور دسترسی به سایت های مختلف، هویت و امنیت آنلاین خود را در معرض خطر قرار می دهند.



بر پایه این گزارش، بیش از نیمی از کاربران بزرگسال اینترنت (۵۵درصد) در این کشور برای بیشتر و حتی تمام وب سایت های نیاز به login تنها از یک رمزعبور استفاده می کنند. این درحالی است که یک چهارم از این افراد (۲۶درصد) گفته اند که ترجیح می دهند رمزعبورهایی را به کار گیرند که به یادآوردن آنها آسان باشد و در این میان استفاده از نام خود یا خانواده یا تاریخ تولد از اولویت برخوردارند که این رفتار به طور بالقوه این کاربران را با خطر سرقت های آنلاین و هک شدن اکانت های مهمی چون پست الکترونیک و حساب بانکی مواجه می کند. یک چهارم از کاربران بزرگسال اینترنت نیز از به خاطرآوردن رمزعبور به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات و چالش های خود در دسترسی به اکانت خود در سایت های مختلف یاد کرده اند.



هرچند، گزارش Ofcom نشان می دهد که این کاربران به طور فزاینده ای در تلاشند تا خود را با روش های جدید امنیتی در زمان آنلاین بودن سازگار کنند. در این میان، ۶۲درصد از مصاحبه شوندگان اظهار داشته اند که از اتصال Wi-Fi اینترنت خود محافظت می کنند که این رقم در سال۲۰۱۱ برابر با ۵۲درصد بود. همچنین ۶۱درصد نیز تاکید کرده اند که قبل از ورود به جزئیات اطلاعات شخصی آنلاین خود به علائم هشدار و پیام های سیستم امنیتی سایت ها توجه می کنند که این میزان در سال۲۰۱۱ برابر با ۵۶درصد بود. در بین مالکان تلفن های همراه هوشمند، سه چهارم افراد (۷۵درصد) بیان داشتند که از قفل صفحه نمایشگر استفاده می کنند و نیمی از این افراد (۵۰درصد) نیز خاطرنشان کردند که در سیم کارت خود دارای کد محافظ PIN هستند و این حفاظت نسبت به کاربران غیر تلفن های همراه غیرهوشمند میزان بالاتری را نشان می دهد به طوری که این رفتار در افراد دارای تلفن های همراه هوشمند و مالکان تلفن های همراه غیرهوشمند به ترتیب ۴۰ و ۲۰درصد است.



افزایش حضور کاربران بزرگسال انگلیسی در شبکه های اجتماعی

موسسه Ofcom در ادامه گزارش خود درخصوص رفتار کاربران انگلیسی اینترنت نشان داده است که تمایل کاربران بزرگسال در این کشور به شبکه های اجتماعی به منظور حفظ تماس با دوستان و خویشاوندان افزایش یافته است. به طوری که بیش از یک سوم (۳۵درصد) از کاربران بین سنین ۵۵ تا ۶۴سال در یکی از شبکه های اجتماعی دارای پروفایل شخصی هستند که این رقم در سال۲۰۱۱ برابر با ۲۴درصد بود.



یک چهارم (۲۵درصد) از افراد بالای ۶۵سال نیز اظهار داشته اند که دارای پروفایل شخصی هستند. این افزایش بدان معنی است که در حدود بیش از دوسوم (۶۴درصد) از تمام کاربران بزرگسال انگلیس در شبکه های اجتماعی حضور دارند که این رقم در سال۲۰۱۱ برابر با ۵۹درصد بود.



همچنین، کاربران بزرگسال (۶۴درصد از افراد بالای ۵۵سال) همانند همقطاران جوان تر خود به طور برجسته ای از شبکه های اجتماعی به عنوان راهی برای ارتباط با دوستان و خانواده خود استفاده می کنند. از سویی دیگر، نتایج پژوهش Ofcom حاکی از آن است که به طور متوسط بزرگسالان ?نگلیسی حاضر در شبکه های اجتماعی در فهرست دوستان خود حداقل ۲۳۷ دوست دارند که این رقم در بین افراد ۱۶ تا ۲۴سال به طور متوسط برابر با ۳۵۲ دوست است (تقریبا سه برابر دوستان افراد بالای ۴۵سال که به طور متوسط ۱۲۶دوست دارند). بر پایه این گزارش، شبکه های اجتماعی درحال حاضر به بخشی از زندگی روزانه ۵۰درصد از بزرگسالان عضو این شبکه ها تبدیل شده است و این افراد بیش از یک بار در روز وارد پروفایل شخصی خود می شوند و تقریبا ۹درصد از این بزرگسالان تمایل شدیدی به دسترسی به شبکه های اجتماعی دارند و تقریبا بیش از ۱۰بار در روز?وارد این شبکه ها می شوند که این میزان در بین افراد ۱۶ تا ۲۴سال برابر با ۱۷درصد است.



افزایش زمان آنلاین بودن در بین کاربران انگلیسی

موسسه Ofcom در ادامه این بررسی نشان داده است که استفاده از اینترنت به رشد خود ادامه می دهد و درحال حاضر متوسط کاربران انگلیسی ۱۶.۸ساعت در هفته از زمان خود را آنلاین هستند که این میزان در سال۲۰۱۱ معادل ۱۵.۱ساعت در هفته بود. با وجود این، مشکلات ناشی از هرزنامه ها و حملات ویروسی و فیشینگ در مقایسه با سال۲۰۱۱ ثابت مانده و به ترتیب برابر با ۵۲، ۲۵ و ۲۶درصد ثبت شده است.



براساس این تحقیقات، ۱۶درصد از کاربران بزرگسال اینترنت در انگلیس برای اتصال به شبکه از تبلت و ۵۳درصد نیز از تلفن همراه خود استفاده می کنند که این میزان در بین مالکان تلفن های همراه هوشمند بالاتر است و ۸۶درصد از این مالکان اظهار داشته اند که با تلفن همراه هوشمند خود آنلاین می شوند. متوسط کاربران بزرگسال اینترنت بیان کرده اند که در طول هفته از حدود ۱۹وب سایت مختلف بازدید می کنند که در این میان، میزان مردان بازدیدکننده نسبت به زنان بالاتر بوده و به ترتیب برابر با ۲۴درصد برای مردان و ۱۴درصد برای زنان است. هرچند، با وجود افزایش طول زمان صرف شده در اینترنت بیش از یک پنجم (۲۲درصد) از بزرگسال گفته اند که از کمتر از ۵وب سایت در طول هفته بازدید می کنند.



این درحالی است که نتایج بررسی های موسسه تحقیقاتی دیگری با عنوان Temkin Group که رفتار مصرف ۱۰هزار فرد ساکن آمریکا را مورد مطالعه قرار داده است نشان می دهد که ۵۷درصد از مصرف کنندگان آمریکایی برای انجام فعالیت های آنلاین خود به مدت ۱.۴ساعت در روز از تلفن های همراه استفاده می کنند و تنها ۱۶درصد از این افراد اظهار داشته اند که برای مرور وب به مدت حداقل ۳ساعت در روز از تلفن همراه بهره می گیرند.

برپایه این گزارش، ۹۵درصد از مصاحبه شوندگان گفته اند که در خانه چه از طریق دستگاه های موبایل و چه از طریق رایانه های شخصی از اینترنت استفاده می کنند و ۶۰درصد نیز این کار را حداقل به مدت ۳ساعت در روز انجام می دهند.



علاقه کاربران اینترنت به محتواهای دارای آگهی رایگان

نتایج تحقیق دیگری که به سفارش «اتحادیه آگهی های دیجیتال» (DAA) در آمریکا انجام شده است از آن حکایت دارد که کاربران اینترنت استفاده از محتواهای وب را که با آگهی و تبلیغات همسو با علایق آنها حمایت می شوند ترجیح می دهند و این کاربران علاقه دارند تا این نوع تبلیغات را که پیش از محتواهای وب پخش می شوند تماشا کنند. این پژوهش که با هدف رصد رفتار کاربران در تماشای آگهی ها انجام شده است نشان می دهد که در حدود ۶۹درصد از مصاحبه شوندگان اظهار داشته اند که محتواهای رایگانی چون اخبار، اعلام وضعیت آب وهوا و ایمیل در افزا?ش ارزش اینترنت «به شدت مهم» هستند و بیش از ۷۵درصد هم خاطرنشان کرده اند که محتواهای حمایت شده با آگهی های رایگان را ترجیح می دهند و تنها ۹درصد از مصاحبه شوندگان گفته اند که حاضرند برای آگهی ها پول پرداخت کنند.



این پژوهش که با حضور یک هزار بزرگسال آمریکایی در آوریل ۲۰۱۳ از سوی موسسه تحقیقاتی Zogby Analytics انجام شده نشان می دهد که ۴۱درصد از مصاحبه شوندگان گفته اند که آگهی های همسو با علایق خود را به آگهی هایی که به صورت تصادفی تماشا می کنند ترجیح می دهند. درحالی که ۱۶درصد از این افراد آگهی های تصادفی و ۲۸د?صد هم هر دو نوع را ترجیح می دهند. در ادامه این تحقیق از مصاحبه شوندگان سوال شد که بزرگترین دغدغه آنها در اینترنت چیست. در حدود ۳۹درصد از این افراد نگران سرقت هویت و ۳۴درصد هم نگران حملات ویروسی و بدافزارها بودند.



۱۲درصد هم اظهار داشتند که بزرگترین نگرانی و دغدغه آنها نظارت دولتی بر داده های اینترنتی است. این گزارش با مطالعه روی نوع دستگاه هایی که کاربران برای دسترسی به اینترنت از آنها استفاده می کنند، نشان می دهد که رایانه با ۸۰درصد همچنان بیشترین سهم را در ورود به وب ایفا می کند و انواع مختلف دستگاه های?موبایل ۲۰درصد از این سهم را در اختیار دارند. همچنین در کشورهای یورو۵ افزایش شگفت انگیزی (با یک رشد ۱۶۲درصدی) در تعداد کاربرانی که از طریق دستگاه های موبایل فیلم تماشا می کنند به ثبت رسیده است.



در سطح کشورهای اروپایی (۱۸کشور)؛ یاهو، در عرصه اخبار و اطلاع رسانی، سایت آمازون در عرصه خرده فروشی و تجارت الکترونیک و Unicredit در بانکداری آنلاین پیشگام هستند. http://hadidnews.com/vdcfetd0.w6dvvagiiw.html
منبع : اقتصاد ایران
نام شما
آدرس ايميل شما