تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۵
خداحافظی با گارانتی‌های قلابی

جزئیات آیین‌نامه جدید خدمات پس از فروش

واردکنندگان محصولات باید دفتر مجاز خدمات پس از فروش داشته باشند.
جزئیات آیین‌نامه جدید خدمات پس از فروش
در چند وقت گذشته با افزایش عرضه و تقاضای محصولات برقی به ویژه رایانه و محصولات مرتبط، نیاز به پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش در بازار افزایش یافته است.

به گزارش حدیدنیوز، در بازار ایران خریدارن به دو دسته تقسیم می شوند. افرادی که خدمات پس از فروش برای آنان مهم بوده و دسته دیگر که خدمات پس از فروش برای آنات اهمیت چندانی ندارد. این عدم اهمیت باعث شده خریداران برخی محصولات خود را از بازارچه های مرزی یا به بدون داشتن خدمات پس فروش معتبر تهیه کنند.



همچنین با وجود این رویه در بازار که خدمات پس از فروش برای برخی مصرف کنندگان اهمیتی ندارد، برخی عرضه کنندگان روی محصولات خود خدمات پس از فروشی ارائه می‌دهند که هیچ وجاهت قانونی، خدمات مناسب و استانداری ندارد.



این در حالی است که به طور استاندارد و قانونی واردکنندگان محصولات باید دفتر مجاز خدمات پس از فروش داشته باشند که پرسنل فنی آن حرفه ای و کامل آشنا به ساختار محصول به فروش رسیده باشند.



در این رابطه رییس اتحادیه فن آوران رایانه از تهیه آیین نامه خدمات پس از فروش خبر داد.



مهدی میر مهدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آیین نامه خدمات پس از فروش در اتحادیه تهیه شده و به زودی به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای تایید نهایی ارسال خواهد شد.



وی تصریح کرد: در حال حاضر کیفیت خدمات، مکان انجام خدمات و پرسنل فنی شرکت ارائه خدمات پس از فروش به طور دقیق مشخص نیست که به طور کل می توان گفت ۹۰ درصد شرکت های خدمات پس از فروش تعهدی به خدمات خود مبنی بر کالای عرضه شده ندارند.



او با اشاره به این که احتمال می رود تا پایان ماه آینده این آیین‌نامه اجرایی شود ادامه داد: با اجرای این آیین نامه گارانتی‌ها در سه درجه کیفی طلایی، نقره ای و برنز به صورت یک شکل عرضه خواهد شد.



میرمهدی یادآور شد: گارانتی ها از این پس روی گارانتی های یک شکل، لگوی اتحادیه، لگوی سازمان حمایت و سریال مجزای خدمات پس از فروش درج خواهد شد.



وی تاکید کرد: باید مشخصات فنی دستگاه به صورت چاپی روی کارت درج شود و شرکت ها دیگر نمی توانند به بهانه های ضربه خوردگی، آب خوردگی و امثال آن دستگاه را از خدمات پس از فروش خارج کنند.



رییس اتحادیه فن‌آوران رایانه خاطرنشان کرد: بعد اعلام قوانین این آیین نامه و بازبینی در کیفیت خدمات پس از فروش، شرکت ها و کارت هایی که در لیست اتحادیه قرار نگیرند وجاهت قانونی نخواهند داشت.



او در رابطه با گارانتی های اینترنشنال بیان کرد: کالاهایی که خدمات اینترنشنال دارند باید در ایران یک نماینده قانونی معرفی کرده که دارای ارائه خدمات پس از فروش باشد و دوباره در ایران کالای وارد شده گارانتی شود و این گارانتی به طور حتم باید به تایید اتحادیه رسیده باشد.



میر مهدی در پایان گفت: با آغاز به کار گارانتی یک شکل، عرضه کنندگان حق ایجاد تفاوت قیمت روی محصول به بهانه تفاوت خدمات پس از فروش را نخواهند داشت. http://hadidnews.com/vdcb9sb5.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما