تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۱
در راستای اختلافات دو حزب رقیب در آمریکا

ادامه بحران بدهی آمریکا طلای جهانی را به ۱۴۰۰ دلار می‌رساند

در معاملات روز دوشنبه هر اونس طلا با ۲ دلار افزایش قیمت در برابر ۱۳۱۱ دلار معامله شد.
ادامه بحران بدهی آمریکا طلای جهانی را به ۱۴۰۰ دلار می‌رساند
درحالی که کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت عدم حل اختلافات دولتمردان آمریکا بر سر بودجه و بدهی این کشور قیمت طلا تا ۱۰ روز آینده به ۱۴۰۰ دلار برسد در معاملات روز دوشنبه هر اونس طلا با ۲ دلار افزایش قیمت در برابر ۱۳۱۱ دلار معامله شد.

به گزارش حدیدنیوز، رویترز گزارش داد: پس از آنکه تعطیلی نزدیک به یک هفته ای دولت آمریکا نگرانی ها از اینکه احتمالا کنگره برای افزایش سقف بدهی های دولت در زمان مقرر به توافق لازم نرسد را افزایش داد، جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران افزایش یافت و قیمت طلا امروز با رشد قیمت مواجه شد.



عدم توافق بین دو حزب رقیب در آمریکا برای افزایش سقف بدهی های دولت تا روز ۱۷ اکتبر بزرگترین اقتصاد جهان را به سمت نکول بی سابقه در پرداخت بدهی ها سوق خواهد داد. کنگره هم اکنون به دلیل اختلاف نظر بر سر بودجه دولت که منجر به تعطیلی دولت فدرال گشته، دچار دو دستگی شده است. تعطیلی بخش هایی از دولت آمریکا موجب صدمه دیدن اقتصاد این کشور و تاخیر در انتشار آمارهای اقتصادی شده است.



در جریان آخرین گفت‌وگوها بر سر سقف بدهی های دولت آمریکا در سال ۲۰۱۱، قیمت طلا به سطح بی سابقه ۱۹۲۰ دلار در هر اونس رسیده بود. در سال ۲۰۱۱، توافق برای افزایش بدهی های دولت در آخرین دقایق به دست آمد.



برایان لان، تحلیلگر بازار طلا در سنگاپور گفت: «اینها اتفاقات مهمی هستند که می توانند موجب تغییرات عظیمی در بازار شوند.» وی افزود: «اگر ما شاهد هیچ گونه پیشرفتی تا ۱۷ اکتبر نباشیم، من فکر می کنم ما شاهد رسیدن قیمت طلا به ۱۴۰۰ دلار خواهیم بود.»



لان ادامه داد: «آمارهای اقتصادی یا هرگونه اخباری در مورد سقف بدهی های دولت آمریکا مسیری که طلا و نقره طی خواهند کرد را تعیین می کنند. تا آن زمان، دامنه تغییرات قیمت محدود خواهد بود.»

اختلافات دو حزب رقیب در آمریکا، امروز ارزش دلار را در برابر سایر ارزهای معتبر جهانی کاهش داد و در نزدیکی پایین ترین قیمت ۸ ماه گذشته حفظ کرد.



بر اساس این گزارش، امروز قیمت هر اونس طلا با ۲.۱ دلار افزایش به ۱۳۱۱ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت نقره و پالادیوم نیز افزایش یافت. http://hadidnews.com/vdcdso0x.yt09n6a22y.html
منبع : بانک
نام شما
آدرس ايميل شما