تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: جلسه فوق‌العاده کمیسیون بودجه برگزار شد و محمدباقر نوبخت در این جلسه با پیشنهاد برخی نمایندگان برای حذف ۳دهک از یارانه‌بگیران اعلام مخالفت کرد.
به گزارش حدیدنیوز، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس امروز به منظور بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور نشست فوق‌العاده تشکیل دادند و تبصره ۲ ماده واحده این لایحه را بررسی کردند.



وی ادامه داد: در جلسات گذشته کمیسیون تبصره یک ماده واحده لایحه مذکور به تصویب رسید و امروز تبصره ۲ که در آن آمده بود در بند (۲-۳) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور عبارت "بیست و شش درصد سهم صندوق توسعه ملی و دو درصد سهم بازپرداخت برداشت از این صندوق (بابت پرداخت عیدانه سال ۱۳۹۱) را به حساب مربوط واریز و پنجاه و هفت و نیم درصد" به عبارت "بیست درصد سهم صندوق توسعه ملی و دو درصد سهم بازپرداخت برداشت از این صندوق (بابت پرداخت عیدانه سال ۱۳۹۱)‌ را به حساب مربوط واریز و شصت و سه و نیم درصد" تغییر می‌یابد، مورد بررسی قرار گرفت.



سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در این جلسه برخی اعضا پیشنهاد حذف این تبصره را مطرح کردند که تصویب نشد و پس از آن برروی کلیات آن به توافق رسید اما قرار شد روی متن آن کار شده و اصلاحاتی اعمال شود.



همچنین، جعفر قادری عضو دیگر کمیسیون بودجه، از بررسی اجمالی پیشنهاد نمایندگان مبنی بر حذف ۳دهک بالای یارانه‌بگیران، در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت که در این جلسه بحث‌هایی مطرح شد و محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور اعلام کرد که دولت مخالف تصویب چنین پیشنهادی است.



وی افزود: در این جلسه فقط بحث‌های اجمالی درباره این پیشنهاد نمایندگان صورت گرفت و بحث‌های تفصیلی‌تر به جلسات آینده کمیسیون موکول شد.



متن کامل لایحه اصلاح بودجه سال ۹۲ بدین شرح است:



مقدمه توجیهی:



در راستای افزایش انضباط مالی، واقعی کردن منابع و مصارف بودجه عمومی دولت با تأکید بر کمک به معیشت مردم، تأمین هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر و اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و امکان اتمام آنها در سال ۱۳۹۲ وجود دارد، لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور به‌شرح زیر جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود:



"لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور"



ماده واحده ــ به دولت اجازه داده می‌شود منابع و مصارف قانون بودجه ۱۳۹۲ کل کشور را با رعایت تبصره‌های زیر اصلاح نماید:



تبصره ۱ ــ در بند (۷-۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور عبارت "تفاوت بیش از ده درصد در تخصیص و پرداخت ردیف‌های مصوب سایر طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای توسط کمیته‌های تخصیص اعتبار و پرداخت توسط خزانه ممنوع و در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است" حذف می‌شود.



تبصره ۲ ــ در بند (۲-۳) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور عبارت "بیست و شش درصد سهم صندوق توسعه ملی و دو درصد سهم بازپرداخت برداشت از این صندوق (بابت پرداخت عیدانه سال ۱۳۹۱) را به حساب مربوط واریز و پنجاه و هفت و نیم درصد" به عبارت "بیست درصد سهم صندوق توسعه ملی و دو درصد سهم بازپرداخت برداشت از این صندوق (بابت پرداخت عیدانه سال ۱۳۹۱)‌ را به حساب مربوط واریز و شصت و سه و نیم درصد" تغییر می‌یابد.



تبصره ۳ ــ بند (۱-۲۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور به‌شرح زیر اصلاح می‌شود:



۱-۲۷  ــ به دولت اجازه داده می‌شود با رعایت قوانین اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی در سقف پنجاه هزار میلیارد (۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال نسبت به فروش سهام، سهم الشرکه، اموال، دارایی‌ها و حقوق مالی و نیروگاه‌های متعلق به دولت و مؤسسات و شرکت‌های دولتی تابعه و وابسته اقدام نموده و منابع حاصله را به ردیف درآمدی ۳۱۰۵۰۲ جدول شماره (۵) این قانون واریز نماید. به‌ازای وجوه واریزی از محل اعتبارات ۹-۱۰۱۰۰۰ جدول شماره (۸) این قانون به مصارف مندرج در جدول شماره (۱۹) این قانون با اولویت پرداخت به کلیه مطالبات ایثارگران و هزینه‌های مربوط به بازنشستگان و پیشمرگان کرد مشمول طرح شهید کاظمی اختصاص می‌یابد.



تبصره ۴ ــ در بند (۵-۲۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور عبارت "حاصل از فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی" قبل از عبارت "از محل اعتبارات" اضافه می‌شود.



تبصره ۵ ــ بند (۶-۲۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور حذف می‌شود.



تبصره ۶ ــ در بند (۳۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور عبارت "مبلغ پنجاه هزار میلیارد (۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال" به عبارت "پانزده هزار میلیارد (۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال" تغییر می‌یابد.



تبصره ۷ ــ تبصره (۲) بند (۸۰) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور به‌شرح زیر اصلاح می‌شود:



تبصره ۲ ــ رقم درآمدی حاصل از اجرای قانون برای دوازده ماه است و باید از ارقام هزینه‌ای به‌طور ماهانه تخصیص داده شده و هزینه شود و جابه‌جایی ردیف‌ها ممنوع می‌باشد.



تبصره ۸- بند (۱۳۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور حذف می‌شود.



تبصره ۹- به دولت اجازه داده می‌شود تخصیص اعتبارات بودجه عمومی دولت مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور را در سقف یک‌هزار و پانصد و چهار هزار میلیارد (۱۵۰۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال با منظور کردن کاهش ۱۰ درصد از اعتبارات هزینه‌ای (با احتساب پنجاه و نه هزار میلیارد (۵۹۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال افزایش اعتبارات مابه‌التفاوت نرخ ارز کالای اساسی موضوع جزء (۲۰) ردیف ۵۲۰۰۰۰ جدول شماره (۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور) و کاهش بقیه از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی (شامل اعتبارات درآمد ــ هزینه‌ای موضوع فروش سهام و سهم الشرکه شرکت‌های دولتی، فروش اوراق مشارکت و واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) متناسب با ارقام مصوب ذی‌ربط انجام دهد.



تبصره ۱۰ ــ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور مجاز است یک‌سری اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر پرسنلی (حقوق و مزایا) را بدون الزام به رعایت محدودیت‌های جابه‌جایی اعتبارات هزینه‌ای تأمین نماید. معاونت مذکور مکلف است حداکثر تا پایان اردیبهشت سال ۱۳۹۳ نسبت به ارائه گزارش جابه‌جایی‌های انجام یافته به مجلس شورای اسلامی اقدام نماید.



تبصره ۱۱ ــ احکام بندهای (۷۲) و (۷۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، از تاریخ ۱۳۹۲/۴/۱ لازم‌الاجرا می‌باشد و نرخ‌های موضوع بند (۷۲) مطابق احکام قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور برای سه‌ماهه اول ۱۳۹۲ خواهد بود. http://hadidnews.com/vdcbsab5.rhb0spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما