تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۳
عضو کميسيون انرژي مجلس با بيان اينکه از جمله راهکارهاي برون رفت از مشکلات صنعت نفت پرهيز از خام فروشي است گفت: تاسيس پالايشگاه هاي جديد و متعدد يکي از اساسي ترين ارکان در اين راستا محسوب مي شود.
به گزارش حدیدنیوز، سيد مهدي موسوي نژاد نماينده مردم بوشهر و دشتستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اعمال تحريم هاي جديد در بخش نفت نشان ميدهد که براي تامين نيازهاي کشور تا چه اندازه به صادرات نفت خام نياز داريم از اين رو زماني که صادرات کاهش يابد با مشکلات زيادي مواجه خواهيم شد.





وي ادامه داد: بنابراين لاز است با رفع مشکلات مجموعه صنعت نفت در کشور در حد امکان وابستگي خود را به خارج از کشور کاهش دهيم.





موسوي نژاد ايجاد پالايشگاه هاي جديد و متعدد را از جمله راه کارهاي برون رفت از مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: اين مسئله در کنار توليد با کيفيت و مفيد نفت، قدمي در راستاي خودکفايي در بنزين و سوخت کشور نيز محسوب مي شود از اين رو ساخت پالايشگاه هاي متعدد قطعا کمک شاياني به بهبود وضعيت مجموعه صنعت نفت خواهد کرد.





عضو کميسيون انرژي مجلس با بيان اينکه پرهيز از خام فروشي و تبديل نفت خام به ارزش افزوده ازد يگر مسائل مهم حوزه نفت است اظهار داشت: براي عملي کردن اين موضوع ما به نيروي انساني زيادي نياز داريم از اين رو اقدام به اين مسئله نه تنها موجب اشتغال زايي پايدار مي شود بلکه استخراج بي رويه اين محصول را از ميادين نفتي کاهش داده نبود نفت را در ساليان آتي کم رنگ مي کند.





نماينده مردم بوشهر و دشتستان در خانه ملت اختصاص درآمدهاي حاصل از فروش نفت را به خود مجموعه صنعت نفت بسيار با اهميت عنوان کرد و اذعان داشت: لازم است مديريت جديد اين مسئله را عملي نمايد زيرا با اختصاص اعتبارات به محل صنعت نفت قطعا توسعه زيرساخت هاي اين مجموعه و تقويت تجهيزات و تهيه اقلام مورد نياز انجمن هاي مرتبط با روال بهتري صورت خواهد پذيرفت و ديگر شاهد بروز مشکل در اين بخش نخواهيم بود.





وي به تاسيس مراکزصنعتي اشاره کرد و گفت: تاسيس بنا و مراکز صنعتي درآمدزا و اشتغال زا همچون صنعت پتروشيمي و کالاهاي پايين دست از جمله مسائلي است که بايد مورد توجه قرار گيرد. http://hadidnews.com/vdcfemd0.w6dvcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما