تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۲
هزینه‌ دارو بیش از ۱۰۰ درصد گران شده است

تاکید یکی از وزاری دولت بر واژه اصلاح قیمت به جای گرانی

ابن افزایش قیمت‌ها به حوزه سلامت هم رسیده است و هزینه های دارویی بیش از ۱۰۰ درصد گران شده است.
تاکید یکی از وزاری دولت بر واژه اصلاح قیمت به جای گرانی
به گزارش حدیدنیوز به نقل از سراج۲۴ چند روزی است که قیمت‌های انرژی و لبنیات با افزایش قیمت رو به ور شده است و مسئولان ذی نفع به جای پاسخگویی به گرانی های ایجاد شده در تلاش‌اند واژه اصلاح قیمت ها را در رسانه‌های جایگزین کنند.

اخبار رسیده حاکی از آن است که یکی از وزرای دولت یازدهم که به سختی رای اعتماد از مجلس گرفت به کابینه دولت تدبیر و امید گفته است که به جای واژه گرانی از لفظ اصلاح قیمت‌ها استفاده کنید و رسانه های جریان اصلاحات همین سیاست را دنبال می‌کنند.

نکته جالب توجه این است که ابن افزایش قیمت‌ها به حوزه سلامت هم رسیده است و هزینه های دارویی بیش از ۱۰۰ درصد گران شده است.

گرانی در حوزه سلامت سبب شده است که بیمه زیر بار پرداخت مازاد قیمت‌ها نرود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از زیر بار نرفتن بیمه‌ها برای پوشش کامل داروهای بیماران صعب العلاج و خاص از التیماتوم مجلس به دو وزیر بهداشت و تعاون خبر داد و گفت:متاسفانه بیماران ۹۵درصد هزینه دارو را باید از جیب بپردازند.

قربانی عنوان کرده است: در حال حاضر بزرگترین مشکل مربوط به سازمانهای بیمه‌گر است که هنوز مجاب نشدند قیمت‌های جدید دارو را بپذیرند و بار مالی بسیاری به بیماران تحمیل می‌شود. بطور مثال بیمار در گذشته دارویی که یک هزار تومان قیمت داشت فقط قیمت ۳۰ درصد آن را می‌پرداخت ولی با افزایش هزینه‌های دارویی آن داروی هزار تومانی که نهایتاً ۳ هزار تومان شد و بیمار جدا از آنکه آن ۳۰ درصد را می‌پردازد باید آن ۲ هزار تومان افزایش قمیت دارو را نیز که بیمه‌ها آن را پوشش نداده‌اند بپردازند.

قربانی ادامه داد: این بدان معناست که بیماری که در گذشته ۳۰ درصد هزینه دارو را می‌پرداخت امروز باید ۹۵ درصد هزینه دارو را بپردازد و این مشکل و معضل بزرگ برای جامعه باید توسط سازمانهای بیمه‌گر برطرف شود و آنها باید قیمت‌های جدید هزینه‌های دارویی را متقبل شوند.

بدنبال اتفاقات رخ داده بحث استیضاح دو وزیر تعاون و بهداشت در مجلس شورای اسلامی در حال قوت گرفتن است. http://hadidnews.com/vdcdjx0x.yt0996a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما