تاریخ انتشار :جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۰۳
برخی شواهد نشان دهنده آن است که تیم سیاست خارجی دولت آقای روحانی در نظر دارد مذاکره با امریکا را از حالت یک اتفاق خارج کرده و به یک روند مستمر تبدیل کند.
تصمیم تیم سیاست خارجی دولت برای تبدیل مذاکره با امریکا به روند مستمر
به گزارش حدیدنیوز ، برخی شواهد نشان دهنده آن است که تیم سیاست خارجی دولت آقای روحانی در نظر دارد مذاکره با امریکا را از حالت یک اتفاق خارج کرده و به یک روند مستمر تبدیل کند.

برخی نشانه ها در تهران حکایت از آن دارد که ارزیابی تیم آقای دکتر روحانی این است که با یک یا چند دور مذاکره با امریکا قادر به دست یابی به آن سطح از پیشرفت در دیپلماسی هسته ای و منطقه ای که مدنظر دارد نیست، و بنابراین تصمیم دارد در یک دوره زمانی دارای سقف نامشخص با امریکا وارد تعامل دو جانبه و مستقیم شود.

سایت ایران هسته ای در ادامه این خبر می نویسد: محمد جواد ظریف در صفحه فیس یوک خود با اشاره تلویحی به این موضوع تاکید کرد که نباید توقع داشت مشکلات انباشته با یک یا چند دیدار حل شود. روند رایزنی دوجانبه با امریکا به موازات مذاکرات با گروه ۱+۵ تعقیب خواهد شد اما تحلیلگران می گویند اگر این روند جدی شود می تواند فرآیند کاری در گروه ۱+۵ را تحت تاثیر قرار داده، و حتی مختل کند.

از سوی دیگر، مشخص نیست که فضای داخلی در ایران تا چه زمانی می تواند رایزنی دو جانبه با امریکا را بدون دست یابی به نتایج مشخص تحمل کند.

جان کری و جواد ظریف روز پنج شنبه آینده ۴ مهر (۲۶ سپتامبر) در چارچوب گروه ۱+۵ دیدار و مذاکره خواهند کرد.

این احتمال جدی است که این روند در سطح پایین تر تداوم پیدا کند. البته مطابق اعلام سخنگوی وزارت خارجه در روز سه شنبه ۲ مهر، دیدار دو جانبه ای میان کری و ظریف برنامه ریزی نشده است. http://hadidnews.com/vdcjxve8.uqemazsffu.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما