تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۱
نگاهی به روند تغییر سبک برنامه ها در تلویزیون

آکادمی موسیقی ایرانیان آیا تبلیغ از برنامه های ماهواره است

مدتی است که رسانه ملی سعی کرده نسبت به عملکرد تکراری و یکدست خود تنوع هایی ایجاد کند.
آکادمی موسیقی ایرانیان آیا تبلیغ از برنامه های ماهواره است









به گزارش حدیدنیوز به نقل از تهران پرس،  مدتی است که رسانه ملی سعی کرده برای جدا شدن از انتقادات فراوان نسبت به عملکرد تکراری و یکدست خود تنوع هایی را در برخی بخش های برنامه سازی ایجاد کند که به نظر میرسد با توجه به آنچه که این روز ها از این روند مشاهده می شود آینده ای روشن را برای برنامه سازی و گرایش مخاطب در تلویزیون شاهد باشیم .



به طور کلی تنوع در برنامه‌های تلویزیونی یک اصل مهم است  اصلی که اگر از سوی مسئولان و برنامه‌سازان تلویزیون جدی گرفته شود، به برنامه‌های تلویزیونی اعتبار می‌بخشد و این امر باعث جذب مخاطبان بیشتر می‌شود و بی‌توجهی مسئولان و برنامه‌سازان هم باعث می‌شود که مخاطبان سرگرمی خود را در جای دیگری پیدا کنند .



دلزدگی مخاطبان از برنامه‌های تلویزیون امر جدیدی نیست، شاید همین دلزدگی باعث شده که شبکه ۳سیما دست به اقدام جدیدی و ساخت برنامه‌های متنوع بزند یکی از این اقدامات راه‌اندازی برنامه جدید تحت عنوان «صدا» یا «آکادمی موسیقی ایرانی» است.



آنطور که از سوی مسئولان شبکه ۳سیما اعلام شده هدف از پخش این برنامه جلب‌، معرفی و شناساندن استعدادهای جوان در همه جوانب است و مبنای ساخت این برنامه، مسابقه سرال ‌های تلویزیونی و تیتراژ‌های آنهاست  آنطور که در توضیحات اولیه آمده است شکل این برنامه به‌گونه‌ای خواهد بود که خوانندگان در این مسابقه حضور خواهند داشت تیتراژ مورد نظر را بازخوانی می‌کنند و کلیپی ساخته و پخش می‌شود و شرکت‌کنندگان سپس همان تیتراژ‌ها را بازخوانی می‌کنند.



در این مسیر برخی از مردم فکر می‌کنند صداوسیما از شبکه‌های ماهواره‌یی تقلید می‌کند مثلا تا آن‌ها «تختِ‌گاز» را دوبله می‌کنند، صداوسیما هم آن را دوبله می‌کند. یا اگر آن‌ها «بفرمایید شام» می‌سازند، این‌جا هم «شام ایرانی» می‌سازند  یا اگر آن‌ها «اتاق خبر» دارند، صداوسیما هم یک چیزی مثل آن درست می‌کند! یا اگر آن‌ها آکادمی چیز... چیز می‌سازند، صداوسیما هم «آکادمی موسیقی ایرانی» می‌سازد ؛ البته دیگر همه می دانند  که این کارهایی که صداوسیما می‌کند، تقلید نیست؛ بلکه رقابت است  شبکه‌های ماهواره‌یی هم خیلی از روی دست برنامه‌های صداوسیما تقلید می‌کنند.



به‌نظر می‌رسد که حتی اگر این برنامه تقلیدی از نمونه مشابه خارجی آن باشد، باز اتفاق خوبی است، از آن جهت اتفاق خوبی است که هم پاسخی به نیازهای مخاطبانی است که به تماشای برنامه‌های این‌چنینی علاقه دارند و به همین دلیل به تماشای برنامه‌های مشابه در شبکه‌های ماهواره‌ای روی می‌آورند و از سوی دیگر اقدام مناسبی برای پاسخ به نیاز افرادی است که با صرف هزینه‌های سنگین حاضر به شرکت در برنامه‌های مسابقه‌ای و تست خوانندگی می‌شوند  برنامه‌هایی که اغلب هم ساختاری ضعیف دارند و در کشورهای همسایه برگزار می‌شوند .

  http://hadidnews.com/vdce778w.jh8pfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما