تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۵

دلّال موفّق...

هم از آفتاب
خدا نكند عقل مشتري فقط به چشمش باشد، كه در پس اعتماد به اين سرمايه‌دارنماهاي بي‌مايه، كلاهش پس معركه خواهد بود!
دلّال موفّق...
به گزارش سرویس وبلاگستان حدیدنیوز ؛ نویسنده وبلاگ هم از آفتاب در آخرین به روزرسانی وبلاگ خود نوشته است:

راز موفّقيّت شركتهاي بزرگ و بسياري از ثروتمندان يك فرمول و قاعده‌ بسيار طلايي است: اگر ۱۰ تومان سرمايه داري، ۱ تومانش را به كار بزن و ۹ تومان بقيه را صرف تبليغات كن! روي اين حساب، يك كاسب حرفه‌اي، هميشه، حتّي در اوج بحران مالي و خالي بودن انبارش و خطر ورشكستگي، با قرض و قوله هم كه شده ويترينش را خيلي شيك و پر و پيمان مي‌چيند! تا ديده و دل مشتري را بربايد و به دنبال آن اعتماد و پول او را ... . بازارياب‌ها و دلّالان را هم كه مي‌دانيد! نانشان فقط از همين راه درمي‌آيد!

بارها و بارها وقتي سر و كارم به اين شركت‌هاي مقاطعه‌كار افتاده، نماينده‌شان را ديده‌ام كه با پرستيژي آنچناني و كاتالوگهاي نفيس و گران‌قيمت از بزرگي و وسعت و سابقه و هنر شركتش گفته‌ و با زبان‌چرب،‌ شركتش را شانه‌ به شانه مايكروسافت و ايرباس و ايران‌خودرو (!) نمايانده‌ است؛ ولي وقتي براي تحقيق و آشنايي بيشتر و احتمالا! عقد قراردادي به دفترشان رفته‌ام، آپارتماني خالي و خلوت و نمور، در يكي از پس‌كوچه‌هاي شهر ديده‌ام! و طبيعتاً قرارداد را عقد نكرده‌ام! (به عنوان نمونه، در يك مورد بنده‌هاي خدا، بروشور رزومه‌اي به دستم داده بودند كه كاغذ و چاپش بيشتر از ۲۰هزار تومان شده بود، ولي پول نداشتند يك دست استكان يك شكل براي پذيرايي از مهمانانشان بخرند!)

اين هنر آنهاست و اقتضاي كارشان و قابل درك، امّا خدا نكند عقل مشتري فقط به چشمش باشد، كه در پس اعتماد به اين سرمايه‌دارنماهاي بي‌مايه، كلاهش پس معركه خواهد بود!

--------------------------------------

پسر، جيبش خالي است و باباي پولداري هم ندارد؛ درسي هم نخوانده كه آينده‌اش اميدي داشته باشد. با كمك رفقايش، در زيرزمين يك مغازه با دو سه تا سيستم، كافي‌نتي راه انداخته و شندرغاز پول شبهه‌ناك از وب‌گردي مشتريانش كاسب مي‌شود.

دختر، كلّه‌اش داغ كه دانشگاه قبول شده و از اول مهر، دانش‌آموز نيست و دانشجو است! سطح زندگي‌شان متوسّط به بالا است و گيرش اين است كه دلش هوا به هوا مي‌شود! وقتي پيامكي مي‌نويسد كه: "تو تك ستاره آسمون قلب مني ..." اقلا براي ۷ - ۸ تا اسم توي دفترتلفن گوشي‌اش مي‌فرستد! شيرين‌ترين خاطره اين روز‌هايش هم در كافي‌نتي خلق شده كه با ديدن نتايج كنكور، از شادي جيغي كشيده و با لبخند برّاق پسر كافي‌نت‌گردان، و تكّه كاغذي كه شماره‌اي رويش نوشته و يك دانه شكلات پذيرايي شده و دويده تا خبر خوش را به همه بدهد ... .

خيلي طول نمي‌كشد تا قرار ازدواج بگذارند ...

پسر، ۹ تومان را خرج تبليغات مي‌كند، غافل از اين كه همان يك تومان را هم گم كرده ...

دختر، ۹ تومانش را قبلاً خرج تبليغات كرده، و اين يك تومان باقي‌مانده را هم، اينجا تبليغ مي‌كند ...

...

آپارتمان دل دختر، خيلي نمور و فرسوده است ... پسر هم حتّي، نمي‌تواند يك دست استكان يك‌شكل روي ميز بگذارد ...

خدا نكند عقل مشتري، به چشمش باشد ... http://hadidnews.com/vdcb.9b5urhbsaiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما