تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۸
یک منبع موثق در نخست‌وزیری عراق با اعلام انتقال ۱۵۹ نفر از اعضای منافقین از اردوگاه لیبرتی (در حومه بغداد) به آلبانی تأکید کرد که هفتاد نفر از آن‌ها جدایی خود را از این سازمان تروریستی به مقامات آلبانی اعلام کرده‌اند.
فروپاشی سازمان نفاق
به گزارش حدیدنیوز‏، یک منبع موثق در نخست‌وزیری عراق با اعلام انتقال ۱۵۹ نفر از اعضای منافقین از اردوگاه لیبرتی (در حومه بغداد) به آلبانی تأکید کرد که هفتاد نفر از آن‌ها جدایی خود را از این سازمان تروریستی به مقامات آلبانی اعلام کرده‌اند. این منبع در گفت‌وگو با خبرنگار «اشرف‌نیوز» افزود: این افراد روز جمعه راهی آلبانی شدند؛ اما هفتاد نفر از آن‌ها از پیوستن به رفقای خود در اردوگاه ویژه سازمان منافقین خودداری کردند. 

بر اساس این گزارش، دولت آلبانی این هفتاد نفر منشعب از سازمان منافقین را در آپارتمان‌ها اسکان داده است. رسانه‌های غربی پیش از این اعلام کرده بودند که منافقین اخراج شده از عراق به آلبانی، در اردوگاهی در نزدیکی تیرانا (پایتخت آلبانی) اسکان یافتند. اردوگاه لیبرتی عراق شامل بیش از سه هزار عضو سازمان منافقین است که بر اساس تصمیم دولت عراق باید در اسرع وقت، خاک این کشور را ترک کنند. دولت عراق با همکاری سازمان ملل در پی یافتن کشورهای پذیرنده منافقین است. 

قانون اساسی عراق تصریح دارد که دولت حق ندارد هیچ‌گونه کمک و یا پناهگاهی در اختیار گروه‌های تروریستی قرار دهد. عده‌ای از فرزندان شهدای قیام شعبانیه عراق چندی پیش با حمله به پادگان اشرف که حدود صد نفر از منافقین در آن حضور داشتند، تعدادی از آن‌ها را به هلاکت رساندند. پس از این رویداد، دولت عراق افراد باقیمانده در پادگان اشرف را به اردوگاه لیبرتی به‌عنوان مقدمه‌ای برای اخراج آن‌ها از خاک عراق منتقل کرد و این پادگان را بست. http://hadidnews.com/vdcai0nu.49nm615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما