تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۴
سرپرست وزارت علوم گفت: ضمن احترام به نيروهاي قبلي كه به هيچ وجه معترض شخصيت شان و ارزش مداري شان نمي شوم اما بايد بدانيم كه در كشور ما نيروهاي ارزشي و با تجربه زياد هستند.
به گزارش حدیدنیوز، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌و‌گو با ایرنا به انتقادات درخصوص تغيير رييس دانشگاه علامه طباطبايي و معاونان وزارت علوم  توضیحاتی ارائه کرد.

قسمتی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:



*تغييراتي كه در يك ماه گذشته در وزارت علوم انجام شد در مقايسه با حجم آموزش عالي و دانشگاهها و موسسات آموزش عالي تحت نظر اين وزارتخانه، يك تغييرات واقعا حداقلي بوده است.

مثلا از مجموع بيش از ۱۰ معاونت وزارت علوم،‌ صرفا دو نفر جابجا شدند (معاون اداري، مالي و مديريت منابع و معاون حقوقي و امور مجلس) كه يك مورد با استعفاي خودشان بود (معاون اداري، مالي و مديريت منابع) و يك مورد هم با تصميم وزير صورت گرفت.

ضمن احترام به معاونين قبلي، ادعا مي كنم كه افراد جايگزين، از ارزشي ترين و علمي ترين نيروهاي معتقد به انقلاب و اسلام هستند و بازخورد اين را مي توانيد از جامعه دانشگاهي كشور بگيريد.



*معاون اداري و مالي جديد از باتجربه ترين مسوولين دانشگاهي است كه تجربه فوق العاده زيادي در حوزه مسووليتي خود در دانشگاه تهران داشته و انتصابش انعكاس مثبتي در جامعه دانشگاهي به همراه آورده و يك انسان ارزشي، معتقد و اهل همكاري با نهادهاي انقلابي است.

معاون پارلماني نيز از نيروهاي فعال و بسيار ارزشي است كه بازخورد مثبت حضورش را مي توان در ميان نمايندگان مجلس و چهره هاي قديمي قوه مقننه مشاهده كرد.

و اما درمورد دانشگاه ها؛ بيش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ دانشگاه داريم كه به نوعي مرتبط با وزارت علوم هستند و اين وزارتخانه روي رياست آنها مسووليت دارد و در اين مدت تنها دو جابجايي صورت گرفته كه به جاي اينكه شخصا ادعا كنم، مي توان از جامعه دانشگاهي درمورد نيروهايي كه جابجا شدند، سوال كرد.

ضمن احترام به نيروهاي قبلي كه به هيچ وجه معترض شخصيت شان و ارزش مداري شان نمي شوم اما بايد بدانيم كه در كشور ما نيروهاي ارزشي و با تجربه زياد هستند.

مراسم هفته گذشته توديع و معارفه رييس دانشگاه صنعتي اصفهان انعكاس بسيار وسيع و مثبت داشت و استقبال گسترده دانشگاهيان و مسوولان استاني از مدير جديد نشانگر اين امر بود.



*در مورد دانشگاه علامه طباطبايي هم ضمن احترام و تقدير از دكتر شريعتي، فرد جايگزين وي يك انسان متعادل، شاخص از نظر علمي و فعال در عرصه انقلاب و فرهنگ است.

بهتر است دوستان به دور از فضاي سياسي، قضاوت كنند و ما هم از هر نوع ارزيابي در فضاي كارشناسي استقبال مي كنيم.

«همواره سخنان علمي و كارشناسي مي زنم و به شدت از حضور در فضاي سياسي پرهيز دارم».



*در ديدار اخير كه مقام معظم رهبري با اعضاي هيات دولت داشتند به شدت تاكيد كردند كه دولت بايد خدمت به مردم را در متن قرار دهد و اختلافات سياسي، فرهنگي و اقتصادي را به حاشيه ببرد.

«بنا نداريم در مسووليت گفت و گوي سياسي داشته باشيم و از همكاران خود نيز مي خواهم كه مبتني بر اطلاعات و آگاهي و قضاوت كارشناسي عمل كنند».

تغييرات حداقلي (در يكماهه گذشته) كه در وزارت علوم انجام گرفته كاملا آرامش بخش بوده و نيروهاي ارزشي جايگزين شده با اقبال جامعه دانشگاهي و علمي كشور روبه رو شده اند. http://hadidnews.com/vdcewn8w.jh8nzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما