تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۰
وزیر ارتباطات گفت: افزایش قیمت تعرفه‌های تلفن ثابت و همراه در صورت اجرایی شدن، قبوض شهریور ماه مردم را با رشد ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی مواجه می‌کرد که طی مشورت با رئیس جمهور، جلوی این افزایش قیمت گرفته شد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، وزیر ارتباطات در برنامه تلویزیونی کنکاش به موضوعاتی از قبیل بررسی‌ تعرفه‌های مخابراتی، استفاده سالم از فضای مجازی، عضویت اعضای دولت در فیس‌بوک و... پرداخت که بخش‌هایی از صحبت‌های او گلچین شده است.



محمود واعظی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و صنعت ICT از ابتدا جزو اولویت‌های دکتر روحانی و دولت یازدهم بوده و همچنان نیز در الویت قرار دارد، اظهار داشت: ICT صنعتی است که در دهه‌های اخیر اوج گرفته و در حال حاضر همه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه توجه ویژه‌ای به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارند.



وی افزود: هم‌اکنون بسیاری از سیاست‌هایی که کشورها برای آینده خود ترسیم کرده‌اند چه در حوزه سخت‌افزار و چه در حوزه نرم‌افزار متکی بر صنعت ICT است.



او با بیان این مطلب که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست خاطر نشان کرد: با اندکی توجه به چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و اهداف ترسیم شده در آن می‌توان دریافت که این حوزه به چه میزان سرمایه‌گذاری و توجه نیاز دارد.



رشد ۶۰ تا ۱۰۰ درصد ی تعرفه‌های تلفن موجب ناامیدی در مردم می‌شد



وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که در ماه‌های پایانی دولت گذشته تصمیم به افزایش قیمت تعرفه‌های تلفن ثابت و همراه گرفته شده بود، اظهار داشت: در صورت اجرایی شدن این تصمیم مردم در قبوض شهریور ماه خود شاهد رشد ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی تعرفه‌ها در حوزه اپراتور اول از جمله تلفن ثابت، همراه اول و اپراتور دوم تلفن همراه خواهند بود.



وی افزود: این موضوع موجب یأس و نا‌امیدی در مردم خصوصاً در روزهای آغازین فعالیت دولت جدید می‌شد که طی مشورت با رئیس جمهور، جلوی این افزایش قیمت گرفته شد.



او گفت: معتقدیم اپراتوراها باید در خصوص سرویسی که به مردم می‌دهند علاوه بر اداره کردن صنعت خود به وضعیت زندگی مردم توجه و به موضوع نگاه ملی نیز داشته باشند.



زمینه استفاده سالم از فضای مجازی باید فراهم شود



واعظی در خصوص سالم‌سازی فضای مجازی با بیان اینکه این موضوع از دو منظر قابل توجه است اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌ها به منظور بر طرف کردن نیازهای مردم از طریق افزایش پهنای باند داخلی و بین‌المللی یکی از موضوعات مورد توجه در این حوزه است.



وی ادامه داد: از سوی دیگر، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به منظور ارایه سرویسی که مردم بتوانند از طریق آن همه نیازهای خود را با سرعت بالا مرتفع کنند از دیگر برنامه‌ها در این حوزه است.



او خاطر نشان کرد: تصمیم بر آن است تا شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند دو مگابیت بر ثانیه برای خانه‌ها تأمین شود.



وزیر ارتباطات با اشاره به مباحث مد نظر مقام معظم رهبری در این حوزه تصریح کرد: اینترنت و فضای مجازی ابزار بسیار خوبی برای پیشرفت و ارتقا، آگاهی محسوب می‌شود اما در این میان برخی آسیب‌ها از طریق مشکلات غیر اخلاقی و سایت‌های مجرمانه‌ای که به دنبال برخوردهای ضد دینی هستند نیز وجود دارد.



وی در خصوص نحوه برطرف کردن این مشکلات گفت: از طریق تولید محتوا می‌توان برخی از مسائلی که در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به وجود می‌آید را برطرف کرد.



او ابراز کرد: اما در آن حوزه مانند سایت‌های غیر اخلاقی که کانون‌های خانواده را هدف گرفته‌اند می‌بایست از لحاظ فنی زمینه‌ای را فراهم کنیم که این سایت‌ها از دسترسی خانواده‌ها به دور باشند.



واعظی تأکید کرد: البته این محدودیت نباید موجب کاهش سرعت دسترسی یا محدودیت در دسترسی به سایت‌های مجاز علمی و تجاری شود.



او عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با تلاش‌های دردست انجام امیدواریم طی ۱۸ ماه آینده فعالیت‌های خوبی در این حوزه عملیاتی شود.



بررسی عضویت اعضای دولت در فیس‌بوک



واعظی همچنین در گوشه‌ای دیگر از صحبت‌هایش با اشاره به فعالیت برخی از اعضای دولت در شبکه اجتماعی فیسبوک از گذشته تاکنون، گفت: برخی از دوستان در گذشته در این شبکه اجتماعی فعال بوده‌اند و این کار در حال حاضر نیز ادامه دارد.



وی افزود: اما، بنده نه در گذشته و نه در حال حاضر به دلیل کمبود وقت، فعالیتی در این شبکه نداشتم و علاقه‌ای نیز به ایجاد صفحه‌ای که مدیریت آن در اختیار دیگران باشد ندارم.



او خاطر نشان کرد: با مشورت صورت گرفته در آخرین جلسه هیات دولت، مقرر شد که کارگروهی در ریاست جمهوری تشکیل و گزارش نتایج بررسی‌های خود را به رئیس جمهور ارائه کند تا پس از آن در این خصوص تصمیم‌گیری صورت گیرد.



توسعه شبکه تلفن ثابت باید ادامه یابد



وزیر ارتباطات با اشاره به تلاش‌های ارزشمندی که در زمان وزارت غرضی در خصوص توسعه تلفن ثابت صورت گرفته است، تصریح کرد: اگر چه از توسعه صورت گرفته در گذشته در این حوزه راضی هستیم اما معتقدیم پس از خصوصی‌سازی مخابرات، تلفن ثابت مورد بی‌مهری قرار گرفته و اگر همین سیاست دنبال شود، در آینده، بار دیگر شاهد انتظار مردم برای دریافت تلفن ثابت خواهیم بود.



وی افزود: می‌بایست سرمایه‌گذاری در این حوزه صورت گیرد چرا که خصوصی‌سازی مخابرات به صورت یکپارچه بوده و تلفن همراه و تلفن ثابت در کنار هم خصوصی شده است. http://hadidnews.com/vdcjyxe8.uqeihzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما