تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۱
قاری بین‌المللی قرآن گفت: در سفری به حج تمتع یکی از اساتید وهابی مدام درخصوص نحوه تلاوتم بهانه‌جویی می‌کرد و قصد تضعیف و تخریب داشت اما من با سؤالی تجویدی که وی نتوانست پاسخ دهد نه تنها استاد وهابی بلکه تمام حاضران را متعجب کردم.
ماجرای تعجب استاد وهابی از قاری ایرانی
به گزارش حدیدنیوز، «منصور قصری‌زاده» قاری بین‌المللی و حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با فارس گفت: اعزام کاروان نور به حج تمتع یکی از فعالیت‌های تبلیغی اثرگذار است که توسط شورای عالی قرآن صورت می‌گیرد.



وی با بیان اینکه قرائت قرآن وجه مشترک تمامی مسلمانان است که تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ قرآنی دارد، افزود: در کشورهای عربی توجه زیادی به حفظ قرآن می‌شود به طوری که در ایام برگزاری حج تمتع کودکان و نوجوانان بسیاری به تلاوت قرآن از حفظ می‌پردارند اما در کشورهای عربی به تلاوت قرآن کمتر توجه می‌شود.



این حافظ قرآن با اشاره به توانمندی‌های قاریان و حافظان قرآن کشورمان خاطرنشان کرد: اعزام کاروان نور برای تبلیغ و ترویج فرهنگ شیعی در بین مسلمان جهان که با فعالیت‌های قرآنی ایران آشنایی ندارند نقش بسزایی در توسعه امور قرآنی و به نمایش گذاشتن فعالان قرآنی ایران دارد.



قصری زاده با بیان اینکه در این سفر تعداد حافظان قرآن بسیار کم است، ادامه داد: از نظر تشویقی اعزام یک حافظ قرآن به سفر حج بسیار کم است اما از بعد تبلیغی در مراسم حج ظرفیت مناسبی برای حافظان قرآن وجود ندارد به همین دلیل بیشتر از قاریان برای شرکت در این سفر دعوت می‌شود.



وی با اشاره به سفر خود به حج تمتع گفت: من در سال ۶۶ که ۲۰ سال داشتم در مسابقات کشوری دانشجویان رتبه نخست را کسب کردم همچنین در مسابقات اعزامی به حج تمتع نیز منتخب شدم، به همین دلیل در سال ۶۶ توانستم برای نخستین بار به حج تمتع اعزام شوم. در آن زمان حس خاصی داشتم چون برای نخستین بار بود که به حج می‌رفتم.



تشرف به مذهب تشیع با تلاوت قاریان ایرانی



این قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به برنامه‌های قرآنی در مراسم حج گفت: در یکی از سفرهایم مشغول تلاوت قرآن بودیم که افراد بسیاری دور ما جمع شده بودند و آنقدر تیم قرآنی اعزامی زیبا به تلاوت قرآن می‌پرداخت که شنیدم چند نفر از مسلمانان به مذهب تشیع گرایش پیدا کردند که این اتفاق برای من خیلی خاطره شیرینی شد.


قصری‌زاده در خصوص آخرین سفر خود به حج تمتع ادامه داد: آخرین بار در سال ۸۹ بود که به سفر حج تمتع مشرف شدم. در ایام حج قاریان قرآن اعزامی نمی‌توانند به صورت جمعی به تلاوت قرآن بپردازند چرا که مسئولان سعودی اجازه این کار را نمی‌دهند به همین دلیل من یک روز در جلسات تلاوت قرآن سعودی‌ها به صورت ناشناس شرکت کردم به طوری که استقبال بسیاری از تلاوت من شد و یکی از افراد از من خواست که در جمع دیگری نیز تلاوت داشته باشم.



وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه به درخواست آن‌ها در جمع دیگری حاضر شدم شروع به تلاوت قرآن کردم، از همان ابتدا استاد وهابی که فهمیده بود من ایرانی و شیعه هستم از تلاوتم اشکال می‌گرفت و من نیز با احترام با وجود اینکه می‌دانستم اشکالاتش بهانه است به سوالات پاسخ می‌دادم و حتی چندین بار جواب‌هایم را تکرار می‌کردم تا اینکه افراد زیادی دور ما جمع شدند، در آن لحظه که من متوجه دام آن‌ها شده بودم یک سوال تجویدی از او پرسیدم، وی جواب داد اما در عمل نتوانست آن را اجرایی کند و من نیز اشتباه وی را متذکر شدم و گفتم: «نه تنها شما بلکه امام جماعت مسجدتان نیز این نکته را رعایت نمی‌کند» و او که متعجب شده بود و نمی‌توانست پاسخ من را بدهد از من خواست که به ادامه تلاوتم بپردازم در آن لحظه تمامی حاضران من را تشویق کردند و من نیز به تلاوت پرداختم.



این حافظ قرآن با بیان اینکه ایران عامل‌ترین کشور دنیا به دستورات قرآن است، تصریح کرد: وهابیون با بهانه‌جویی پیوسته در حال تخریب و تضعیف مسلمانان هستند، آن‌ها می‌خواهند عامل‌ترین کشور به قرآن را که با وجود مشکلات توانسته‌اند فعالان قرآنی توانمندی تربیت کنند ضعیف نشان دهند اما به برکت قرآن موفق نخواهند شد، بنابراین افراد اعزامی باید مواظب حرکات و به ویژه نحوه تلاوت خود باشند تا مبادا بهانه‌ای به دست آن‌ها دهند. http://hadidnews.com/vdcj8xe8.uqeiazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما