تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۵
مراسم جشن روز ملی سینما شب گذشته با حضور بسیاری از چهره‌های سینمای ایران برگزار شد .
ازبدحجابی در یک مراسم دولتی تا تبریک با کمی تاخیر وزیر
مراسم جشن روز ملی سینما شب گذشته با حضور بسیاری از چهره‌های سینمای ایران به همت سازمان سینمایی در تالار دیپلماتیک آبگینه وزارت امورخارجه برگزار شد . 


به گزارش حدیدنیوز، مراسم جشن روز ملی سینما شب گذشته با حضور بسیاری از چهره‌های سینمای ایران به همت سازمان سینمایی در تالار دیپلماتیک آبگینه وزارت امورخارجه برگزار شد . 



در این مراسم که حضور شخصیت های دولتی و فرهنگی مختلف رسمیت خاصی به آن بخشیده بود همه چیز حکایت از یک جشن دولتی داشت که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان روز ملی سینما آن را برگزار کرده بود اما به نظر می رسید عدم توجه به برخی شئونات اسلامی توسط میهمان این مراسم؛ شروع نوعی بی اعتنایی به قوانین رسمی جمهوری اسلامی در چنین مراسم هایی که با هزینه دولت برگزار می شود در حال شکل گرفتن بود . 



بدحجابی برخی بازیگران مطرح سینما که به این مراسم دعوت شده بودند و جولان این افراد در سالن آبگینه این نکته را می رساند که باز هم این چهره های به ظاهر فرهنگی موفق شده اند کاملا بی اعتنا به شئونات اسلامی و با دهن کجی به قوانین جمهوری اسلامی در یک مراسم رسمی دولت یکبار دیگر حجاب اسلامی و حیا را به سخره بگیرند . 








تا چندی پیش گستره موضوع بی‌حجابی بیشتر به جشن‌های سینمایی، مراسم انتخاب بازیگران برتر و . . . محدود می‌شد و نه به فیلم‌های سینمایی در حال اکران. در همین حال انتقاد بسیاری از مردم انقلابی و مسئولان با بصیرت کشور کارساز نشد تا جایی که عدم رعایت شئونات اسلامی در سینما فراگیر و به نوعی عرف سینما تبدیل شده و امروز شاهد آن هستیم که حتی در مراسم های رسمی دولتی هم نسبت به این مسئله پر اهمیت در جامعه اسلامی دهن کجی صورت می پذیرد و هیچکس هم پاسخگو نیست ! 



در ابتدای این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: روز سینما را با کمی تأخیر تبریک می‌گویم، امیدوارم که این روز طلیعه همکاری، همراهی و انسجام بیشتر مجموعه اهالی سینما باشد و از همه شما عزیزانی که در این محفل دوستانه و صمیمی شرکت کردید، صمیمانه تشکر می‌کنم . 



وی ادامه داد: در طول سه دهه گذشته سینمای ایران با تولید صدها فیلم و حضور در صدها جشنواره بین‌المللی و کسب جوایز متعدد داخلی و خارجی توانسته افتخارات زیادی را به همراه بیاورد و وظیفه ما بخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که همه تلاشمان را برای بالندگی،‌شکوفایی و تقویت سینمای ایران بکار گیریم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: من بخوبی می‌دانم که امروز سینمای ایران با چالش‌های بسیاری موجود است، تعداد سینماهایی که در ایران وجود دارد رو به فرسودگی رفته است، سرانه صندلی در سینما هر روز پائین‌تر می‌آید و مشکلات اقتصادی کشور تأثیر خودش را به حذف بلیت سینما از سبد خانواده‌ها گذاشته است،‌ به گونه‌ای که در سال ۹۰ مجموعا ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر به سینما مراجعه کردند درحالی که در سال ۹۱ این نفر تنها به ۹ هزار نفر رسیده است .

علی جنتی خاطرنشان کرد: ضعف نیروی کارشناسی ماهر و متخصص در سازمان سینمایی،‌ ضعف تجهیزات داخلی،‌کمبود امکانات داخلی و بیمه‌ای، ضعف همه زیرساخت‌ها اعم از سالن‌های سینما، شهرک سینمایی، تجهیزات مدرن و کمبود توانایی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در سینما، ضعف بازاریابی و عرضه فیلم‌های ایرانی در صحنه جهانی جزئی از چالش‌ها و مسائلی است که امروز ما به آن می آندیشیم و در عین حال به آینده سینما بسیار امید بسته‌ایم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:‌همانطور که بارها در صحبت‌های آقای روحانی شنیده‌ایم، همواره نسبت به آینده بسیار امیدوارند و ما هم امیدواریم با کمک همه کسانی که برای فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند،‌آینده درخشانی را برای کشور رقم بزنیم. تلاش ما بر این است که از بودجه و امکانات‌مان نهایت استفاده را ببریم .

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در بخش خصوصی اعتماد جلب کنیم و مشکلاتی که سینماگران برای پرداخت مالیات دارند را کاهش دهیم و در سایه تعامل سازنده با محافل جهانی بتوانیم حضورمان را در بازارها و بخصوص شبکه‌های ماهواره‌ بین‌المللی افزایش دهیم .

علی جنتی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به تلاش برای جدی گرفتن مالکیت معنوی، گفت: یکی از مسائل مهم حقوق مالکیت معنوی آثار است که باید جدی بگیریم و بسیاری از مقررات دست‌وپاگیری را که امروز وجود دارد باید از جلوی راه برداریم. مجوزی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دهد برای ساخت اکران یک فیلم باید پایش بایستد و معنی ندارد فیلمی ساخته شود و عناصر خودساخته بخواهند این فیلم از روز پرده پائین بیاید .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان داشت: تلاش می‌کنیم حقوق همه سینماگران را رعایت کنیم و همانطور که در روز معارفه آقای ایوبی به این نکته اشاره کردم که همه سینماگران و اهالی سینما برای ما عزیز هستند، باز هم تاکید می‌کنم که بین هیچکدام از اهالی سینما تفاوتی قائل نیستیم،‌آنچه برای ما ملاک است، قانون است و باید از اعمال سلیقه شخصی و تنگ‌نظری پرهیز کنیم و بسیار خوشحالم که پس از یک سال و نیم خانه سینما باز شد .

علی جنتی در خاتمه صحبت‌هایش اظهار داشت: روز گذشته (پنجشنبه) یکی از روزهای بسیار خوشحال‌کننده برای من بود و امیدوارم این همدلی به صمیمیت همچنان استمرار پیدا کند و در سایه این همدلی به مسائل اساسی سینما بپردازیم و بتوانیم آینده درخشان و روشنی را رقم بزنیم . http://hadidnews.com/vdccx0qi.2bqpi8laa2.html
منبع : تهران پرس
نام شما
آدرس ايميل شما