تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۸
پرستویی: دست از اين افشاگري‌ها برداريد

در برنامه "هفت" چه گذشت

اگر بنا به حرف زدن باشد من خود سينه‌ي پري دارم اما امروز من در جشن روز ملي سينما جمع شريفي را ديدم كه توان دشمني با همديگر، دشمني با انقلاب، نظام و سينما را ندارند و بايد بيرق سينما را همه به دوش بكشيم تا سينماي نوين و خوبي داشته باشيم.
در برنامه "هفت" چه گذشت
 شب گذشته در برنامه "هفت" بعد از پخش آيتمي كه حاوي صحبت‌هاي "حبيب الله كاسه ساز" مبني بر نارضايتي وي از نحوه‌ي بازگشايي "خانه سينما"، "پرويز پرستويي" طي تماسي عنوان كرد: صحبت‌هاي آقاي "كاسه ساز" باعث به وجد آوردن من شد و همين امر مرا وادار كرد تا روي خط در خدمتتان باشم.

وي ادامه داد: من هم‌اكنون از مراسم روز ملي سينما مي‌آيم و صحبت‌هاي آقاي "كاسه ساز" در رابطه با قانون‌مند بودن به گونه‌اي است كه انگار ركب خورده‌اند و من در اينجا مي‌خواهم بگويم كه اصلا اين‌گونه نيست.

اين بازيگر اظهار داشت: بايد به قضايا خوشبينانه نگاه بكنيم زيرا با حضور آقاي "جنتي" وزير ارشاد و دكتر "ايوبي" كه به وي ارادت خاصي دارم و او را از زمان كار در سمت رايزن فرهنگي ايران در فرانسه مي‌شناسم و با توجه به ياراني كه اكنون مانند "رضا داد" و "محمدرسول صادقي" دور خود جمع كرده‌اند بايد اين مسايل را كنار بگذاريم.

وي تصريح كرد: خدشه وارد كردن به يك دولت جديد را بناي كار قرار ندهيم و من به اين گروهي كه كرسي‌هاي فرهنگي را به دست آورده‌اند خوشبينم و در حال حاضر به سمت سينمايي خوب در آينده پيش مي‌رويم. 



دست از این افشاگری‌ها بردارید

"پرستويي" اظهار داشت: همه‌ي هم و غم ما بايد در اين دولت اين باشد كه همه‌ي مخاطبان دلسرد شده از سينما را بازگردانيم.

اين بازيگر افزود: خواهش مي‌كنم اين افشاگري‌ها را كنار بگذاريد، من زمانيكه دبير جشن يازدهم سينما بودم آقاي "كاسه ساز" فرمود كه مي‌خواهم سكوتم را بشكنم و من هم در پاسخ به او گفتم سكوتت را بشكن در غير اينصورت من اين كار را خواهم كرد.

"پرستويي" بيان كرد: اگر بنا به حرف زدن باشد من خود سينه‌ي پري دارم اما امروز من در جشن روز ملي سينما جمع شريفي را ديدم كه توان دشمني با همديگر، دشمني با انقلاب، نظام و سينما را ندارند و بايد بيرق سينما را همه به دوش بكشيم تا سينماي نوين و خوبي داشته باشيم. 



فریبرز عرب نیا بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگوی تلفنی خطاب به رئیس سازمان سینمایی مسائلی را مطرح کرد.

این بازیگر پس از عرض تبریک به مناسب روز بزرگ و شادی بخش سینما عنوان کرد: امیدوارم که آقای ایوبی سال های سال از عمرشان باقی باشد و در تمام طول عمرشان به فرهنگ این کشور خدمت روز افزون کنند.

وی ادامه داد: بحث های بسیار زیادی وجود دارد اما من به شکل مختصر به ۳ نکته بسنده می کنم البته می دانم که دوستان بهتر از من به این مسائل واقف هستند اما ممکن است این مسائل در جشن و شادی مغفول بماند.

عرب نیا اظهار داشت: من امشب در جشن روز ملی سینما حضور داشتم و بعد از سال ها واقعاً این توفیق نصیبم شد که در کنار خیلی از همکارانی که برخی از آن ها مدت ها بود از گردونه خارج بودند قرار گیرم و این شور را در آن ها دیدم .

این بازیگر تصریح کرد: من همان جا گفتم که خدا به آقای ایوبی توفیقی بدهد تا از زیر بار این مسئولیت کمر راست کند.

بودجه را به راندخوارها ندهید

وی افزود: شهرام مکری که امروز جایزه جشنواره ونیز را با خود به ایران آورده سال ها برای پیدا کردن یک سرمایه گذار برای یک فیلم تجربی وقت صرف کرد و در نهایت نیز با هزینه خیلی پایین و بدون حمایت هیچ جناح و گروهی فیلمش را ساخت و امروز بسیاری از جوان ها با استعداد ما مثل وی، پشت درهای ارگان ها و نهادهای مختلف می مانند.

عرب نیا بیان کرد: من با ذهن قاصرم متوجه می شوم که اگر فیلمی موفقیت کسب کرد باید به عنوان جایزه برای فیلم بعدی اش به او بودجه تعلق داد اما اصلاً نمی فهمم چرا باید به فیلمی بودجه دهیم که به دنبال آن یک عده رانت خوار پس از جمع شدن در کنار هم یک نهاد تشکیل بدهند.

این بازیگر ادامه داد: لطفاً آقای ایوبی هیات های رسیدگی به شکایات سینما را خیلی جدی تر دنبال کنید زیرا خیلی از دوستان ما زیر بار مافیا خم شدند و سینمای مستقل ما که امروز افتخارات بسیاری را مدیون آن ها هستیم رشد پیدا نکند.

وی خاطر نشان کرد: من تمام حرف هایم در لفافه خدمت شما عرض کردم امیدوارم هر وقت که شما بخواهید فرصتی برای صحبت با شما را داشته باشم.


در میان صحبت های "حجت اله ایوبی" رئیس سازمان سینمایی تماس تلفنی از مشهد مقدس برقرار شد که یک ازحاشیه های مهم و جذاب این برنامه بود. 



"رسول صدرعاملی" کارگردان مطرح سینما طی تماسی برای اولین بار با این برنامه ضمن عریض تبریک پیشاپیش تولد حضرت علی بن موسی الرضا (ع)گفت: این برنامه ی بسیار خوبی بود و این اولین ارتباط من با برنامه ی "هفت" و شما "آقای گبرلو" است به همین خاطر خیلی خوشحالم.

ایوبی با خدا چه کرده که این قدر عزیز است

وی ادامه داد: این حال خوبی که بچه ها از آن صحبت می کردند مطمئن باشید تسری پیدا می کند و به دوستان دیگری که حال مخالف یا به عنوانی سلیقه های متفاوتی دارند اما به اصل سینما احترام می گذارند و در واقع متعهد به حرفه ی کاری خود هستند نیز سرایت می کند.

این کارگردان عنوان کرد: حال "دکتر ایوبی"با خدای خود چه کرده که اکنون در این موقعیت قرار گرفته که اینقدر عزیز باشد و منشاّ خیر قرار گیرد را خدا داند اما با آشنایی اندکی که خدمتشان دارم مدیر مدبری خواهد بود.

"صدرعاملی" با اشاره به پرسش مجری برنامه و در پاسخ به آن مبنی بر این موضوع که "دکتر ایوبی"چگونه می توانید سینماگران را با سلایق و عقاید مختلف در کنار هم جمع کنید اظهار داشت: من بعد از ۱۰ سال کار صنفی به این نتیجه رسیدم که ما باید مبانی مشترک خودمان را پیدا کنیم اگر چه در فیلمنامه نویسی و فیلمسازی سلیقه های خودمان را داریم اما در بسیاری از موارد مثل زیرساخت ها، تسهیلات، شرایط تولید، اکران، مخطب شناسی و باز گرداندن مخاطب به سینما و همه ی این ها با هم شریک هستیم .

وی افزود: قطعا "آقای ایوبی" می دانند که اولویت اول کاری اش پیدا کردن این مسائل و نقاط مشترک است و با این موارد می توانیم به هم نزدیک شویم ما هر کدام توان ساختن فیلم خودمان را داریم ولی دل همه ی ما برای سینمای ملی به عنوان مسئله ای مهم و با ارزش می تپد.

این کارگردان بیان کرد: ما در این سینما ۳۴ سال کار کردیم و چه فراز و نشیب ها ورنج هایی را پشت سر گذاشتیم و همه را تجربه کردیم راه اصلی برای جمع کردن همه ی سلایق در کنار هم رفتن به سراغ همان نقاط مشترک بین همه ی ماست از کسی که در سینمای تجربی و جوان فیلم می سازد و جوان شهرستانی که با آرزوها و رویاهای خود نویسندگی، فیلمسازی و بازیگری انجام می دهد تا مخاطبانی که در سرتاسر جهان حضور دارند.

"صدرعاملی" در پایان گفت: ورود "ایوبی" را تبریک می گویم و برایش آرزوی موفقیت و دعای خیر دارم.
http://hadidnews.com/vdciy5ar.t1awz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما