تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۵
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

دولت با "کلیدش" مشکلات مردم را حل کند

درست است که دولت عصای موسی و ید بیضا ندارد، اما کلید که دارد، این کلید را به کار بیاندازد
دولت با "کلیدش" مشکلات مردم را حل کند
به گزارش حدیدنیوز، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته، ضمن با اهمیت خواندن علم به زمانه و تاکید معصومین در این خصوص گفت: انسان باید زمان خود، دشمنان و مکاید دشمنان را بشناسد، چرا که دشمنان هویت اسلام را فهمیده‌اند و در جهت مقابله با آن برآمده‌اند.
وی ادامه داد: دشمنان فهمیده‌اند که اسلام می‌گوید عزت‌، استقلال و نعم الهی برای همه باید باشد، اما آنها قبول ندارند و منطق مستکبران این است که همه چیز را برای خود می‌خواهند و با تمام قوا به جنگ اسلام آمده‌اند و می‌گویند که دنیا یک دهکده است و خود را کدخدای این دهکده می‌دانند.
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: مستکبران در سازمان ملل و شورای امنیت شعار دفاع از همه و امنیت همه را سر‌می‌دهند، اما دروغ می‌گویند و همه چیز را برای خودشان می‌خواهند.
آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه اسلام با فرهنگ جهاد، شهادت، ایثار، امامت و ولایت به جنگ مستکبران آمده است، خاطرنشان کرد: روحیه ایثار و شهادت دل دشمنان را لرزانده و خون شهدا درخت اسلام را مستحکم‌تر کرده است.
وی با بیان اینکه دشمنان بیکار نمی‌نشینند، با اشاره به اوضاع مصر خاطرنشان کرد: ببینید انقلابی که در مصر بوجود آمد چه سرنوشتی پیدا کرده است. دشمنان برای آن برنامه‌ریزی‌ کرد‌ه‌اند. در ابتدا حکومتی روی کار آمد که به خانه عنکبوت دل بست و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را فراموش کرد، لذا گروهی از آن حکومت دل بریدند و در ادامه مردم در مقابل مردم ایستادند و ارتش آن وضع را بوجود آورد. امیدواریم که مردم مصر بیدار و متحد شوند و مشت‌هایی که باید بر سر دشمن کوبیده شود بر سر یکدیگر نکوبند.
خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران در خصوص وضعیت سوریه نیز گفت: آخرین برنامه دشمن برای سوریه است، اما در اوضاعی افتاده‌اند که اوباما نمی‌داند چگونه خود را از این معرکه بیرون بکشد. دشمنان بدانند اگر جنگی را در سوریه به‌وجود بیاورند، این جنگ محدود نخواهد ماند و در منطقه فراگیر خواهد شد و در ابتدا نیز دامن خود آنها را می‌گیرد و اول از همه دامن فرزند نامشروع آنها یعنی رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت و در آن صورت معلوم نیست چه بر سر اسرائیل خواهد آمد، لذا بدانند که این کار صددرصد به ضرر آنهاست.
آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: چه بسا عمر آمریکا نیز مانند شوروی سابق به پایان رسیده و فصل سقوط و نابودی آن فراهم آمده است.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای خبرگان رهبری و کارگزاران حج گفت: در این دیدارها ایشان تاکید کردند که لازم است همه نگاه کلان داشته باشند و مکاید دشمن را ببینند و نیروها و امکانات خود را در نظر بگیرند و بدانند که دشمن دروغ فراوان دارد و دروغ می‌گوید.
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه دشمنی غرب با آمریکا در دوران استعمار و گسترش سیطره اقتصادی، سیاسی، فرهنگی بر شرق بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: مستکبران تا توانسته‌اند جنایت و با اسلام دشمنی کرده‌اند، حتی محاسبات جغرافیایی را به تعبیر مقام معظم رهبری در محور خودشان قرار دادند و خاور دور، میانه و نزدیک را مطرح کردند.
آیت‌الله موحدی کرمانی اضافه کرد: بحمدالله اسلام به جنگ مستکبران آمده و دل آنها را می‌لرزاند و به تعبیر مقام معظم رهبری ایران فتح‌الفتوح و قدرتمند می‌شود و مردم و مسئولان باید با پایبندی به ارزش‌های دینی، این اقتدار و قدرتمندی را تقویت کنند.
وی با بیان اینکه انسان ها برای مستکبران مهم نیستند، تصریح کرد: دشمن از بمباران شیمیایی همانند هیروشیما و کشتار فجیع صبرا و شتیلا باکی ندارد.
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در ادامه خطبه دوم نمازجمعه ضمن تبریک ایام ولادت امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) کریمه اهل‌بیت (ع)،‌ در خصوص حادثه اتوبان تهران - قم گفت: حادثه کشته شدن ۴۶ انسان و محروج شدن ۴۷ مجروح دیگر را به خانواده‌های آنان و جامعه ایرانی تسلیت عرض می‌کنم و انشاءالله خداوند آنها را با اهل بیت مشحور کند.
آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: اگر گفته می‌شود علت این حادثه نقص فنی است، ساده‌انگاری نشود. چرا باید در وسیله‌ای که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، دقت نشده باشد و این جنایت کمی نیست. در روایات آمده انسان خوبی سر از قبر بر می‌آورد و یک شیشه کوچک خون به او می‌دهند و خطاب به وی می‌گویند که این خون سهم تو از خون فلان شهید است. آن فرد می‌گوید من کاری نکرده‌ام و من هم مانند آن شهید انقلابی بودم، اما به وی خطاب می‌شود که تو سخنی در مورد آن شهید می‌دانستی و آن را گفتی که این سخن به گوش طاغوت رسید و لذا آن را گرفتند و شهید کردند. لذا تو نیز در شهادت آن مقصر بودی.
وی با تاکید بر اینکه باید در امنیت وسایل نقلیه دقت شود، گفت: در این اتفاق همه آنهایی که باید دقت می‌کردند و دقت نکردند، مسئول هستند.
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در ادامه نیز ضمن تسلیت فوت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی افزود: سرلشکر حاج قاسم سلیمانی نیز فوت مادر مکرمه‌شان را تسلیت عرض می‌کنم که با شیر خود توانست چنین فرزندی را تربیت کند.
آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به دولتمردان گفت: درست است که دولت عصای موسی و ید بیضا ندارد، اما کلید که دارد و این کلید را به کار می‌اندازد و گرانی سرسام آور را حل کند چرا که مردم واقعا به تنگ آمده‌اند و فکری باید به حال گرانی و ببکاری کنند. البته این قبیل کارها با یکی دو روز و حتی یک دو ماه حل نمی‌شود، اما حداقل یک قدم در حل آن بردارید.
وی اضافه کرد: دولت در رابطه با فساد فرهنگی و بدحجابی نیز گامی بردارد و بنده پیشنهاد می‌کنم که حداقل بخش‌نامه‌ای کند که آنهایی که در ادارات دولتی حقوق بگیر هستند، حداقل آنها حجاب را رعایت کنند.
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ملاک مردم در نمره دادن به کابینه وزرا و معاونین رئیس جمهو را پایبندی آنها به ولایت فقیه معرفی کرد و گفت: الحمدالله همه می‌دانند در هر مرحله از عزتی که این کشور رسیده به برکت ولایت فقیه بوده، پس اگر مسئولان می‌خواهند مردم به آنها نمره ۲۰ بدهند، با دقت پیرو ولایت فقیه باشند.
آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره پیشرفت علمی کشور و ادامه آن گفت: پیشرفت علمی ضامن اقتدار کشور است و مسئولان در آستانه آغاز سال تحصیلی همت کنند و سطح علمی دانشجویان و دانش‌آموزان را بالا ببرند و همچنین رشد علمی را ادامه دهند.
وی در پایان در انتقاد نسبت به آماده نشدن مصلی تهران نیز گفت: نمی‌دانیم در آخر مشکل مصلی تهران حل می‌شود و یا خیر و مردمی که برای ساخت آن کمک کردند، آیا حداقل قبل از ظهور آماده شدن آن را می‌بینند و یا خیر.
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز اظهار داشت: ابابصیر می‌گوید از امام صادق پرسیدم حق تقوای الهی چیست که حضرت فرمودند خدا را اطاعت کنید و عصیان نکنید، خدا را به یاد داشته باشید و هیچ‌گاه فراموش نکنید و نعم الهی را همیشه به یاد داشته باشید و ناسپاسی نکنید.
وی در ادامه افزود: حلم، عفو و گذشت، کوچکی و بزرگی کردن،دیگران را برتر دانستن، شفقت، دلسوزی و انصاف را از دیگر صفات اسلامی است که اگر این خصلت‌ها را داشته باشیم، متخلق به اخلاق اسلامی می‌شویم.
خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: مسئولان مردم را همانطور که فرزندشان را دوست دارند دوست بدارند و برای آنها دلسوزی کنند و خود را مانند پدر آنها بدانند.
وی در خصوص انصاف نیز خاطرنشان کرد: امیرمومنان می‌فرماید اگر کسی به مردم ظلم کند، طرف مقابلش مردم نیستند، بلکه خود خداوند است. لذا مسئولان ظلم نکنند و امتیاز بیشتری برای خود، فرزندان و دوستان و آشنایانشان قرار ندهند. http://hadidnews.com/vdcepx8w.jh8noi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما