تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۰
یک انگلیسی مترجم قرآن
یکی از مترجمین پرآوازه انگلیسی قرآن، پیکتال(Muhammad marmaduke pickthall) ـ متوفای ۱۹۳۶ م ـ است وی سال ها در منطقه شرق اسلامی زندگی کرده و در حیدرآباد پاکستان مستشار نظامی دولت انگلیس بوده است او در یک تحول ناگهانی مسلمان می شود و آنچنان دلباخته می شود که تصمیم می گیرد در خدمت قرآن تلاش کند.

پیکتال شرح ماجرای گرایش به قرآن و اسلام آوردن خود را ـ در آغاز ترجمه انگلیسی قرآن ـ این چنین شرح می دهد:

من از سوی دولت انگلیس مامور به خدمت در حیدرآباد بودم در طبقه پایین ساختمانی که زندگی می کردم مسلمانی می زیست که هر روز صبح کلمات دلنشینی را با صدای حزین و بلند می خواند این کلمات سحر آمیز آن چنان من را به هیجان می آورد و از خود بی خود می کرد که محو شنیدن آن می شدم از مطالب آن چیزی نمی دانستم اما حالت خاصی به من دست می داد و گاه سیل اشک از دیدگانم جاری می شد. کنجکاو شدم ببینم این کلمات با این آهنگ و لحن چیست.


با پرس و جو دانستم که آیاتی از کتاب آسمانی مسلمانان است اما افسوس که عربی نمی دانستم تا معانی آیات را بفهم همین انگیزه مرا واداشت تا عربی را بیاموزم یادگرفتن عربی و مطالعه قرآن مرا با حقایق قرآن آشنا ساخت تا اینکه مسلمان شدم جاذبه ای در سخن بود که موجی از لطافت روحی و معنوی را فراهم می کرد که در سخن بشری هرگز دیده نمی شد به این نتیجه رسیدم که کسی می تواند قرآن را ترجمه کند که به آن معتقد باشد به این جهت به ترجمه کردن قرآن روی آوردم. http://hadidnews.com/vdcj8te8.uqeiozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما