تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۷
تایمز اسرائیل گزارش داده است که نتانیاهو به توصیه اوباما شخصا لابی با کنگره برای جلب حمایت از اقدام نظامی علیه سوریه را آغاز کرده است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل از تلاش‌های پشت‌ پرده «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل برای متقاعد کردن کنگره به حمایت از طرح اقدام نظامی علیه سوریه خبر داد.

هرچند رژیم‌صهیونیستی در برابر تحولات اخیر در سوریه سیاست سکوت رسانه‌ای در پیش گرفته، اما رسانه‌های مختلف گزارش داده‌اند که اسرائیل از اصلی‌ترین حامیان حمله آمریکا به سوریه است.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته تصمیم‌گیری در مورد اقدام نظامی علیه سوریه را به کنگره سپرد. بسیاری از نمایندگان کنگره به خصوص در مجلس نمایندگان، با این طرح مخالف هستند و همین امر اسرائیل را به تلاش‌های پشت پرده برای حمایت از این طرح واداشته است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اوایل هفته نوشت که «آیپک» (اصلی‌ترین لابی صهیونیست‌ها در آمریکا)، ۳۰۰ لابی‌گر خود را برای رایزنی در مورد حمله به سوریه، به کنگره فرستاده است.

تایمز اسرائیل امروز در این مورد نوشت: بر اساس گزارش‌های متعدد، اوباما از نتانیاهو خواسته است که شخصا برای جلب حمایت کنگره از اقدام نظامی، وارد عمل شود. گزارش شده است که نخست‌وزیر با چندین نماینده کنگره در این مورد تماس تلفنی گرفته است.

به نوشته تایمز اسرائیل، آیپک ایمیل‌هایی را نیز تحت عنوان «دفاع از امنیت ملی آمریکا: صدور مجوز برای استفاده از قوای نظامی در سوریه» برای نمایندگان کنگره ارسال کرده است. در این ایمیل‌ها از نمایندگان خواسته شده است که به طرح اقدام نظامی علیه سوریه رأی مثبت دهند. http://hadidnews.com/vdci3par.t1awu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما