تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۱
بررسی حضور غیر فوتبالی‌ها در لیگ‌برتر

شیرینی مقصر نیست / نیمکت شناسنامه تیم است

در خیلی از تیم‌ها مدیران عامل نزدیکان خودشان را در پست‌های مختلف به کار گرفته‌اند.
شیرینی مقصر نیست / نیمکت شناسنامه تیم است
حضور غیر فوتبالی‌ها در لیگ‌برتر موضوع جدیدی نیست. در خیلی از تیم‌ها شاهد این موضوع بوده‌ایم که مدیران عامل نزدیکان خودشان را در پست‌های مختلف به کار گرفته‌اند. 

به گزارش حدیدنیوز، حضور غیر فوتبالی‌ها در لیگ‌برتر موضوع جدیدی نیست. در خیلی از تیم‌ها شاهد این موضوع بوده‌ایم که مدیران عامل نزدیکان خودشان را در پست‌های مختلف به کار گرفته‌اند.

اما این موضوع از زمانی جدی و نقل محافل فوتبالی شد که نام محمود خوردبین پیشکسوت پرسپولیس از روی نیمکت پرسپولیس به عنوان سرپرست خط خورد و جایگزین او سعید شیرینی شد.

خوب خاطرمان هست ۳ سال پیش زمانی که این اتفاق رخ داد به تمرین پرسپولیس رفتیم و با خوردبین به گفت‌وگو نشستیم.

محمود‌خان در آن مصاحبه گفت: این‌که رویانیان اطرافیانش را پست‌های کلیدی تیم قرار دهد موضوع تازه‌ای نیست. اما او نمی‌داند که سرپرست وظایفی دارد که در شرح وظایف مکتوب او نیست.

سرپرست در کنار سرمربی و مربی باید بتواند در واقع بحران تیم را جمع کند و کمک‌حال تیم باشد.

خوردبین در همان سال ناکامی رویانیان در زمان مدیریتش را پیش‌بینی کرده بود و علت این ناکامی را هم ناتوانی و کم‌دانشی او در فوتبال عنوان کرده بود.

اما مساله‌ای که مارا بر آن داشت تا این گزارش را بنویسیم درگیری لفظی عادل فردوسی‌پور با سعید شیرینی سرپرست باشگاه پرسپولیس بود که شب گذشته در برنامه ۹۰ رخ داد.

شیرینی که در بازی مقابل استقلال روی نیمکت پرسپولیس چند ثانیه‌ای را چرت زده بود مورد عتاب اهالی فوتبال قرار گرفت و سعی کرد با توجیهات غیرقابل قبول این موضوع را کتمان کند.

اما مساله اصلی این است که سعید شیرینی و امثال اتو مقصر نیستند چرا که آنها هیچ‌وقت نه دربی دیده بودند و نه حساسیت‌های این بازی را درک کرده‌ بودند.

او در این پست صرفا به شرح وظایفش می‌پردازد و کارهای هماهنگی تیم را انجام می‌دهد. قطعا مردم هم حق می‌دهند که برای یک مسئول هماهنگی بازی دربی زیاد نباید حساس باشد او می‌تواند کل بازی را بخوابد.

تنها یک نکته می‌ماند که آنهم طبق معمول تذکر به سردار عزیز سرخپوشان است.آقای رویانیان باید بداندنیمکت شناسنامه تیم است و در هر بازی افرادی که روی آن می‌نشینند بار روانی برای تماشاگر و تیم مقابل ایجاد می‌کنند.

رویانیان اگر به همین نکته توجه داشته باشد که پول همه‌چیز نیست قطعا می‌تواند از شرایط پیش‌رو به سربلندی بیرون بیاید. http://hadidnews.com/vdcdkx0x.yt0kz6a22y.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما