تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۳
آلمان و انگلستان از طرح روسیه برای قرار دادن ذخایر تسلیحات شیمیایی سوریه تحت نظارت بین‌المللی در ازای توقف حمله به این کشور استقبال کردند.
به گزارش حدیدنیوز، تسنیم به نقل از ریانووستی نوشت: روس‌ها ظاهرا با ارائه پیشنهادی مبنی بر انتقال کنترل تسلیحات شیمیایی سوریه و نیز نابودی متعاقب آنها توانسته‌اند ابتکار عمل را در بن‌بست کنونی سوریه به دست گیرند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که قرار دادن تسلیحات شیمیایی سوریه تحت نظارت‌های بین‌المللی می‌تواند گام بزرگی رو به جلو بوده و باید تشویق گردد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز اعلام کرد که پیشنهاد روسیه جالب بوده اما باید توأم با عمل باشد.

هر دو کشور آلمان و انگلستان پیشتر اعلام کرده بودند که در هیچگونه حمله‌ای به سرکردگی آمریکا علیه دولت بشار اسد شرکت نخواهند کرد.

در همین حین، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، نیز پیشنهاد روسیه را "به صورت بالقوه مثبت" ارزیابی کرد اما هشدار داد که این پیشنهاد می‌تواند تنها توجیهی برای تعلیق حمله نظامی باشد.

اوباما قصد دارد روز سه‌شنبه با سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه دیدار کرده و نیز یک سخنرانی تلویزیونی درباره برنامه‌هایش درباره سوریه را ارائه دهد. http://hadidnews.com/vdcc4sqi.2bqpm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما