تاریخ انتشار :شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵
پیام بازرگانی هم به داد نرسید

رسانه ملی درآستانه ورشکستگی خاموش

برخی شنیده ها حکایت از وخیم تر شدن اوضاع مالی سازمان صدا و سیما در ماه های اخیر دارد .
رسانه ملی درآستانه ورشکستگی خاموش
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تهران پرس، برخی شنیده ها حکایت از وخیم تر شدن اوضاع مالی سازمان صدا و سیما در ماه های اخیر دارد .

بر اساس این خبر به نظر می رسد علی رقم ادعای برخی مدیران رسانه ملی مبنی بر پرداخت تمام هزینه های آثار تولیدی در یکسال گذشته به برنامه سازان بسیاری از تهیه کنندگان سریال ها یا برنامه های تلویزیونی از پر داخت نشدن معوقه های خود گله مند هستند .

این مسئله در حالی در میان برخی رسانه ها مطرح می شود که رسانه ملی طی یک سال گذشته برای تامین هزینه برنامه های خود از تبلیغات بازگانی بی مورد تا رپوتاژ های مختلف را برای برخی گروه های صنعتی ترتیب داده است که بی شک نیمی از تایم برنامه های آن را در شبانه روز تسخیر کرده است اما به نظر می رسد علی رقم این تلاش ها هنوز مدیران رسانه ملی برای پرداختن بدهی های خود به برنامه سازان نا موفق عمل کردند .

رئیس سازمان صدا و سیما در همین زمینه یادآور شده بود : علی‌رغم همه صرفه‌جویی‌ها، چشممان به دست آگهی‌های بازگانی است و یک یا دو میلیاردی که از این طریق به دستمان می‌رسد را داغ داغ به دست تهیه‌کنندگان می‌رسانیم. با این حال این سختی‌ها مهم نیست و زیرساخت‌ها فوق‌العاده است من آینده روشنی را پیش رو می‌بینم .

هرچند برخي منابع خبري داخل سازمان قصد دارند ميزان بدهي هاي معوقه سازمان صدا و سيما را انکار کنند اما طبق اظهار نظر بسياري از تهيه کنندگاني که نمي خواهند نامي از آنان به ميان آيد، ميزان بدهي هاي سازمان صدا و سيما از مرز ۴۳۰ ميليارد تومان گذشته است.

پرداخت نشدن معوقه های برنامه سازان رسانه ملی عده ای را به این نتیجه رسانده است که کاستن بودجه سازمان صدا و سيما در مصوبه بودجه سال ۹۲ حجم بدهي هاي سازمان صدا به صورت صعودي به ميزان قابل توجهي رسانده و به همین دلیل هم در اینده نه چندان نزدیک شاهد ورشکستگی خاموش در تنها دستگاه رادیو – تلویزیون دولتی در ایران خواهیم بود . http://hadidnews.com/vdcjvme8.uqexazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما