تاریخ انتشار :جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۷
آمریکا در منطقه سناریوی تکراری استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را مطرح کرد؛ سناریویی که یک بار در عراق انجام گرفت.
۴۰۰ تن سلاح و مواد منفجره از اردن راهی سوریه شده است
سفیر سوریه با بیان اینکه یک سال پیش سازمان جاسوسی آمریکا اعلام کرد که ممکن است دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کند، گفت: ما همان زمان متوجه شدیم که آنها توسط مزدورانشان در سوریه روزی از این سلاح‌ها استفاده کرده و به دمشق نسبت می‌دهند.


به گزارش حدیدنیوز، «عدنان حسن محمود» سفیر سوریه در تهران در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که شامگاه پنجشنبه انجام گرفت، با تقدیر از ملت و مقامات جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از ملت و دولت سوریه، گفت: آمریکا و مزدورانش در منطقه سناریوی تکراری استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را مطرح کردند؛ سناریویی که یک بار در عراق انجام گرفت.

وی با اشاره به کمک تسلیحاتی آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آن به تروریست‌ها بدون هیچ ابایی، یادآور شد: تروریست‌ها مردم و زیربنای سوریه را هدف قرار می‌دهند و این درحالی است که آنها اتهامات را متوجه دولت سوریه می‌کنند.

محمود با بیان اینکه یک سال پیش سازمان جاسوسی آمریکا اعلام کرد که ممکن است دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کند، خاطرنشان کرد: ما همان زمان متوجه شدیم که ممکن است آنها توسط مزدورانشان در سوریه روزی از این سلاح‌ها استفاده کرده و از آن در جهت فشار بر دولت سوریه بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به حمله شیمیایی تروریست‌ها در منطقه خان‌العسل که منجر به کشته شدن بسیاری از مردم بیگناه از جمله زنان و کودکان شد، یادآور شد: دولت سوریه بلافاصله از سازمان ملل خواست تا بازرسان خود را به سوریه بفرستد اما آنها به دلیل فشارهای آمریکا و غرب این کار را نکردند و با گذشت ۵ ماه سوریه موافقت کرد که بازرسان آمده و کار خود را آغاز کنند.

سفیر سوریه در تهران با اشاره به اتهام به دولت و ارتش سوریه در بکارگیری تسلیحات شیمیایی در ریف دمشق، اظهار داشت: چه منطق و دلیلی وجود دارد که دولت دست به این کار بزند، در زمانی که ارتش سوریه پیشرفت‌های خوبی داشته و مواضع تروریست‌ها در ریف دمشق را مورد حمله قرار داده است.

محمود ادامه داد: آمریکا و تروریست‌ها وقتی متوجه شدند که نمی‌توانند وارد دمشق شوند، این سناریو را طراحی کردند تا بهانه‌ای برای حمله مستقیم نظامی به سوریه داشته باشند، زیرا در حالی که بازرسان در حال تحقیق در دمشق هستند، غرب اعلام می‌کند که دولت سوریه از این سلاح‌ها استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه پس از دو سال جنگ در سوریه، قطر، ترکیه و عربستان با حمایت آمریکا در اهداف خود شکست خوردند، افزود: آنها امروز تلاش دارند تا معادله قوا را بدست گروه‌های تروریستی تغییر دهند.

سفیر سوریه در تهران ادامه داد: دشمن اصلی ما آمریکا امروز می‌خواهد به صورت مستقیم وارد جنگ سوریه شود و مواضعی در این کشور را بمباران کند.

محمود با ذکر این نکته که سوریه در محور مقاومت قرار دارد، یادآور شد: ما بارها گفته‌ایم که حتی یک دلیل نیست که سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده باشد و هیئت تحقیق نیز دلیلی در این خصوص ارائه نداده است. در حالی که این هیئت را سازمان ملل فرستاده نه کشور روسیه یا کشورهای همپیمان سوریه.

وی به عکس‌های ماهواره‌ای ارائه شده اشاره کرد که اثبات می‌کند سلاح‌های شیمیایی در «جوبر» وجود داشته و از آنجا به کار گرفته شده است و اظهار داشت: حتی سربازان ما وقتی این سلاح‌ها را در حوزه تروریست‌ها کشف کردند، دچار آسیب‌دیدگی شدند.

سفیر سوریه در تهران با اشاره به پیگیری هر روزه اوضاع از همه استان‌ها و شهرهای سوریه، یادآور شد: امروز روحیه مردم سوریه در بالاترین درجات خود قرار دارد و امیدواریم که مردم و ارتش در این جنگ پیروز شوند.

محمود در پاسخ به این سؤال که چرا دولت سوریه متهم به استفاده از سلاح شیمیایی شد، افزود: آنها تلاش می‌کنند تغییر معادله را به سود گروه‌های تروریستی داشته باشند و علی‌رغم ارسال دهها تن سلاح از سوی قطر، ترکیه، عربستان و آمریکا تاکنون هیچ موفقیتی کسب نکرده‌اند، بلکه برعکس ارتش پیروزی‌های خوبی داشته است.

وی با اشاره به ادعای تروریست‌ها مبنی بر زمان وارد شدن به دمشق، خاطرنشان کرد: مدتی نگذشت که مشخص شد این یک ادعا بوده و امروز آمریکا قصد دارد با حمله نظامی به سوریه موازنه قوا را تغییر دهد، اما این یک شکست دیگر برای آنهاست.

سفیر سوریه در تهران به گفته‌های بشار اسد اشاره کرد و افزود: سوریه با هر وسیله‌ای در این نبرد از خود دفاع خواهد کرد. سلاح شیمیایی تنها یک بهانه است و آنها در این طرح نیز شکست خواهند خورد.

محمود در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تلاش رژیم صهیونیستی و عربستان برای ایجاد یک جنگ جدید در شرق مدیترانه، گفت: عربستان سعودی، قطر و ترکیه مزدوران آمریکا و غرب در این طرح ضد سوری هستند و نقش آنها امروز کمک به هر شکلی برای طرح غرب و گروه‌های تروریستی می‌باشد.

وی ادامه داد: مواضع عربستان، قطر و ترکیه از همان اول مشخص بود، زمانی که عربستان گفت که شکست سوریه یعنی شکست محور مقاومت که این موضوع به سود رژیم صهیونیستی است.

سفیر سوریه در تهران عربستان را یک محور اساسی در این توطئه خواند و افزود: ‌قطر و ترکیه نیز در کنار سعودی هستند.

محمود یادآور شد: آنها در خدمت رژیم صهیونیستی، غرب و آمریکا بر ضد مقاومت منطقه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به جنگ ۳۳ روزه در تابستان ۲۰۰۶ گفت: عربستان در همان زمان موضع خود در قبال حزب‌الله و محور مقاومت را اعلام کرد. آنها به دنبال طرح خاورمیانه بزرگ هستند.

سفیر سوریه در تهران در خصوص سناریوهای مختلف مطرح شده بر ضد دولت سوریه همانند اشغال این کشور و یا تکرار سناریوی لیبی و کوزوو گفت: دولت سوریه برای تمامی احتمالات و مقابله با همه سناریوها آماده است. از یک سال و نیم پیش جنگ آشکار علیه سوریه آغاز شده و در تمامی جوانب سیاسی، اقتصادی و نظامی دنبال می‌شود و امروز ما در مرحله جدید از این توطئه جهانی قرار داریم.

محمود ادامه داد: ما برای هرگونه حمله به سوریه آماده‌ایم و سوریه قدرتی دارد که می‌تواند از خود دفاع کرده و پاسخ آنها را بدهد، که این پاسخ از طریق اراده ملت و ارتش و محور مقاومت خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دخالت نظامی در منطقه که قطعاً شکست خواهد بود و انبار باروت منطقه را منفجر خواهد کرد، اظهار داشت: جنگ در سوریه به این سادگی نیست و پیامد آن تمام منطقه را می‌گیرد و ما می‌بینیم که در سرزمین اشغالی ترس و رعب بوجود آمده زیرا آنها از قدرت سوریه می‌ترسند.

سفیر سوریه در تهران با بیان اینکه استعمارگران امروز با روش‌های دیگری به سوریه وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: آنها باید بدانند که ما آماده مقابله با هرگونه سناریویی هستیم.

محمود در پاسخ به این سؤال که رسانه‌های صهیونیستی ادعاهایی را در خصوص حمله به سوریه ابراز داشته بودند اما چرا لحن آنها تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: نیت این کشورها در دشمنی با سوریه واضح است اما امروز نوع دشمنی تغییر کرده است. امروز افکار عمومی در آمریکا و غرب به تحرک وا داشته شده‌اند و مخالف جنگ علیه سوریه هستند.

وی به مخالفت ۶۰ درصدی مردم آمریکا با جنگ سوریه اشاره کرد و افزود: در انگلیس نیز نمایندگان پارلمان با جنگ مخالف هستند، اما باید گفت که غرب قتل و کشتار خود در منطقه را ادامه می‌دهد که تاریخ منطقه در افغانستان، عراق، لبنان و فلسطین اشغالی این موضوع را نشان داده است.

سفیر سوریه در تهران خاطرنشان کرد: در صورت جنگ مستقیم، گروه‌های تکفیری تروریستی و حامیان آنها در منطقه ضربات سنگین و غافلگیرکننده‌ای دریافت خواهند کرد و نمی‌توانند معادله بر زمین را تغییر دهند.

محمود ادامه داد: آنها می‌گویند حمله نظامی به سوریه نیست اما هشداری است برای نشست ژنو ۲ در حالی که این یک تناقض بزرگ می‌باشد.

وی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی در سوریه با حمایت کشورهای خارجی فعال هستند، اظهار داشت: ۴۰۰ تن اسلحه و مواد منفجره از مرزهای اردن وارد شده تا تروریست‌ها جنایات خود علیه مردم سوریه را گسترش دهند، اما واقعیت‌ها برای مردم منطقه روشن شده و آنها متوجه شده‌اند که دشمن اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی است که تلاش می‌کند، کشورهای منطقه را تجزیه کنند.

سفیر سوریه در تهران در پاسخ به این سؤال که واکنش دولت سوریه به حمله محدود چیست، گفت: تصمیم سوریه این است که بر ضد هر دشمنی با تمامی وسایل از خود دفاع کند و آنها شکست خواهند خورد. این طرح‌ها نقشه‌های امروز یا دیروز نیست و سوریه با دشمنی همه جانبه اقتصادی و نظامی روبرو شده و آنها تلاش می‌کنند در افکار عمومی پیامد جنگ را کاهش دهند اما تجربه گذشته آنها در عراق، افغانستان و لبنان جلوی ماست.

محمود یادآور شد: ما نمونه جنگ ۳۳ روزه هستیم که جبهه مقاومت و حزب‌الله توانست مقابل رژیم صهیونیستی مورد حمایت آمریکا پیروز شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اشتباه محاسباتی جدیدی در منطقه از سوی غرب رقم خواهد خورد، گفت:‌ همانطور که امام خمینی فرمودند، دشمنان ما از احمق‌ها هستند. ما از کشورهای استعمارگر خیر و برکتی را امید نداریم. آنها هر کاری بتوانند انجام می دهند.

سفیر سوریه در تهران با بیان اینکه امروز با یک جنگ رسانه‌ای و بزرگ روبرو هستیم، یادآور شد: رسانه‌های آمریکایی مقدمات هرگونه اقدام نظامی را فراهم می‌کنند که ما تجربه آن را در گذشته داشته‌ایم و این تاکتیک‌ها برای مردم منطقه نیز فاش شده است.

محمود گفت: آنها ملت سوریه را می‌کشند و تلاش دارند واقعیت را عوض کنند که به دروغ می‌گویند دولت از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کند.

وی به حضور بازرسان در دمشق اشاره کرد و افزود: آنها هنوز گزارش خود را ارائه نداده اند، اما آمریکا و غرب اعلام می‌کنند که دولت از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

سفیر سوریه در تهران به استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی در منطقه خان‌العسل اشاره کرد و افزود: ترکیه نیز از تروریست‌های جبهة‌النصره سلاح شیمیایی کشف و ضبط کرد که مشخص شد تروریست‌‌ها از این سلاح‌ها استفاده می‌کنند.

محمود با بیان اینکه آمریکا در عراق نیز همین دروغ را عنوان کرد اما پس از اشغال عراق از دروغ خود معذرت‌خواهی کرد، خاطرنشان کرد: امروز در سوریه نیز همین موضوع را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه بندر بن سلطان امروز اتاق عملیات را از اردن مدیریت می‌کند تا تروریست‌ها و به اصطلاح ارتش آزاد از درعا وارد دمشق شوند، خاطرنشان کرد: آنها با تمام تلاش‌ها شکست خوردند و از بهانه سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند تا معادله را تغییر دهند اما باز هم شکست خواهند خورد.

سفیر سوریه در تهران در خصوص تلاش غرب در شورای امنیت برای کسب اجازه حمله به سوریه و یا احتمال حمله یکجانبه بدون اجماع، گفت: مواضع روسیه در خصوص این برنامه‌ها ثابت است و نزد آنها اسناد و مدارکی موجود است که نشان می‌دهد این‌ها بهانه است. روسیه دلایل روشنی دارد که نشان می‌دهد تروریست‌ها از سلاح شیمیایی استفاده کرده و در قبال این مواضع روسیه، آمریکا و غرب نمی‌توانند هیچ طرحی را به تصویب برساند. نزد چین و روسیه حقایق و واقعیت‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد دولت سوریه درست می‌گوید.

محمود ادامه داد: هر انسانی متوجه می‌شود که موافقت سوریه با حضور بازرسان در دمشق دلیلی است که دولت از این سلاح‌ها استفاده نکرده است و آنها می‌خواهند با این بهانه استراتژیک سوریه را مورد هدف قرار دهند.

وی با پیش‌بینی اینکه آمریکا و غرب بدون هیچگونه قطعنامه‌ای از سازمان ملل کار خود را پیش ببرند، خاطرنشان کرد: ما تجربه آن را در افغانستان و عراق داشته‌ایم.

سفیر سوریه در تهران در خصوص ارتباط بحران سوریه با موضع‌گیری این کشور در قبال مسئله فلسطین نیز گفت:‌ جوهره اصلی این جنگ در سوریه موضوع فلسطین است و آنها می‌خواهند فلسطین را به حاشیه ببرند، تا امنیت رژیم صهیونیستی فراهم شود.

محمود با ذکر این نکته که به پیروزی با اراده ملت سوریه و ارتش ایمان داریم، خاطرنشان کرد: ما در مرکز محور مقاومت قرار داریم و محور مقاومت نیز در یک سنگر با ماست. http://hadidnews.com/vdcirqar.t1a5w2bcct.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما