تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۶
ماموریت جدید شبکه های تکفیری در فضای ماهواره

چگونه وهابیت مسئله منجی را زیر سوال می برد؟

انتظار فرج واژه آشنایی است که یکی از بزرگترین دگرگونی‌های جهان را بههمراه دارد.
چگونه وهابیت مسئله منجی را زیر سوال می برد؟
به طور کلی از بین بردن روحیه مهدویت و امید به انتظار فرج یکی از اصلی ترین ماموریت هایی است که شبکه های فارسی زبان ماهواره که توسط جریان وهابیت تاسیس شده اند دنبال می کنند و در چند ماه اخیر به طور هماهنگ و بی سابقه به طور یک پرونده ویژه این موضوع را دنبال می کنند

به گزارش حدیدنیوز به نقل از تهران پرس انتظار فرج واژه آشنایی است که یکی از بزرگترین دگرگونی‌های جهان را بههمراه دارد، دگرگونی برای آن عده از افراد که بی‌صبرانه در اقیانوس متلاطمزندگی، سفینه نجات را می‌طلبند تا باتنها ناخدای کشتی حق و عدالت به سرزمین خوشبختی‌ها قدم گذارند، در همان سرزمینی که صلح، صفا، برابری، برادری، امنیت، رفاه و آسایش و ... حاکم باشد،قرآن کریم هم می‏فرماید:" ما از پیش اطلاع داده‏ایم که وارث اصلی زمین، بندگان‏ صالح و شایسته ماخواهند بود. برای همیشه زمین در اختیار ارباب شهوت و غضب و بندگان جاه ومقام واسیران هوای نفس نخواهد بود."



انتظار فرج در مذاهب مختلف جهان



ما با سیری گذارا درکتب مقدسه ادیان و مذاهب مختلف جهان، به این حقیقت می‌رسیم که اعتقاد به ظهور مصلحی که درآخر الزمان ظهور کرده و جهانی را که پر از ظلم و بی‌عدالتی گشته، اصلاح کرده و عدالترا بر آن حاکم خواهد نمود، یک اعتقاد جهانی و همگانی است. به عنوان مثالدرزبورمی‌خوانیم که "قومها را به انصاف داوری خواهد کرد و یا درتورات آمده "اگر چه تاخیر کند برایش منتظر باش زیرا که البته خواهد آمد" در انجیل نیز آمده "آنگاه پسر انسان را ببنید که با قوت و جلال عظیممی‌آید" در کتب مقدسه هندوها نیز می‌خوانیم "کالکی مظهر دهم و یشنو، درانقضای کلی یا عصر آهن، سوار بر اسب سفید در حالیکه شمشیر برهنه درخشانیبصورت ستاره دنباله‌داری در دست دارد ظاهر می‌شود و شریران را تماما هلاکمی‌سازد" در کتب مقدسه مانویه نیز هست که "خرد شهر ایزد، در آخر الزمانظهور کرده، عدالت را در جهان می‌گستراند" وکتب مقدسه زردشتیان بیان می‌دارد که "سوشیانس دین را به جهان رواج دهد.



اما  از آنجا که وهابیون هیچگونه ارتباطی با اهل سنت نداشته و ندارند و در مسیر خدمت به مطامع دشمنان اسلام گام برمی دارند  در برنامه های خود به اصل ظلم ستیز مهدویت حمله می کنند و به خیال خام خود می توانند با پخش کلیپ، جعل حدیث و از همه مهم تر بیان نکردن احادیث صحیحی که در کتب روایی اهل سنت آمده است، مومنین را از انتظار فرج دل سرد نمایند.



به طور کلی از بین بردن روحیه مهدویت و امید به انتظار فرج یکی از اصلی ترین ماموریت هایی است که شبکه های فارسی زبان ماهواره که توسط جریان وهابیت تاسیس شده اند دنبال می کنند و در چند ماه اخیر به طور هماهنگ و بی سابقه به طور یک پرونده ویژه این موضوع را دنبال می کنند .



کارشناسان این شبکه ها در تلاش هستند تا با استفاده از احادیث جعلی از رسول الله (ص) و ایجاد روایات منحرف کننده مخاطب خود را از اصل وجودی حضرت حجت (ع) دور نگه دارند و در ادامه کار بحث انتظار و فرج موعود را در آخر الزمان به طور کلی منکر شوند.



این وضعیت در شرایطی صورت می گیرد که نه تنها در دین اسلام و شیعه و سنی نشانه های روشنی از ظهور منجی وجود دارد بلکه در ادیان مختلف آسمانی هم می توان شواهد این امر را به وضوح مشاهده کرد .



پیروان مکتب اهلبیت عصمت و طهارت طبق بشارت های قرآنی و روائی معتقدند که روزی به اذن پروردگار متعال حجة بن حسن العسکری(عج) ظهور خواهد کرد و دنیای پر از ظلم و جور را به عدل و صلح و دادگستری تبدیل خواهد نمود. از این رو انتظار چنین روزی را دارند و به این انتظار ارج می‌نهند و افتخار می‌کنند و آن را عبادت و جهاد و بلکه بهترین عبادت و جهاد می‌شمارند؛ زیرا پیامبر بزرگوار اسلام در این راستا فرموده‌ است :







«افضل جهاد امّتی انتظار الفرج»



بالاترین جهاد امت من انتظار فرج است .



این موضوع در آیات و روایات فراوان بیان شده است که ذیلاً به بخشی از آن ها آشنا می‌شویم :







۱ـ  بشارت های از آیات قرآن







در قرآن مجید در آیات متعددی تشکیل یک حکومت جهانی اسلامی، سلطه دین اسلام و غلبه آن بر کلیه ادیان،‌ زمامداری صلحا و ارباب لیاقت را وعده فرموده است که از آن جمله این آیات است:



«و قاتلوهم حتی لا تکون فتنة و یکون الدین کلّه لله»(۲) با کافران جهاد کنید تا در زمین فتنه و فساد نماند و آئین همه دین خدا گردد.



«هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره ‌علی الدین کله»(۳)؛ اوست خدایی که رسول خود را با دین حق به هدایت خلق فرستاد تا بر همه ادیان عالم او را تسلط و برتری دهد.



این موضوع در آیات توبه/ ۳۲. صف/ ۸. انفال/ ۷. اسراء/ ۸۱. انبیاء/ ۱۰۵. نور/ ۵۵ و غافر ۵۱ و آیه های دیگر قرآن نیز آمده است.



بهر حال ظهور چنین پیشوایی در آخر الزمان در روایات بصورت گسترده بیان شده است و به القاب مهدی و قائم آل محمد(ص) معرفی شده است که به نمونه‌ای از روایات بسنده می‌کنیم.



۱ـ پیامبر اسلام(ص) فرمود: لولم‌یبق من الدنیا الاّ یوم، لطول الله ذلک الیوم ، حتی یبعث رجلاً [صالحاً] من اهلبیتی لمَلأ الارض عدلاً و قسطاً کما ملئت ظلماً و جور



اگر هم یکروز از دنیا بیشتر باقی نماند آن روز را خداوند به اندازه‌ای طولانی قرار دهد تا اینکه مرد صالحی را از اهل بیت من بر انگیزد و زمین را از عدل و داد پر کند همان گونه که از ظلم و جور پر شده است...



۲ـ از علی(ع) نقل شده است که فرمود: «المهدی منّا اهل البیت لصلحه الله فی لیلة»(۵)؛ مهدی(عج) از ما اهلبیت است امر او را خداوند در یک شب اصلاح نماید.



خلاصه روایاتی زیادی در کتب شیعه موجود است که ظهور آن حضرت را قطعی به نظر می نمایاند و اسم آن حضرت و یازده نفر امامان معصوم(ع) را قبل از آن بیان نموده است که از زبان پیامبر و سائر معصومین(ع) نقل شده است.



این روایات به چند دسته تقسیم می‌شود: یکدسته در رابطه به تولد آن حضرت سخن می‌گوید؛ دسته دیگر از ظهور آن حضرت در آخر الزمان و دسته‌ای از یاران آن مصلح الهی و دسته‌ای علائیم قبل از ظهور را بیان می‌کند.



روایات اهل سنّت



در کتب روائی اهل سنت مثل صحاح سته و کتب دیگری از دانشمندان آنان راجع به مهدی موعود و ظهور آن حصرت روایات فراوانی به چشم می‌خورد که بیانگر اتفاق و اجماع مسلمین در این امر می‌باشد.



به عنوان نمونه به روایت که ترمذی به طریق صحیح از ابوهریره نقل نموده که رسول خدا(ص) فرمود؛‌ اشاره می‌کنیم.



لولم‌یبق من الدنیا الاّ یوم، لطول الله ذلک الیوم حتّی یلی المهدی؛‌اگر بیش از یکروز از دنیا باقی نماند خداوند آن روز را به اندازه‌ای طولانی نماید تا اینکه مهدی بیاید».



بنابر این ظهور حجت حق و بر پایی حکومت عدل جهانی از نظر مسلمانان اعم از شیعه و سنی امر مسلم و انتظار چنین روزی آرزوی قلبی و بر خاسته از ایمان و اعتقاد مسلمین می‌باشد.



مخفی نماد که ملل دیگر و معتقدین به ادیان معروف هم در اصل انتظار ظهور یک شخصیت روحانی برای اصلاح جهان و خاتمه دادن به ظلم و جنگ و فساد و خرابکاری و نجات ضعفاء و مظلومین، با مسلمانان همراه و متفقند و بشارتی که در کتاب‌های آن ها است منطبق به حضرت صاحب الزمان(ع) می‌شود که بعضی از فضلای معاصر آنها را استخراج نموده‌اند.



ویژگی‌های جامعه موعود



«اذا قام القائم،‌ حکم بالعدل، و ارتفع فی ایّامه الجور و آمنت به السبل،‌و اخرجت الارض برکاتها و ردّ کُل حق الی اهله [کار را بر اهلش می‌سپارد] و لم‌یبق اهل الدین حتی یظهر الاسلام و یعترف بالایمان [ممکن است اشاره به مکتب اهلبیت باشد ممکن ایمان قلبی بر علاوه اظهار ظاهری باشد].



امام صادق(ع) فرمود: زمانیکه قائم ما قیام کند به عدل حکم می کند در دوران او ظلم و جور از بین می رود راه‌ها امنیت می شود،‌زمین برکاتش را ظاهر می کند، حق هر کسی به صاحب حق داده می شود، و از اهل باقی نمی ماند مگر اینکه اظهار اسلام می کند و ایمان می‌آورند.



آنچه که از روایات بدست می آید به طور فشرده و خلاصه ویژگی‌های جامعه موعود قرار ذیل می‌باشد:



۱ـ حاکمیت مطلق قوانین و احکام اسلام



۲ـ حاکم خلیفة الله امام زمان است



۳ـ عدم امتیاز طبقاتی و تبعیضات نژادی



۴ـ حذف تجمل گرایی



۵ـ امنیت و صلح عمومی



۶ـ شکوفایی وضع اقتصادی



۷ـ عمومیت یکتا پرستی و ایمان اسلامی



۸قسط و عدل جهان



به عبارت دیگر وقتی امام زمان(عج) ظهور نماید اصول کار های او در چهار محور خلاصه می شود:



۱اصلاح اعتقادات مردم ،‌ همه موحد می‌شوند و اسلام می‌آورند



جهش علمی و عقلانی، یعنی سطح فرهنگی مردم بالا می رود، چنانچه مؤیید این مطلب حدیث ذیل می‌باشد.



قال الباقر(ع) : اذا قام قائمنا وضع یده علی رؤس العباد فجمع بها عقولهم و کملت بها احکامهم



۳عدل و داد، چنانچه در حدیث آمده است آن حضرت زمین را پر از عدل و داد می کند بعد از اینکه از ظلم و جور پر شده است. «یملاء ها قسطاٌ و عدلاٌ کما ملئت ظلماٌ و جورا



۴اصلاح اخلاق،‌از بین بردن مفاسد اخلاقی و زنده کردن ارزشهای اسلامی یکی از برنامه‌های کاری آن حضرت می‌باشد، که این مطلب از روایات که فتنة آخر الزمان و مفاسد اجتماعی آن دوره را بیان می کند به دست می‌آید،‌در این روایات آمده است که قبل از ظهور حضرت در جامعه فساد زیاد می شود و فته ها بر پا می شود.



از مفهوم این روایات بدست می‌آید که آن حضرت برای از بین بردن مفاسد اخلاقی و اجتماعی قیام می کند و یکی از برنامه های اصلاحی آن در این زمینه است.



طبق گواهی تاریخ آن حضرت دارای لشکر های هستند که در این محور های چهارگانه به فعالیت می‌پردازند، چنانچه در دعای عهد در فراز های از این دعا آمده است که ما را از اعوان و انصار آن حضرت قرار بده.



اللهم اجعلنی من انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فی قضاء‌ حوائجه. بنابر این، کسی که می خواهد از اعوان و انصار آن حضرت و از منتظران واقعی او باشد باید در یکی از زمنیه ها آمادگی لازم را داشته باشد و این آمادگی را بدست بیاورند ،‌و با اعمال و رفتارشان زمینه ظهور آن حضرت را آماده سازند؛ چرا که در عین آن انتظار داشتن و منتظر ماندن بی روح و بی معنا خواهد بود http://hadidnews.com/vdcfmtd0.w6dj0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما