تاریخ انتشار :شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۲
در جمهوری اسلامی ایران آن چه در قانون اساسی آمده و رهبران بزرگ کشور یعنی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده‌اند، "حق الناس" است.
چرایی دست اندازی فتنه‌گران در سال۸۸ به «حق‌الناس» مردم
به گزارش حدیدنیوز، نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای رعایت حق‌الناس و حقوق شهروندی ایجاد شده است و اگر رعایت حق‌الناس نبود، این انتخابات و سایر انتخابات‌ در ایران به شکلی که گذشت، در نهایت آرامش و صیانت از آرای مردم با وجود شرایطی که بود، برگزار نمی‌شد.



در جمهوری اسلامی ایران آن چه در قانون اساسی آمده و رهبران بزرگ کشور یعنی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده‌اند، "حق الناس" است.



در نظام جمهوری اسلامی همواره رعایت همه موازین و به خصوص حق‌الناس را در انتخابات‌ مدنظر بوده است، به همین دلیل‌ در انتخابات ۸۸ نیز رعایت و احترام به حق‌الناس در صیانت از آرا صورت گرفته بود، اما برخی آن را برنتابیدند و قبول نداشتند که بر مبنای حق‌الناس رفتار کنند.



در انتخابات‌های مجلس، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تمام مجریان و ناظران با پاکدستی، همت و سعی و تلاش خود حتی از یک رأی مراقبت کردند چرا که از ابتدای انقلاب در تمام انتخابات رأی مردم حق الناس بود، چه زمانی که آقای هاشمی رفسنجانی رای آورد، چه زمانی که آقای خاتمی رأی آورد و چه زمانی که آقای احمدی نژاد رأی آورد، در تمام این سال‌ها، نظام اسلامی آرای مردم را "حق الناس" دانسته است.



در سال ۹۲ نیز مانند سالیان گذشته رای مردم حق الناس بود و اگر خدایی ناکرده کسی می‌خواست مسیر را تغییر دهد، اختلاف آرای ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزاری رای در مقابل میلیون‌ها رای، ناچیز به حساب می‌آمد و در واقع این میزان رای شاید به اندازه تعداد آرای موجود در چند صندوق باشد، اما چون نظام اسلامی مانند همه سالیان گذشته آرای مردم را حق الناس می دانست، از آرای مردم حفاظت کرد.



این فقط مواضع برخی از مسئولان سابقی که زمانی خودشان در مسند قدرت بودند، است که به اقتضای روز تغییر می‌کند و به تناسب نفع و ضرر ممکن است مواضع آنها تغییر کند وگرنه از ابتدای انقلاب تا کنون، یک رأی هم یک رأی بوده و همیشه رأی مردم حق الناس است.







مطرح شدن این موضوع مانند فرش پوسیده و نخ‌نماست، با وجود اینکه عناصر فتنه ۸۸ مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل بودند و فتنه از خارج حمایت می‌شد، خود غربی‌ها نیز امروز اذعان می‌کنند که انتخابات در ایران عادلانه بوده و رعایت حقوق شهروندی در آن وجود داشته است.



این بار نیز مثل همه انتخابات‌، رعایت حق الناس صورت گرفت، ولی این بار اصولگرایان و کسانی که اکثریت آرای مردم را به دست نیاوردند عملکرد قبیح فتنه‌گران ۸۸ را انجام ندادند تا حق‌الناس را زیر سوال ببرد.







در ابتدای انقلاب تاکنون در هر کدام از انتخابات‌های ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان رهبری، همه با جان و دل از حتی یک رأی مردم هم محافظت کردند و هرجا هم گزارش‌های مستندی از تخلفی احتمالی به دست مسئولین رسیده است، چون ممکن بود در حق‌الناس خدشه ایجاد شود، مسئولان آن احتمال را هم بررسی کرده‌اند. http://hadidnews.com/vdcdxo0x.yt0ox6a22y.html
منبع : تهران
نام شما
آدرس ايميل شما