تاریخ انتشار :شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۲
بهترین گزینه برای شهردار تهران کیست؟

"پایتخت" شهردار در تراز انقلاب اسلامی می‌خواهد

بالندگی یک شهر تمیز و پاک و ایمن با هویت معنوی به مدیریتی کارآمد،‌مردمی و ارزشمدار وابسته است.
"پایتخت" شهردار در تراز انقلاب اسلامی می‌خواهد
 تحقق حماسه سیاسی ملت بزرگ ایران در دو رویداد همزمان، این حماسه را شوری دیگر بخشید؛ یکی برگزیدن ریاست‌جمهوری اسلامی ایران و همتراز آن انتخاب نمایندگانی در مسند «شورای اسلامی شهر تهران»‌.


به گزارش حدیدنیوز، یکی از مهم‌ترین عواملی که منجر به کارآیی شورای شهری می‌شود، عدم نگرش سیاسی به این نهاد و شهردار منتخب آن است. این رویکرد مناسب باعث مشارکت شهروندان و تعامل دوسویه شورا و شهردار خواهد شد، به ویژه در جامعه ما که متأسفانه به شدت سیاست‌زده است.



میزان توانایی، تعامل یک عضو شورای شهر با سایر اعضای درون و بیرون شورا، جامع‌نگری و اهتمام وی در رشد و توسعه هماهنگ شهری، ‌استفاده از نظرات کارشناسان دلسوز و آگاه به معضلات پیچیده شهری، از جمله نقاط مثبت یک شورای مردمی و ارزشی است. بالندگی یک شهر تمیز و پاک و ایمن با هویت معنوی به مدیریتی کارآمد،‌مردمی و ارزشمدار وابسته است که انگیزه‌ای قوی در ایجاد تمهیدات مناسب برای تقویت همکاری اقشار جامعه را فراهم می‌سازد. تحول در بهبود خدمات شهری ام‌القرای جهان اسلام نیازمند وجود خلاقیت علمی و حرفه‌ای و روحیه‌ای جهادی در رأس هرم سازمانی مدیریت شهر تهران می‌باشد که همدل و همگرا با شورای شهر چشم و دل پاک نمایندگان کلانشهر تهران را پر کند و مورد انتخاب آنان قرار گیرد تا با اتکا به آرای مبارک اعضای شورا توفیق خدمت به شهروندان عزیز تهرانی را بیابد.



از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیریت کلانشهر تهران باید تحکیم پیوند بین شهروندان خردمند با مدیریت شهری باشد ‌تا ضمن گسترش فرهنگ شهروندی، از تدبیر و خرد جمعی شهروندان در رفع مشکلات و جبران عقب‌ماندگی‌ها استفاده شود. با توجه به عدم ایمنی اکثر ابنیه و شریان‌های حیاتی شهر تهران، ارتقای سطح ایمنی شهر و مدیریت بحران سوانح غیرمترقبه جز از طریق تقویت ارتباط و تعلق شهروندان به محیط شهری امکان‌پذیر نمی‌باشد. پاک کردن روابط اجتماعی و قراردادی شهروندان در امور شهری از لوث وجود واسطه‌گران و سفته‌بازان و مفسدان آرزوی شهروندان و مطالبات مردم پاک‌نهاد پایتخت بزرگ ایران اسلامی است. تحقق این موضوع و به سامان نمودن دیگر مشکلات کلانشهر تهران از جمله سطح نازل معماری و هویت ملی- اسلامی شهری، به رغم تکثر نشانه‌های بصری متنوع و طبیعی شهر تهران،‌ آشفتگی‌‌های کاربری شهری، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده،‌ معضل حاشیه‌نشینی،‌ اصلاح سیستم حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی‌های جوی و صوتی و آشفتگی در فرایند ساخت و ساز‌های شخصی و رسمی و دولتی نیازمند روحیه جهادی و آشنایی با روش‌ها و ابزار‌های حرفه‌ای و تخصصی در مدیریت شهر تهران است.



توجه به رهنمود‌های راهبردی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ایجاد شهر نمونه اسلامی، انتخاب «شهردار» تهران را بیش از پیش برای نمایندگان شورای دوره چهارم با اهمیت ساخته است. معرفی چهره‌ای فرهیخته و مجرب در انتخابات «شهردار تهران» وظیفه همه کسانی است که مورد پرسش مردم قرار می‌گیرند و از آنان راهنمایی می‌خواهند.



توجه به فعالیت‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی مدیریت کنونی شهر تهران و نیز ارتباط بسیار تنگاتنگ و در‌هم تنیده آن با بزرگان و بر‌جستگان علمی و دینی و حرفه‌ای در بهبود روش‌های بر طرف نمودن نیاز‌های مردم شریف تهران، و نیز ارتقای ساختاری امور مدیریت شهری، ادامه خدمت‌رسانی این مدیریت را در دوره آتی حیاتی نموده است. اگر چه توجه بیشتر به نیاز‌های اجتماعی- فرهنگی و حقوق شهروندی اکنون اولویت بیشتری یافته است ولی نباید فراموش کرد که انجام زیر‌ساخت‌های عظیم در دو دوره گذشته امکان پر‌داختن به این اولویت‌ها را فراهم ساخته‌ است و این فراهم سازی امکان نظارت بیشتر و مطلوب‌تر شورای دوره چهارم را فراهم می‌سازد.



با اتکا به همراهی انفاس قدسیه شهدا و امام شهدا(ره) از یک طرف و توجه به رهنمود‌های ولی امر مسلمین (حفظه الله) از طرف دیگر، مدیریت کنونی شهر‌داری تهران می‌تواند دانش و تجارب خود را با توان راهبردی و نظارتی شورای چهارم تجمیع و در بهبود شرایط زندگی شهری شهر‌وندان تهرانی تحولی شگرف ایجاد کند. روش سعی و خطا در انتخاب نا‌شناخته‌ها، کم آشنا‌ها یا آزمون رد‌شده‌ها بسی خسران به‌بار خواهد آورد.



خروجی این انتخابات باید الگویی برای دیگر شهر‌ها و پیامی برای دیگر جوامع کلانشهر‌ها باشد که مردم ایران این انتخابات را چنانکه شایسته و بایسته است، تدبیر کرده‌اند. http://hadidnews.com/vdcc41qi.2bq0e8laa2.html
منبع : جوان
نام شما
آدرس ايميل شما