تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۴
کشورهای عربی دیگر با درک ضعف آمریکا در منطقه، رغبتی به اتحاد با اسرئیل ندارند.
آمریکا دیگر قدرت مواجه با ایران را ندارد
به گزارش حدیدنیوز، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله ای تحت عنوان "درک عرب ها از ضعف آمریکا در منطقه باعث بی میلی آنها در اتحاد با اسرائیل شده است" نوشت:

مقامات و فرماندهان اسرائیلی اکنون به شدت نگران گسترش ضعف و از بین رفتن نفوذ آمریکا در بین کشورهای عربی هستند. آنها می گویند هرچند کاهش نفوذ آمریکا باعث ایجاد فرصتی برای اسرائیل در منطقه می شود تا فرصت های جدیدی را برای خود ایجاد کند اما به هر حال ناپدید شدند قدرت آمریکا خبر بسیار بدی برای اسرائیل می باشد.


از طرفی این ناآرامی ها در منطقه به خصوص کشور مصر، فرصتی مناسب برای ایران ایجاد کرده تا نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد. در روزهای اخیر اسرائیل و عربستان نگرانی های خود را از این موضوع به آمریکایی که همچنان سیاست های خود را در قبال تهران ادامه می دهد، ابراز داشته اند و خواستار ادامه یافتن رژیم نظامی در مصر شدند.

بسیاری از کشورهای عربی از سیاست های آمریکا در منطقه ناراضی هستند، بحرین یکی از متحدان اصلی آمریکا نیز، از محکوم شدن سرکوب ناآرامی ها توسط آمریکا، از این کشور عصبانی است.


کشورهای عربی همچنین به شدت نگران از بین رفتن قدرت آمریکا در منطقه به خاطر مواجه با ایران می باشند و بر این باورند که آمریکا دیگر قدرت بازدارندگی برای ایران را ندارد. آنها  نگران این موضوع هستند که با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید ایران، آمریکا با ایجاد رابطه، اعلام پیروزی کند و به نوعی مدعی شود که موضوع تهدید ایران را حل کرده است.



به هر حال اوضاع ناآرام خاورمیانه  به ضرر اسرائیل است زیرا کشورهای عربی به خاطر کاهش قدرت آمریکا، دیگر رغبتی به اتحاد با اسرائیل ندارند. http://hadidnews.com/vdccx1qi.2bq008laa2.html
منبع : جام
نام شما
آدرس ايميل شما