تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۷
روایت نیویورک تایمز از شکست دولت کارگزاران و اصلاحات؛

روحانیت انقلابی در ایران برای آمریکا قابل تحمل نیست

روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای به قلم "ری تکیه" نوشت: همچنان روحانیت برای غرب مشکل اصلی است.
روحانیت انقلابی در ایران برای آمریکا قابل تحمل نیست
"آمریکا می تواند با رهبران کشورهای عربی که حاضرند به خاطر منافع شخصی خیانت کنند،کنار بیاید اما با روحانیت ایران و انقلاب این امر میسر نشده است." 

به گزارش حدیدنیوز، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای به قلم "ری تکیه" نوشت: همچنان روحانیت برای غرب مشکل اصلی است.

این روزنامه می نویسد: باید گفت حسن روحانی رئیس جمهور ایران توسط رهبر عالی ایران آیت الله خامنه ای به طور رسمی مورد حمایت قرار گرفته است. روحانی رئیس جمهور ایران به مردم ایران قول اعتدال در برنامه های خود را داده است.

یکی از موانع در مساله روابط دیپلماتیک با ایران، طبیعت اصلی ایران بوده است و این ایدئولوژی اسلامی ایران تاکنون به عنوان سد اصلی شناخته شده است.

هر چند آمریکا با حاکمان فرصت طلب کشورهای عربی کنار آمده است و توانسته با آنها معامله کند اما هنوز نتوانسته با روحانیت ایران که سخت به عقائد خود پایبند هستند کنار آید. باید دید چطور آقای روحانی می تواند این سد حکومت دینی ایران را حل کند و با غربی ها مذاکرات جدی انجام دهد.

گفتنی است انقلاب سال ۱۹۵۷ ایران حکومت دینی را در خاورمیانه به وجود آورد که در نوع خود بی نظیر است و حکومت ایران با بسیاری از حکومت های اسلامی کشورهای عربی که حاکمان آنها برای منافع خود دست به هر کاری می زدند کاملا متفاوت است.

روسای جمهوری مانند دولت [...] هاشمی رفسنجانی تا دولت اصلاحات خاتمی خواستند با توازن هایی که ایجاد می کنند بتوانند از این ایدئولوژی کمی بکاهند و کمی انقلاب را تغییر دهند و با غرب همکاری کنند اما همه آنها شکست خوردند.

به هر حال آمریکا می تواند با رهبران کشورهای عربی که حاضرند به عقاید خود به خاطر منافع شخصی، خیانت کنند کنار بیاید اما با روحانیت ایران و انقلاب این امر میسر نشده است. http://hadidnews.com/vdcd9x0x.yt0oz6a22y.html
منبع : سراج
نام شما
آدرس ايميل شما