تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۷
بی‌پولی استقلال در آستانه رقابت‌های جام‌باشگاههای آسیا

ضرورت حمایت مالی دولت از آبی‌پوشان پایتخت

مدیر عامل آبی‌پوشان پایتخت می‌گوید مهم نیست که در جام باشگاه‌های آسیا موفق باشیم.
ضرورت حمایت مالی دولت از آبی‌پوشان پایتخت
به گزارش حدیدنیوز،  این روزها درحالی که همه ایران چشم به استقلال دارد تا یکبار دیگر کشور از پر از جشن و سرور کند مدیر عامل آبی‌پوشان پایتخت می‌گوید مهم نیست که در جام باشگاه‌های آسیا موفق باشیم.

علی فتح‌اله زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس پرده از مشکلاتش برداشت و اذعان کرد به سختی در بحران مالی بسر می‌برد.مدیر عامل باشگاه استقلال با اعلام این خبر مساعدت رئیس‌جمهور منتخب را خواستار شد و گفت سعی دارد طی نامه‌ای از روحانی درخواست پول کند.

باشگاه استقلال این روزها درگیر رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیاست و با قرعه راحتی که به نامش افتاده می‌تواند به راحتی ستاره‌ای دیگری روی پیراهنش حک کند.

اما غرض از گفتن این حرف‌ها مظلوم‌نمایی برای باشگاه استقلال نیست مساله اصلی که در این بین مطرح است دولتی بودن باشگاهی است که طرفداران زیادی دارد. مساله خصوصی‌سازی در فوتبال سال‌هاست که مطرح می‌شود و در مراحلی هم قرار بود سهام ۲ باشگاه ژیروزی و استقلال در بورس به مردم واگذار شود. اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه دولتی بودن این باشگاه‌ها به مدیران عامل آنها اجازه داد با رانت‌هایی که در اختیارشان قرار گرفت بحرانی اقتصادی را در ورزش کشور به وجود آورند.

بحرانی که منجر به بروز اختلاف طبقاتی در بین تیم‌های لیگ برتر شده و به واسطه آن دست دلالان برای جابه‌جایی‌های درآمد زا باز تر شده است.

تنها امیدی که ما را بر آن داشت تا این مطلب را منعکس کنیم سیاست‌های جدید دولت روحانی و وزیر بعدی ورزش است. آنها باید بدانند تنها راه از بین بردن این اختلاف طبقاتی خصوصی سازی در ورزش است.

این ۲ باشگاه باید بتوانند خودشان هزینه‌هایشان را تامین کنند.اگر این اتفاق رخ دهد دیگر شاهد درآمد‌های میلیادری بازیکنان نخواهیم بود و خیلی از مشکلات وابسطه به آن هم در فوتبال حل می‌شود.

علی‌ایحال استقلال تهران روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و با توجه به رقابت‌های آینده این تیم در آسیا که وجه ملی دارد کمک مالی به این تیم ضرورت دارد. با وجود اینکه این موضوع تنها می‌تواند یک مسکن مقطعی به این تیم باشد تا از بحران خارج شود اما به دلیل سیاست‌های غلط دولت‌های گذشته در حال حاضر هیچ راهی جز کمک مالی به این تیم وجود ندارد.

امیدواریم شخص رئیس‌جمهور و وزیر آینده‌اش این مشکل را از ریشه حل کنند تا شاهد توازن بین تیم‌های لیگ‌برتری باشیم. http://hadidnews.com/vdchvini.23nkvdftt2.html
منبع : تهرانپرس
نام شما
آدرس ايميل شما