تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۵
در روزهایی که بررسی وزرای پیشنهادی در صدر رسانه ها قرار گرفته است، بحث فتنه ۸۸ هم داغ شده است.
دیدگاه های ویژه درباره عوامل فتنه ۸۸؛ از خاتمی تا فرح و اوباما+ فیلم
به گزارش حدیدنیوز، در روزهایی که بررسی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم در صدر اخبار رسانه های فارسی زبان و غیر فارسی زبان قرار گرفته است، بحث فتنه ۸۸ هم به تبعیت از آن داغ شده است. افرادی می گویند که درخواست گروهی از نمایندگان برای موضع گیری کابینه پیشنهادی دربرابر فتنه ۸۸ و همچنین عوامل اصلی آن را "حاصل تعصبات گروهی و سیاسی و ناشی از کینه ورزی" و "غیر منطقی" می دانند اما در طرف دیگر عده ای معتقدند که وزرای پیشنهادی باید صف خود را از کسانی که "بیشترین ضربه سیاسی، اجتماعی پس از انقلاب را به مردم زدند و بزرگترین دروغ، قانون‌گریزی را انجام دادند و کودتا به راه انداختند" و "ظلمی در حق انقلاب، زندگی و معیشت مردم" مرتکب شدند، جدا کنند.

البته هستند افرادی که نظر خود را درباره عوامل اصلی فتنه بیان کردند که در میان آنها افرادی وجود دارند که دستشان به خون ملت ایران آغشته است و یا افرادی که در خوش بینانه ترین حالت جاهل هستند. اما تمامی آنها یک وجه مشترک دارند و آن حمایت از فتنه گران است. جالب آنکه حفظ "جان" میر حسین موسوی برای رجوی مهم می شود.

حال سوال اینجاست که آیا برخی وزرا با افرادی مانند مسعود رجوی، فرح پهلوی، باراک اوباما و ... به نقطه مشترک می رسند و یا مرز خود را از آنان جدا می کنند.

در کلیپ زیر سید محمد خاتمی، رئیس جمهور آمریکا، فرح پهلوی، مسعود رجوی، علیرضا نوری زاده و احمد صدر حاج سید جوادی با نام بردن از عوامل اصلی فتنه، نظر خود را درباره آنان اعلام می کنند.


Flash version ۹,۰ or greater is required
You have no flash plugin installed

Click here to download latest version

کلیپ



*** بخش اظهارات رئیس جمهور آمریکا در این کلیپ به زبان اصلی است؛ در یک کنفرانس خبری که در حاشیه اجلاس جی۸ (۲۰۰۹) برگزار شد باراک اوباما به حمایت آشکار از میرحسین موسوی می پردازد و می گوید: "موسوی به منشاء الهام بخش آن دسته از هموطنان خود تبدیل شده است که خواهان گشایش به سوی غرب هستند."



*** صحبت های سید محمد خاتمی در این کلیپ برای پیش از انتخابات است اما تمامی رسانه های برانداز این فیلم را در روزهای اغتشاشات سال ۸۸ به بهانه های مختلف پخش کردند. البته آقای خاتمی به مناسبت های مختلف نظرات خود را در خصوص آقایان موسوی و کروبی ابراز کرده که با جستجو در اینترنت قابل دسترسی است.

http://hadidnews.com/vdcfeyd0.w6dj0agiiw.html
منبع : جام
نام شما
آدرس ايميل شما