تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۷
با به قطعیت رسیدن جنتی به عنوان وزیر فرهنگ بسیاری از سینماگران مخالفت و بسیاری موافقت کردند
سیاسی کاری وزیر پیشنهادی ارشاد با خانه سینما!
این موضوع قابل کتمان نیست که اهالی فرهنگ دچار اختلاف شدید و تضاد منافع شده اند و تا جایی که برای منفعت طلبی خودشان حاضرند شخصیت فرهنگی خود را نادیده گرفته و فشارهای سیاسی واغتشاشات خیابانی به راه بیندازند.

به گزارش حدیدنیوز به نقل از تهران پرس پس از به قطعیت رسیدن علی جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم بسیاری از سینماگران مخالفت و بسیاری دیگر موافقت کردند و این امر در محافل خصوصی و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد.

این موضوع قابل کتمان نیست که اهالی فرهنگ دچار اختلاف شدید و تضاد منافع شده اند و تا جایی که برای منفعت طلبی خودشان حاضرند شخصیت فرهنگی خود را نادیده گرفته و فشارهای سیاسی واغتشاشات خیابانی به راه بیندازند.

در این مسیر خود جنتی نیز عزم خود را جزم کرده تا به هر طریقی شده و با توسل به هر وعده و وعدی خود را به پست وزارت فرهنگ نزدیک تر کند از قول برای تاسیس چند روزنامه خاص برای طیف های خاص ! تا بازگشایی خانه پر حاشیه سینما که همواره به علت ماهیت سیاسی که پیدا کرده است دستمایه دولت های مختلف بوده است .

برخی رسانه های سینمایی که عمدتا هم وابسته به جریان اصلاحات هستند در دو روز گذشته با استناد به سخنان علی جنتی نسبت به بازگشایی خانه سینما خوشحالی خود را با چنین جملاتی عنوان کردند : «خانه سينما با كليد دولت تدبير و اميد باز خواهد شد جامعه اصناف سينمايي كشور كه با بي‌تدبيري مديران وزارت ارشاد دولت دهم تعطيل شد حالا قرار است در دولت يازدهم بازگشايي شود »

این سخنان در شرایطی مطرح می شود که علي جنبي وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي روز گذشته در یک مصاحبه مطبوعاتی با ابراز تأسف از بسته شدن خانه سينما، تعطيلي اين نهاد صنفي را عامل دلخوري و نگراني بسياري از اهالي سينما داشت.

وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي، با تاکيد بر اهميت خانه سينما گفت: در صورت کسب راي اعتماد از مجلس تلاش خواهم کرد در اولين فرصت مشکلات موجود پيرامون فعاليت خانه سينما را بررسي و شرايط قانوني را براي بازگشايي آن فراهم کنم.

علي جنتي در گفتگو با خبرگزاري مجلس درباره مشکلات ايجاد شده براي خانه سينما بيان کرد: خانه سينما مرکزي براي تجمع اهل سينما است و تعداد قابل توجهي از سينماگران با صنوف مختلف در اين محل جمع شده و مسايل صنفي خود را مطرح مي‌کردند.

وي با تاکيد بر اينکه خانه سينما جايگاهي است که بايد تقويت شود، ادامه داد: متاسفانه در گذشته مسايلي براي فعاليت خانه سينما به وجود آمده که منجر به بسته شدن اين مرکز و دلخوري و نگراني بسياري از سينماگران شده است. به طور حتم سياست و رويکرد من به گونه‌اي خواهد بود تا در اولين فرصت مسايل و مشکلات به وجود آمده پيرامون خانه سينما را بررسي و شرايط قانوني را براي فعاليت مجدد آن فراهم خواهم کرد.

جنتي با تاکيد بر اينکه خانه سينما براي سينماگران از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، افزود: در واقع خانه سينما محلي است تا سينماگران بتوانند مسايل مربوط به صنف خود را پيگيري کنند و بديهي است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همه تلاش خود را در جهت حمايت از آن به کار مي‌گيرد.

اين وزير پيشنهادي کابينه يازدهم، درباره نحوه بگارگيري مديران در معاونت‌هاي مختلف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: اصولا رويکرد من در مقابل تمام بخش‌ها و معاونت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آن است که ارزيابي کلي از توانايي‌هاي مديريتي در بخش‌هاي مختلف داشته باشم. اگر مديران معاونت‌ها از توانايي مديريتي برخوردار نبودند يا نتوانستند خود را با سياست‌هاي دولت جديد تطبيق دهند قطعا افراد ديگري جايگزين آنها خواهند شد اما در غير اين صورت از مديران قبلي براي پست‌هاي معاونت استفاده خواهم کرد.

وزير پيشنهادي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان درباره نگاه خود نسبت به مشکلات خبرنگاران و تهيه وام مسکن آنها اظهار کرد: من کم و بيش با مشکلات خبرنگاران آشنا هستم و لازم است تمام توان خود را به کار گيرم تا از برخي دغدغه‌هاي اين افراد از جمله معيشت و رفع مشکلات بيمه‌اي آنها کم کنم که البته اين مهم نيز همکاري دستگاه‌هاي ذي‌ربط را مي‌طلبد.

با توجه به سبقه سیاسی خانه سینما و پرونده نه چندان خوشنام این موسسه باید دید که در آینده چگونه وزارت ارشاد در آیند و روند های این مرکز تکه های شطرنج خود را حرکت خواهد داد . http://hadidnews.com/vdcae6nu.49ny615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما