تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۰
در راستای نزدیکی به اعراب منطقه

فروش تجهیزات انگلیسی به رژیم آل خلیفه

انگلیسی ها سعی نمودند با تطمیع امیر بحرین در قرار داد فروش ۱۲ فروند «تایفون»را به ارزش یک میلیارد پوند نهایی کنند.
فروش تجهیزات انگلیسی به رژیم آل خلیفه
انگلیسی ها سعی نمودند با تطمیع امیر بحرین در سفر اخیرش به انگلستان و دیدارش با ملکه ، قرار داد فروش ۱۲ فروند جنگنده نوع «تایفون» به بحرین را به ارزش یک میلیارد پوند نهایی کنند که البته و ظاهرا موفق به این کار شده اند که این موضوع البته برای اعلام خوش خدمتی به اعراب منطقه و نشان دهنده ارائه خدمات به آنان در مواقع بحرانی و مورد نیاز آنهاست. 


به گزارش حدیدنیوز به نقل از سراج24 اگر چه هنوز قیام و اعتراضات خیابانی و مدنی ملت مسلمان بحرین که با رسیدن موج بیداری اسلامی به این کشور از اواسط سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد و تا کنون هم ادامه یافته است ، اما نتیجه خاصی برای آنها نداشته که علت اصلی این امر هم کاملا مشخص و پیداست چرا که رژیم آل خلیفه با همراهی و اجرای کامل سیاست های آمریکایی و انگلیسی در منطقه ، از مصونیت حقوق بشری! و پشتیبانی کامل ایالات متحده و اروپایی ها برخوردار شده اند که این موضوع هرچند به جهت باج دادن به قدرت های ظاهری جهانی برای حکومت آل خلیفه و تداوم ظلم و جنایت و چپاول جیب ملت بحرین است اما چون طبق نظر و سیاست های منطقه ای کدخدای جهانی! است ، برای آنان هنوز مشکل ساز نشده و همین امر سبب ماندگاری آنان و سانسور جنایات رخداده آل خلیفه در این جزیره کوچک خلیج فارس می باشد.



پس از آن که آمریکایی ها سعی نمودند در ابتدای قیام بحرینی ها با ارسال تجهیزات و افسران خبره امنیتی و عملیاتی خود ، برای خود اشتغال زایی و کسب درآمد کنند پس از آن هم انگلیسی ها با روانه داشتن برخی مقامات امنیتی خود سعی داشتند از درآمد بحرینی استفاده کنند که به علت سود آوری نامناسب ، آنان سعی نمودند با تطمیع امیر بحرین در سفر اخیرش به انگلستان و دیدارش با ملکه ، قرار داد فروش ۱۲ فروند جنگنده نوع «تایفون» به بحرین را به ارزش یک میلیارد پوند نهایی کنند که البته و ظاهرا موفق به این کار شده اند که این موضوع البته برای اعلام خوش خدمتی به اعراب منطقه و نشان دهنده ارائه خدمات به آنان در مواقع بحرانی و مورد نیاز آنهاست. روزنامه «دیلی‌تلگراف» با انتقاد از این تصمیم دولت انگلیس، نوشته است دولت در حالی قصد دارد چنین معامله‌ای انجام دهد که پادشاهی بحرین عملکرد ضعیفی در زمینه رعایت حقوق بشر داشته و در سال ۲۰۱۱ با مجموعه بزرگی از اعتراضات روبرو شده است. دولت بحریم به شدت به سرکوب این تظاهرات‌ها پرداخت، با این حال هنوز هم انگلیس را یکی از نزدیک‌ترین متحدان بین‌المللی خود به شمار می‌آورد.



بنابر گزارشات رسیده خبرگزاری های منطقه ای و رسانه ای دو کشور ، سخنگوی کاخ پادشاهی بحرین و نیز دفتر نخست‌وزیری انگلیس هم آغاز مذاکرات برای فروش این جنگنده‌ها را تائید کرده، اما اعلام داشته است که این مذاکرات هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارند. با این حال، نخست‌وزیری انگلیس، بحرین را محلی مناسب برای حضور جنگنده‌های خانواده «تایفون» توصیف کرده است. پیشتر شرکت «بی ‌ای‌ ای» انگلیس در سال ۲۰۰۷ هم قراردادی به ارزش ۴.۵ میلیارد پوند برای فروش ۷۲ فروند جنگنده «تایفون»، با عربستان امضا کرده است. عمان هم به دنبال خرید ۱۲ فروند از این جنگنده‌هاست. «بی‌ای‌ای» امیدوار است بتواند ۶۰ فروند «تایفون» هم به امارات متحده عربی بفروشد http://hadidnews.com/vdcfjxd0.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما