تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۱
یک طلاق به ازای هر ۲.۹ ازدواج در تهران

بیکاری سکانس نخست طلاق جوانان/بختک طلاق بر سر جامعه!

هر روز نمودار وقایع طلاق با شیبی تندتر از روز گذشته به سمت بالا پیش می رود.
بیکاری سکانس نخست طلاق جوانان/بختک طلاق بر سر جامعه!
ماجرای افزایش موارد طلاق در کشور بیش از یک دهه ای می شود که کلید خورده است و هر روز هم نمودار وقایع طلاق با شیبی تندتر از روز گذشته به سمت بالا پیش می رود.

به گزارش حدیدنیوز، رئیس انجمن مدکاران اجتماعی ایران گفت: براساس آمارهای موجود در سال ۹۱ به ازای هر ۲.۹ ازدواج یک طلاق در تهران رخ داده است و آمار طلاق در نقاط شهری با افزایش ۱۳.۱ درصدی روبرو شده است. افزایش حیرت انگیز طلاق در سال ۹۱ در حالی است که آمار ازدواج در این سال هم به نحو چشم گیری کاهش یافته است!

شوک طلاق!

ماجرای افزایش موارد طلاق در کشور بیش از یک دهه ای می شود که کلید خورده است و هر روز هم نمودار وقایع طلاق با شیبی تندتر از روز گذشته به سمت بالا پیش می رود. در تمام این سالها هم ما آمارهای متعددی از هر ۱۰ ازدواج تا طلاق گرفته تا هر سه ازدواج یک طلاق شنیده ایم، اما آمار جدیدی طلاق در شهر تهران در کنار رکورد زنی، شوک بزرگی را به مردم وارد کرد؛ به ازای هر ۲ و نه دهم درصد ازدواج ، یک طلاق!

رکوردزنی طلاق در ۹۱، چرا؟

با شنیدن این آمار تاسف برانگیز افزایش موراد طلاق در سال ۹۱، اولین پرسشی که به نظر هر شنونده ای می رسد این است که چه اتفاقی در سال ۹۱ باعث این افزایش نجومی آمار طلاق و رکود زنی اخیرش شده است؟ همه ما به یاد می آوریم که تغییرات نرخ ارز در سال گذشته چگونه باعث شد که همه قیمت ها یک شبه سه برابر شوند، در حالی که درآمد مردم کشور ما هیچ تغییری نکرده بوند . خب شما حساب کنید زمانی که مردم جامعه صبح از خواب بیدار می شود و می بیند که هزینه های زندگی شان سه برابر شده است و با حقوق حال حاضر نمی توانند از پس تامین معاش خانواده بر آیند، چگونه می توان انتظار داشت که آمار طلاق افزایش پیدا نکند؟!

مطلقه ها زنگ خطر را به صدا درآوردند

ماجرای افزایش آمار طلاق، زمانی بیشتر رنگ تراژدی به خود می گیرد که بدانیم بالاترین فراوانی طلاق در ترکیب سنی مردان ۲۵-۲۹ ساله و زنان۲۰ تا ۲۴ ساله است و زنان جوانی که در سن پایین عنوان مطلقه را به دوش می کشند برای ادامه زندگی و تامین معاششان چه کار باید کنند و چگونه می توان سایر خانواده های را از وجود این جوانان طلاق گرفته در امان نگاه داشت؟

باید فکر اساسی کرد

اینکه آمار طلاق هر روز بر روز گذشته پیشی می گیرد و انگار دیگر کنترلش از دست همه در رفته است، مدیران باید به جای شعارهای پوشالی ازدواج آسان و سریع فکری به حال امارهای نجومی طلاق کنند که مانند بختک بر پسر جامعه ایرانی افتاده است.

چاره چیست؟

به اعتقاد محسن ایرانلو جامعه شناس، یکی از عوامل مهمی که می تواند میزان طلاق را کاهش دهد توجه مسئولان کشوری به جوانان است. وی می گوید: بیکاری و مشکلات موجود در جامعه در دراز مدت سبب می شود که یک جوان تازه ازدواج کرده چندان نتواند خود را در خانه کنترل کند و دعواهای وی با همسرش شروعی می شود بر یک جدایی تراژدیک.

ایرانلو خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی بهبود اوضاع اقتصادی و اختصاص شرایط ویژه برای جوانان جهت ازدواج عاملی می شود تا این قشر بدون مشکلی خاص در زندگی سالها با یکدیگر به راحتی زندگی کنند. http://hadidnews.com/vdchvwni.23nxkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما