تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۴
ابا بیا ببین «بابا اتی» نقش آخوند را بازی می کند. خب اینها کمکی به دینداری نمی کند. مردم در ایامی که پذیرش معنویت و اخلاق را بیش از پیش دارند می توانند درس های زیادی را از این برنامه ها دریافت کنند. در حالیکه سریال های تلویزیونی رقیب جدی فعالیت های مساجد شده است.
حجت‌الاسلام شهاب مرادی، دیشب در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه سحر شبکه دو که با عنوان «ماه‌ترین‌ماه» به صورت زنده روی آنتن می‌رود، به بیان ضرورت فعالیت رسانه ای برای فرهنگسازی و ترویج روزه کله گنجشکی برای کودکان پرداخت و از اینکه سریال‌‌های ماه مبارک رمضان کمکی به فضای روزه‌داری مردم نمی‌کند، انتقاد کرد.

شهاب مرادی در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: اهل بیت برنامه‌شان این بود که فرزندان کوچکشان را به روزه گرفتن تشویق کنند و هر وقت که روزه به آنها فشار آورد افطار کنند. امروز ما وظیفه داریم که برای کودکان جامعه برنامه‌ریزی کنیم تا در همین سنین کودکی با فرهنگ روزه‌داری انس بگيرند. واقعا برای چشاندن شیرینی روزه‌داری به بچه‌ها، چه روشی بهتر از این وجود دارد؟

مرادی در ادامه به ضرورت تغییر سبک زندگی پرداخت و به سریال‌های ماه رمضان رسانه ملی انتقاد کرد و گفت: این سریال‌هایی که در لحظه‌های طلایی عبادت پخش می‌شود، چه کمکی به روزه‌داری مردم می‌کند؟ ما با پخش سریال‌های طنز و سرگرم‌کننده مشکلی نداریم، ولی سوالمان این است که سنخیت این داستان‌ها با ماه مبارک رمضان چیست؟

مجری برنامه در پاسخ به انتقادهای شهاب مرادی گفت: من خبر دارم که قرار نبوده این سریال‌ها در ماه مبارک رمضان پخش شود، به همین دلیل اساسا با چنین رویکردی ساخته نشده‌اند. مرادی نیز گفت: در این صورت من اگر جای مسئولان تلویزیون بودم، رسما از مردم عذرخواهی می‌کردم.

مجری برنامه برای دفاع از صدا و سیما به سریال دودکش اشاره کرد که در آن یک روحانی جوان حضور دارد، حجت‌الاسلام شهاب مرادی نیز ضمن تمجید از بازیگران توانمند سینما و تلویزیون گفت: سینما و تلویزیون ما بازیگران طنز بسیاری دارد که من با بسیاری از آنها ارتباط دوستانه دارم، ولی وقتی یک بازیگر طنز که چهره‌اش مردم را متبسم می‌کند با لباس روحانی ظاهر می‌شود، احساس پارادوكسيكال و تناقض در مخاطب ايجاد مي‌شود. پسر کوچکم مرا صدا زده و می گوید: بابا بیا ببین «بابا اتی» نقش آخوند را بازی می کند. خب اینها کمکی به دینداری نمی کند. مردم در ایامی که پذیرش معنویت و اخلاق را بیش از پیش دارند می توانند درس های زیادی را از این برنامه ها دریافت کنند. در حالیکه سریال های تلویزیونی رقیب جدی فعالیت های مساجد شده است.
مجری برنامه، در ادامه شهاب مرادی را روحانی محبوب جوانان دانست و گفت: شما هنرمند هستید و قطعا مسئولان صدا و سیما به انتقادهای شما توجه می‌کنند. مرادی نیز با صراحت و لحن نرم همیشگی خود پاسخ داد: ما در همه احوال، انتقادهای خود را بیان می‌کنیم، حتی اگر باعث شود، مدتی از صدا و سیما دور بمانیم. من از همه مومنان و روزه‌داران درخواست می‌کنم که نظرشان را درباره سریال‌هایی که از رسانه ملی در لحظه های پس از افطار پخش می‌شود و ارتباط آن با فرهنگ روزه داری را از طریق شماره ۱۶۲ به گوش مدیران محترم سازمان برسانند.

مرجع : عقیق http://hadidnews.com/vdciyvar.t1ap32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

س.ح
ماه رمضان یه ماه عادی نیست! ماهی هست که پیامبر اسلام از قبل شروع این ماه مردم رو برای وارد شدن به این ماه عزیز آماده می کردن!

اون موقع صدا و سیمای ما این وظیفه رو برای خودش قائل نیست که یه کار فرهنگی خوب و درست و تاثیر گذار انجام بده. فقط می خواد کار آماری انجام بده که ما مثلا در ماه رمضان اینقدر ساعت کارشناس مذهبی داشتیم.
این که نشد کار!!
یه سریال خوب و درست حسابی کاری می تونه بکنه که چندین ساعت پخش منبر نمی تونه انجام بده
حاجی
ایکا ش مشکل ضعیف بودن سریال بود بلکه بداموزی ویزگی سریالها از جمله دودکش شده ...اخرمیرسیم باین نتیجه که امیدی به اشاعه فرهنگ اسلامی دررسانه نیست نقداً برویم سراغ شبکه های شیعی در ماهواره زیرا اصلاح سیما نسیه است.