تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۱
راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و ۷۷۰ شهر از دقایقی پیش با حضور مردم روزه‌دار آغاز شد.
لبیک ملت ایران به ولی امر مسلمین جهان برای خلق حماسه دوم سیاسی
راهپیمایان که پرچم های نصر من الله و فتح قریب، لبیک یا خامنه ای و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دست دارند شعارهای الله اکبر، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر ضد ولایت فقیه سر می دهند.

به گزارش حدیدنیوز، راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و ۷۷۰ شهر کشور از دقایقی پیش با حضور مردم روزه‌دار ایران اسلامی آغاز شد.

در تهران، مراسم راهپیمایی از ۹ مسیر اصلی آغاز و مردم هم‌اکنون در حال حرکت به سمت دانشگاه تهران و محل برگزاری نماز عبادی-سیاسی جمعه هستند. خطیب جمعه این هفته تهران، آیت‌الله خاتمی است و محمود احمدی‌نژاد نیز به عنوان سخنرانی پیش از خطبه‌ها سخنرانی خواهد کرد.


حضور حماسی مردم تهران در راهپیمایی روز جهانی قدس از مسیرهای مختلف به سمت محل برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران آغاز شد. راهپیمایان که پرچم های نصر من الله و فتح قریب، لبیک یا خامنه ای و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دست دارند شعارهای الله اکبر، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر ضد ولایت فقیه سر می دهند.

راهپیمایان همچنین عکس هایی از کودکان مظلوم فلسطینی و جنایات رژیم غاصب اسراییل در دست دارند.

این خبر به طور لحظه‌ای توسط تسنیم به روز رسانی می‌شود . . . .

۱۳:۴۰ آیت‌‌الله خاتمی نیز طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: تفرقه در جهان اسلام، توطئه "کاخ سیاه" است و در واقع تکفیری‌ها با پول آمریکا تغذیه می‌شوند و به صهیونیست‌ها وابسته هستند.

وی تأکید کرده که چه بسا قراردادن حزب الله در لیست تروریست‌ها طراحی انگلیس باشد؛ آنها از منافقین حمایت می‌کنند اما حزب‌الله را تروریست می‌خوانند.

۱۳:۰۰ احمدی‌نژاد طی سخنانی در مراسم روز قدس در تهران گفته است: بحران فلسطین با نشست و گفت‌وگو و خوردن دو فنجان قهوه حل نمی‌شود. وی تأکید کرده که حوادث امروز مصر و سوریه برای صهیونیست‌ها جشن است.

۱۲:۵۱ پایگاه النشره به نقل از ایلی بن دهان وزیر امور ادیان رژیم صهیونیستی نوشت: فلسطینی ها انسان نیستند و آنها مردمی هستند که لیاقت زندگی کردن ندارند و حیوانند.

۱۲:۴۱ مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در کشورهای منطقه از جمله عراق، سودان، تونس، لبنان و یمن برگزار شد.

۱۲:۳۴ رسانه‌های منطقه از سرکوب راهپیمایی مردم بحرین در روز جهانی قدس خبر می‌دهند.

۱۲:۳۲ پایگاه خبری یدیعوت‌ آحارونوت متعلق به رژیم صهیونیستی گزارش داد، "میلیون‌ها نفر از مردم در سرتاسر ایران در حال شرکت در روز جهانی قدس هستند." (لینک خبر)

۱۲:۲۱ شبکه فلسطین الیوم طی گزارشی اختصاصی از راهپیمایی‌های روز قدس در شهرهای مختلف ایران، حضور مردم کشورمان را بسیار پرشور و پرتعداد توصیف کرده و آن را تعبیر به اراده ملت ایران برای ایستادن در کنار فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس تا بازپس‌گیری کامل خاک فلسطین دانست.

۱۲:۱۵ قطعنامه پایانی راهپیمایان روز جهانی قدس در ایران صادر شد؛ مردم ایران در این قطعنامه تاکید کردند:حمایت همه جانبه از مقاومت اسلامی در سرزمین‌های اشغالی و نیز سوریه و لبنان و تلاش برای محو غده سرطانی اسراییل را همچنان اولویت اول جهان اسلام می‌دانیم.

۱۲:۰۱ علی نیکزاد، حجت الاسلام علی فلاحیان، سردار وحیدی، طریقت‌منفرد، محمدرضا باهنر، حجت‌الاسلام میرتاج الدینی و مجتبی ثمره هاشمی نیز در جمع راهپیمایان تهرانی حضور یافتند.

۱۲:۰۰ سخنرانی محمد احمدی نژاد، رئیس جمهوری آغاز شد.

۱۱:۵۸ آیت‌الله جاودان از اساتید اخلاق تهران نیز در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد.

۱۱:۵۴ آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید و آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس هیئت عالی حل اختلاف قوا نیز در جمع راهپیمایان قمی حضور یافتند.

۱۱:۵۲ آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز از چهار راه ولیعصر (عج) به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست.

۱۱:۵۱ محمدرضا عارف، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و معاول اول دولت اصلاحات نیز در راهپیمایی روز قدس در تهران شرکت کرد.

۱۱:۵۰ رسانه ها از شهرهای مختلف کشور گزارش می‌دهند که حضور مردم در شهرها و محل‌های برگزاری راهپیمایی، پرشور است.

۱۱:۴۷ آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید که در جمع راهپیمایان قم حضور یافته بود، طی سخنانی در گفت‌وگو با خبرنگار گفت، "حضور مردم روزه دار در راهپیمایی دشمن شکن قدس، اجر و ثواب مضاعف دارد."

۱۱:۴۵ حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب در چهار راه ولیعصر (عج) در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد.

۱۱:۴۴ حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران طی سخنانی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز قدس گفته است:اسرائیل مانند زخمی بر بدن دنیای اسلام نشسته است و باید این زخم از بین برود. رژیم صهیونیستی در سایه اشغال فلسطین و قدس عزیز به خوی تجاوزگری خود ادامه می‌دهد و در این روز در واقع برای آن است که مردم مسلمان این حق تاریخی خود را فراموش نکنند و نخواهند کرد و همواره در باربر ظلم و تجاوز ایستادگی خواهد کرد.


۱۱:۳۲ سرلشکر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تقاطع خیابان حافظ و انقلاب (چهار راه کالج) در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرد.

۱۱:۳۱ محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری که امروز سخنران روز قدس تهران است، از میدان انقلاب به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست.

۱۱:۲۸ حمیدرضا مقدم‌فر کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی که با برنامه زنده تلویزیونی شبکه ۵ سیما داشته، گفته است: "بحران‌های سیاسی داخلی"، "جدال‌های سلایق مختلف در درون ساختار سیاسی صهیونیست‌ها"، "بحران‌های اقتصادی" و "بحران‌های هویتی" از جمله بحران‌هایی است که رژیم اشغالگر قدس با آن روبروست.

۱۱:۲۶ جمعی از کارمندان سفارتخانه‌های فلسطین،‌ لبنان و آفریقای جنوبی نیز در راهپیمایی امروز تهرانی‌ها حضور دارند.

۱۱:۲۳ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز دقایقی پیش از چهار راه کالج در بین راهپیمایان تهرانی حضور یافت.

۱۱:۲۱ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری منتخب ملت ایران از تقاطع خیابان انقلاب و خیابان حافظ (چهار راه کالج) به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست.

۱۱:۱۷ مردم تهران در حمایت از مقاومت اسلامی لبنان، پرچم‌های حزب‌الله را در دست داشته و شعار مرگ بر اسرائیل بر می‌دهند.

۱۱:۱۵ حجت‌الاسلام معزی، رئیس مرکز اسلامی انگلیس گفته که در ۳۴ سالی که در ایران راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شود در انگلستان نیز راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شده و تا به حال این راهپیمایی تعطیل نشده است.

۱۱: ۱۱ حضور تهرانی‌ها در راهپیمایی روز جهانی قدس پرشور است. هم‌اکنون مردم در حال حرکت به سمت دانشگاه تهران هستند.


۱۱:۰۳ امروز و در خلال برگزاری نماز جمعه تهران از خدمات محمود احمدی‌نژاد تقدیر می‌شود.

۱۰:۵۴ حسن هانی‌زاده، کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه گفته است: درحال حاضر غربی‌ها به تشکیلات خودگردان فشار مالی وارد کرده و سعی دارند تا روند سازش را از سر بگیرند. او معتقد است که مذاکرات سازش همواره محکوم به شکست بوده و روز جهانی قدس امسال، این شکست را تشدید خواهد کرد.

۱۰:۴۸ کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از «موشیه فیگلن» عضو راست‌گرای کنست اسرائیل گزارش داد که وی خواستار یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی شده است.

۱۰:۳۶ شبکه خبری المنار در گزارشی با عنوان روز قدس در الوزانی و آماده رژیم صهیونیستی خبر داد، "حزب الله لبنان در نزدیکی ارتفاعات مشرف بر رودخانه الوزانی در نزدیکی مرز با فلسطین اشغالی تابلوی بزرگی را به مناسبت روز جهانی قدس نصب کرده است.

براساس این گزارش، نصب این تابلوی بزرگ، تحرکات گسترده نظامیان صهیونیست از بیم برگزاری تظاهرات در این منطقه و احتمال درگیری را سبب شده است.

۱۰:۳۵ شبکه خبری press tv گزارش داده که قرار است راهپیمایی امروز جمعه، ۲ آگوست در بیش از ۸۰ کشور دنیا برگزار شود

۱۰:۳۰ راهپیمایی سراسری مردم ایران آغاز شد.

مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران

مسیر شماره ۱ : مسجد امام حسین (علیه‌ السلام)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲ : مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی (قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۳ : مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولی‌عصر (عجل‌ الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۴ : مسجد امام زمان (عجل‌ الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۵ : مسجد حضرت ابوالفضل (علیه‌ السلام)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۶ : مسجد المهدی (عجل‌ الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۷ : مسجد الجواد (علیه‌ السلام)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عجل‌ الله تعالی فرجه الشریف)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۸ : مسجد امام جعفر صادق (علیه‌ السلام)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۹ : مسجد حضرت امیر (علیه‌ السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران http://hadidnews.com/vdcc1mqi.2bq148laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما