تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۸
روز قدس در جهان اسلام عملی ترین حرکت در پیوند مشت های گره کرده علیه اشغالگران بیت المقدس است که هر ساله همزمان با ایران در کشورهای مسلمان جهان نیز گرامی داشته می شود.
روز قدس خاری در چشم اشغالگران بیت المقدس/ وعده آزادی الاقصی
به گزارش حدیدنیوز، بیش از ۶۰ سال است که اشغالگرانی از جنس شیطان و شمشیر دور تا دور بیت المقدس سرزمین نور و وحی را در اختیار گرفته اند. بیت المقدس که از ابتدای خلق بشر سینه به سینه و نسل به نسل پیامبری و نور و وحی را در دل خود جای داده در سال های اخیر در تسخیر قومی در آمده که تنها زبانشان شمشیر و توپ و تانک است.

مسلمانان فلسطین که ۶ دهه گذشته ساکن این مکان مقدس بودند با سلطه گری قومی از یهودیان تندرو از آنجا رانده شدند و در طول این مدت با خون و سنگ در حال مقاومتند تا بیت المقدس را به این قوم نسپارند. جهانیان در مواجه با این اقدام غیر انسانی و جنایتکارانه قوم صهیونیست به سه دسته تقسیم شدند. دسته اول کشورهایی که با بی تفاوتی از کنار این جنایت گذشتند و گروه دوم کشورهای سخت ذات و جنایتکاری که صهیونیست ها را حمایت کردند و دسته سوم کشورهای مسلمانی که سال هاست به یاری مردم مظلوم فلسطین و حمایت از قدس می پردازند.

در ایران نیز پس از انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولین برآن شدند تا علاوه بر تمام حمایت های مالی و معنوی از مردم مظلوم فلسطین اقدامی ماندگار در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی انجام دهند.

از این رو در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸، پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای دفاعی اسرائیل حضرت آیت الله امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.

امام خمینی (ره) در مورد روز قدس فرمود: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم.»

ایشان در شرح جهانی بودن این روز گفتند: «روز قدس، جهانی است، و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملتهایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند، در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند... روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود باید ملتهای مستضعف در مقابل مستکبرین اعلان وجود بکنند، باید همانطور که ایران قیام کرد، و دماغ مستکبرین را به خاک مالید، و خواهد مالید، تمام ملتها قیام کنند، و این جرثومه‌های فساد را به زباله‌دانها بریزند.»

پس از دعوت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران این روز در ایران به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شد. همه ساله در ایران گروه‌هایی از مردم قبل از اقامه نماز جمعه به راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین می‌پردازند. در شماری از کشورهای اسلامی نظیر ترکیه، اندونزی، بحرین، لبنان و پاکستان و حتی برخی از کشورهای غیر اسلامی نظیر ایالات متحده آمریکا و انگلستان نیز، تظاهراتی در برخی از مراکز اسلامی و با حضور گروهی از مسلمانان و غیرمسلمانان برگزار می‌شود.
البته این راهپیمایی و اعلام حمایت از مسلمانان فلسطین تا جایی برای صهیونیست ها و طرفداران آنها گران تمام شده که در برخی از سال ها در این روز، گروه‌هایی از یهودیان و طرفداران کشور اسرائیل و طرفداران جنبش صهیونیسم در برخی کشورهای اروپایی و در ایالات متحده آمریکا، تظاهراتی راعلیه این مراسم به راه می‌اندازند.در اسرائیل نیز تظاهراتی در اعتراض به برگزاری مراسم روز قدس که آن را نماد صهیونیسم‌ستیزی می‌دانند، برگزار می‌شود.

امسال نیز همزمان با بیست و چهارم ماه مبارک رمضان در روز جمعه ۱۱ مرداد مردم کشورمان همچون سال های گذشته پیش از نماز جمعه از هر قشر و سن و سالی و از هر قسمتی در شهرهای مختلف به راهپیمایی و سردادن شعارهای مختلف مانند "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا" به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مسجد الاقصی می پردازند و به سمت مکان نماز جمعه حرکت کرده و در آنجا به ادای نماز می پردازند. در تهران نیز احتمالا طبق ۴ سال گذشته پس از اتمام راهپیمایی و پیش از خطبه های نماز جمعه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در آخرین روز تکیه اش بر کرسی ریاست قوه مجریه به سخنرانی خواهد پرداخت./سراج http://hadidnews.com/vdcj8ae8.uqetmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما