تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۵
تحلیل «گلوبال پست» از تحریم ها علیه ایران:

آقای اوباما!هدف را اشتباه نشانه رفته اید

به لحاظ رسمی و نظری تحریم‌های آمریکا رهبران ایران و صنایع کلیدی را هدف قرار داده‌اند نه مردم عادی را.
آقای اوباما!هدف را اشتباه نشانه رفته اید
به لحاظ رسمی و نظری ،تحریم‌های آمریکا رهبران ایران و صنایع کلیدی را هدف قرار داده‌اند نه مردم عادی را اما حقیقت از نگاه مردم ایران و تحلیلگران چیزی غیر از این است. 

به گزارش حدیدنیوز،  از زمانی که واشنگتن اعمال تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده را علیه ایران آغاز کرده، مقامات آمریکایی همواره مدعی بوده‌اند که این تحریم‌ها علیه دولت و رهبران ایران است و مردم عادی هدف آن نیستند،اما نظر تحلیلگران با توجه به مشاهده واقعیت‌ها چیزی غیر از این است.
پایگاه تحلیلی «گلوبال‌پست» در یک گزارش تحلیلی در این زمینه می‌نویسد: انتخاب حسن روحانی، کاندیدای میانه‌روی انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به عنوان رییس‌جمهوری آینده امیدها را برای برداشتن تحریم‌های غیرقانونی اروپایی و آمریکایی علیه ایران افزایش داده است.
روحانی تأکید کرده است که خواستار یک توافق با دولت اوباما البته در چهارچوب معیارهای ایران است زیرا به اعتقاد او و ایرانی‌های دیگر تحریم‌ها به طور عمده به مردم عادی آسیب رسانده‌اند.
رییس‌جمهوری منتخب ایران در اولین کنفرانس مطبوعاتی‌اش پس از پیروزی در انتخابات ۱۵ ژوئن گفت: ما تنش‌های بیشتر نمی‌خواهیم؛ هر دو کشور باید درباره آینده بیشتر فکر کنند و سعی کنند بنشینند و راه‌حل‌هایی را برای مسایل گذشته و حل‌وفصل آنها پیدا کنند.
اما بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، اگرچه در آمریکا ۱۳۱نفر از اعضای «مجلس نمایندگان» نامه‌ای را امضا کردند و در آن خواستار احیای تلاش‌های دیپلماتیک با ایران شدند اما کنگره همچنان در فکر قوانین جدید است که تحریم‌های بیشتری را علیه تهران از صنایع و معدن و ساخت و ساز گرفته تا صنعت نفت محاصره‌شده ،اعمال کند.
سناتور «لیندس گراهام» در کنفرانسی به میزبانی «مسیحی‌های متحد برای اسراییل» گفت: اگر تا سپتامبر و اکتبر آتی هیچ چیز در ایران تغییر نکند من قطعنامه‌ای را ارایه می‌کنم که استفاده از گزینه نظامی برای جلوگیری از ساخت بمب اتم از سوی این کشور را ممکن می‌سازد.
اما با وجود بدترین تحریم‌ها در تاریخ ایران، دولت نشانه‌ای از تغییر در برنامه‌ غنی‌سازی اورانیوم از خود نشان نداده است زیرا ایرانی‌ها معتقدند و بارها تکرار کرده‌اند که این برنامه شامل طرحی برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای نیست.
آنها معتقدند تحریم‌ها نتیجه عکس داده و موجب به وجود آوردن همبستگی میان متحدان شیعه ایران شده است.
البته آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا خود به خوبی واقف‌اند که ایران دارای برنامه سلاح‌های هسته‌ای نیست اما مدعی‌اند فن آوری غنی‌سازی کنونی می‌تواند منجر به تولید سوختی شود که قابلیت ساخت بمب اتم در آینده را دارد.
به لحاظ رسمی و نظری ،تحریم‌های آمریکا رهبران ایران و صنایع کلیدی را هدف قرار داده‌اند نه مردم عادی را اما حقیقت از نگاه مردم ایران چیزی غیر از این است.
«وندی شرمان»، مشاور وزارت خارجه در امور سیاسی آمریکا خطاب به نمایندگان سنا گفت: قوانین آمریکا فروش محصولات کشاورزی، غذا، دارو و یا تجهیزات پزشکی را از تحریم‌های ایران مستثنی کرده است اما نگاه مردم ایران متفاوت از ادعای مقامات آمریکایی است.
هر هفته تعداد زیادی از ایرانی‌ها در صف‌های طولانی داروخانه ۱۳ آبان که یک داروخانه دولتی است، منتظر می‌مانند.
از زمان اعمال تحریم‌های بسیار سخت و به اصطلاح فلج‌کننده آمریکا در ۱۸ ماه پیش اقتصاد ایران سقوط آزاد داشته است.
درآمدهای نفتی ایران ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده، ارزش ارز داخلی تا ۳۰۰ درصد پایین آمده و تورم به ۴۰ درصد رسیده است.
کاهش قدرت خرید با ریال موجب گرانی داروهای خارجی وارداتی و به ویژه تجهیزات پزشکی شده است.
علاوه بر این، آمریکا بانک‌های بین‌المللی را با سخت‌ترین جریمه‌ها در صورت شکستن تحریم‌های ایران تهدید کرده است، بنابراین بانک‌هایی که وظیفه انتقال بودجه برای دارو و تجهیزات پزشکی را بر عهده داشته‌اند ترجیح می‌دهند به طور کلی مبادله با ایران را ممنوع کنند.
بر اساس گزارش منتشر‌شده از سوی مرکز «Woodrow Wilson» در مورد تحریم‌های ایران، تردید بانک‌ها در زمینه همکاری با ایران قابل درک است زیرا یک اشتباه می‌تواند موجب خشم وزارت خزانه‌داری آمریکا از آنها شود و جریمه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار بر آنها تحمیل کند./سراج24 http://hadidnews.com/vdccxmqi.2bq1s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما