تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۲
آیا دولت یازدهم قفل سعدآباد رامی گشاید؟

وزرای احمدی نژاد درخدمت روحانی

روحانی یک هفته پس از آغاز به کار رسمی دولت یازدهم میزبان وزرای احمدی نژاد است.
وزرای احمدی نژاد درخدمت روحانی
به گزارش حدیدنیوز، مراسم تنفیذ و آغاز به کار رسمی دولت یازدهم ۱۲ مرداد برگزار می شود. مراسمی که رسما سکان قوه مجریه را به دست حسن روحانی می سپارد. پس از این مراسم طبق روال معمول رئیس جمهور جدید به مقر اصلی خود می رود و تا یک هفته پس از تنفیذ با وزرای دولت پیشین همکاری خواهد داشت.

در مراسم تنفیذ روحانی چه خواهد گذشت؟

مراسم تنفیذ حسن روحانی هم مانند سید محمد خاتمی و محمود احمدی نژاد در حسینیه امام خمینی (ره) به میزبانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد. طبق اخبار موجود در این مراسم رییس‌جمهور منتخب، روسای قوای مقننه، قضاییه و مجریه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای هیات دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، مسئولان قوه قضاییه، فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی،‌ جمعی از مدیران و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، شماری از نخبگان و فرهیختگان کشور و سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی حضور خواهند داشت.

در این مراسم که با قرائت قرآن کریم آغاز می‌شود، در ابتدا محمد مصطفی نجار وزیر کشور به ارایه گزارشی از روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد پرداخت و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری متن حکم تنفیذ ریاست جمهوری حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی را که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است، قرائت خواهد کرد.

بعد از قرائت، مقام معظم رهبری این حکم را به نمایندگی از ملت ایران به رییس‌جمهور منتخب خواهند داد.

سپس حسن روحانی هفتمین رییس‌جمهور ایران، در پشت تریبون قرار خواهند گرفت و از برنامه‌های دولت خود در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، سیاست خارجی، اجتماعی و فرهنگی سخن خواهند گفت و در پایان مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

پس از تنفیذ روحانی راهی پاستور می شود

مراسم رسمی استقرار حجت الاسلام روحانی رئیس‌جمهور منتخب در نهاد ریاست جمهوری عصر روز شنبه و پس از برگزاری مراسم تنفیذ برگزار می شود.

در این مراسم محمود احمدی نژاد ضمن استقبال از حسن روحانی، دفتر رئیس جمهور را به طور رسمی به تیم جدید تحویل خواهد داد.


همکاری شیخ اعتدال با وزرای دولت عدالت

طبق روال قانونی رئیس جمهور جدید تا یک هفته پس از شروع به کارش می تواند با وزرای دولت پیشین همکاری کند. بر اساس تاریخ پایان کار وزرای دولت دهم این افراد می توانند تا ۲۰ مرداد در همکاری با ریس دولت یازدهم باشند و قرار است روحانی تا این تاریخ و پیش از نتیجه گیری مجلس در خصوص وزیران پیشنهادی وی به همکاری با وزرای دولت احمدی نژاد بپردازد.

دولت یازدهم اجاره نشین پاستور یا مجتمع سعد آباد؟

در دولت های پیش از نهم و دهم کاخ های اختصاصی (کاخ، در سمت غرب موزه هنرهای زیبا قرار دارد. این کاخ، در سال‌های اولیه بعد از انقلاب اسلامی ایران، به عنوان موزه تاریخ طبیعی استفاده می شده‌ ولی در حال حاضر، در اختیار نهاد ریاست جمهوری ایران و غیر قابل بازدید، برای عموم است)و جمهور(ملکه مادر)(این کاخ، در دوران پهلوی، محل آخرین سال‌های زندگی رضا شاه، قبل از تبعید به جزیره موریس، و محل زندگی مادر شاه (تاج الملوک) تا دوران انقلاب اسلامی ایران، بوده‌است و در حال حاضر، در اختیار نهاد ریاست جمهوری ایران است که در زمان دولت های پیش از نهم و دهم مخصوص اقامت مهمانان ویژه دولت ایران بوده و به این جهت، به ساختمان جمهور مشهور گردیده‌است. این کاخ، در حال حاضر غیر قابل بازدید، برای عموم است.) در مجموعه سعدآباد به منظور پذیرایی از میهمانان خارجی رئیس جمهور به کار گرفته می شد اما بعد از ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد دیدارها و پذیرایی های کمی از میهمانان وی در این کاخ ها صورت می گرفت و این مرد ساده زیست دولت بیشتر در پاستور میزبان همتایان خارجی خود بود.

اما حالا که روحانی مردی از یاران روسای جمهوری پیشین یعنی آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی به ریاست دولت رسیده با زمزمه های به کارگیری کاخ های سعد آباد به گوش می رسد و هنوز مشخص نیست که وی قصد این کار را دارد یا نه./ شبستان http://hadidnews.com/vdcgu39x.ak9wy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما