تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۴
در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها گسترش فولاد در تبریز میزبان استقلال است.
استقلال - گسترش فولاد؛ ورود قهرمان و نبرد آبی‌پوشان در تبریز
در شب دوم از هفته اول لیگ برتر شش دیدار برگزار می‌شود که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها گسترش فولاد در تبریز میزبان استقلال است.

به گزارش حدیدنیوز، شش دیدار باقیمانده هفته اول لیگ برتر پنج‌شنبه شب در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. نگاهی به این شش دیدار می‌اندازیم؛

گسترش فولاد تبریز - استقلال؛ قهرمان می‌آید، نبرد آبی‌پوشان

گسترش فولاد تبریز در این فصل به لیگ برتر آمده، گسترش تنها تیم لیگ برتری است که از یک «سرمربی - بازیکن » بهره می‌برد. رسول خطیبی مربی که گسترش را به لیگ برتر آورده همچنان به عنوان بازیکن هم در میدان حضور دارد. این تیم برای استقلال از نظر فنی ناشناخته است. با این حال استقلال قهرمان فصل گذشته در این فصل هم با همان قدرت وارد مسابقات می‌شود. البته قلعه‌نویی بارها گفته استقلال این فصل قوی‌تر از فصل قبل است و علی فتح‌الله‌زاده نیز پیشاپیش قهرمانی تیمش را در لیگ برتر تبریک گفت!

با این حال نباید انگیزه بازیکنان جوان گسترش فولاد را دست‌کم گرفت. در تیم گسترش فولاد ایمان موسوی مهاجم فصل گذشته استقلال هم حضور دارد. انگیزه موسوی شاید بیشتر از بقیه بازیکنان گسترش باشد اما گل زدن به قهرمان فصل گذشته که ترکیب خط دفاع و دروازه‌بان فصل گذشته را حفظ کرده کار بسیار سختی است. استقلال می‌خواهد لیگ برتر را با برد شروع کند تا از روز اول نشان بدهد که یک مدعی درجه اول است ولی شاید جوانان آبی‌پوش تبریزی بتوانند اولین شگفتی را در لیگ سیزدهم خلق کنند. جدال آبی‌پوشان تهرانی و تبریزی حساس‌ترین بازی شب دوم از هفته اول لیگ است.



سپاهان - فولاد خوزستان؛ نبرد آسیایی

سپاهان فصل گذشته در رده سوم جدول قرار گرفت و فولاد چهارم شد. نبرد تیم‌های سوم و چهارم جدول در فصل گذشته دیدنی است. این دو تیم در فصل نقل و انتقالات هم بازیکنان خوبی گرفته‌اند. سپاهان و فولاد در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. در این بازی از ستاره‌های جدید سپاهان یعنی مجتبی جباری، آرش افشین، هادی عقیلی، یعقوب کریمی و ... رونمایی شود. فولاد خوزستان هم مثل سپاهان سرمربی فصل گذشته خود را حفظ کرده است.



صبای قم - ملوان؛ مایلی کهن مقابل اولین مربی خارجی انزلی

محمد مایلی‌کهن که فصل گذشته با تیم گهر در لیگ برتر بود در این فصل با تیم صبا به این مسابقات آمده است. صبا در این فصل بیشتر از تیم گهر بازیکن گرفت اما رضا عنایتی مهاجم کهنه‌کار لیگ را هم از مس کرمان گرفت. ملوان اما در این فصل با اولین مربی خارجی‌ تاریخش وارد لیگ شده است. دراگان اسکوکیچ باید با این تیم خوب نتیجه بگیرد تا هواداران دو آتشه ملوان را راضی نگه‌ دارد. ملوان در این فصل سه چهار بازیکن ارزشمند از دست داد که مهم‌ترین آن پژمان نوری کاپیتان بود.



راه آهن - مس کرمان؛ نبرد بی‌حاشیه‌ها و پرحاشیه‌ها

راه آهن در فصل نقل و انتقالات ابتدا با علی دایی قرارداد امضا کرد ولی بعد از جدایی این مربی و حضورش در پرسپولیس با منصور ابراهیم‌زاده به توافق رسید. راه آهن شرایط مناسبی دارد و به نظر می‌رسد که هیچ مشکل و دغدغه‌ای در این باشگاه وجود نداشته باشد و چنین محیطی برای ابراهیم‌زاده ایده‌آل است اما در آن سوی میدان تیم مس کرمان روزهای پرحاشیه‌ و پرتنشی را سپری می‌کند. مجتبی تقوی که به گفته دستیارش استعفا کرده در سه روز گذشته در تمرینات تیم مس حاضر نشده است. بیژن طاهری بعد از درگیری با هواداران مس از کرمان به تهران آمد. با این شرایط روی کاغذ مس کرمان شانس کمی برای پیروزی در اولین دیدار در لیگ برتر دارد مگر اینکه در زمان باقیمانده تا بازی وضعیت مس دگرگون شود.



فجرسپاسی - نفت تهران؛ یک نبرد بی‌حاشیه

فجر با غلامحسین پیروانی در لیگ سیزدهم حضور دارد و این تیم طبق روال معمول با کمترین هزینه و بازیکنان جوان پا به میدان می‌گذارد و حریف روز اولش هم تیم نفتی است که یحیی گل‌محمدی را به جای منصور ابراهیم‌زاده به خدمت گرفته است. گل‌محمدی از پرسپولیس پرطرفدار به تیم بی‌طرفدار نفت آمده و قطعا در نفت آرامش بیشتری خواهد داشت. این بازی از نظر مسایل حاشیه‌ای مشکلی ندارد و دو تیم به دنبال فوتبال هستند.



داماش گیلان - سایپا؛ رونمایی از سایپا اروپایی مقابل تیم بی‌پول

داماش از نظر مالی در شرایط نامناسبی قرار دارد. وضعیت آنقدر در این تیم بد است که امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه از انحلال تیم سخن بر زبان آورده است. داماش با چنین وضعیتی باید به مصاف تیم سایپایی برود که قاعدتا از نظر مالی نباید شرایطش به بدی داماش باشد از سویی دیگر سایپا انگین فیرات مربی آلمانی ترک تبار را به خدمت گرفته که وعده ساخت یک تیم اروپایی را در سایپا داده است و می‌خواهد در این تیم تحول ایجاد کند. سایپا در آخرین بازی تدارکاتی‌اش سه بر صفر پرسپولیس را شکست داده است. البته داماش گیلان در کادر فنی تغییری نداشته است ولی بازیکنانی ارزشمندی مثل جهانبخش، ابراهیمی، کوشکی و رودباریان را از دست داده است.

برنامه هفته اول لیگ برتر به شرح زیر است؛



چهارشنبه دوم مرداد

* استقلال خوزستان – ذوب آهن ، ساعت ۲۲ ، ورزشگاه تختی اهواز



* پرسپولیس – تراکتورسازی ، ساعت ۲۲ ، ورزشگاه آزادی



پنجشنبه سوم مرداد

* داماش – سایپا، ساعت ۲۲ ورزشگاه شهید عضدی رشت



* فجر شهید سپاسی ‌- نفت تهران، ساعت ۲۲ ورزشگاه حافظیه شیراز



* راه‌آهن – مس کرمان، ساعت ۲۲ ، ورزشگاه تختی تهران



* صبا – ملوان، ساعت ۲۲ ، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم



* سپاهان – فولاد خوزستان، ساعت ۲۲ ، ورزشگاه فولادشهر اصفهان



* گسترش فولاد- استقلال، ساعت ۲۲، ورزشگاه یادگار امام تبریز http://hadidnews.com/vdcd5k0x.yt0s56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما