تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۴
ارزیابی کارشناسان از بی اعتمادی ایران به ادعاهای مقامات آمریکایی؛

بی صداقتی آمریکا در چینش میز مذاکره

مقام معظم رهبری بخاطر شناختی که از ماهیت ونیازها واهداف امریکایی ها دارند می دانند که آنها با ایران صداقت ندارند.
بی صداقتی آمریکا در چینش میز مذاکره
به گزارش حدیدنیوز، مقامات امریکایی در چند روز گذشته در حالی از تعامل ،گفتگو و مذاکره با جمهوری اسلامی ایران سخن گفتند که همچنان ابهامات زیادی در صداقت رفتاری آنها مشاهده می شود چنانچه مقام معظم رهبری نیز امریکاییها را غیرقابل اعتماد و غیرمنطقی خواندند.

مقام معظم رهبری در حالی مطرح کردند که امریکایی ها در برخوردشان با جمهوری اسلامی ایران صادق نیستند که در چند روز گذشته موج عظیمی از تلاش های مقامات امریکایی و نمایندگان کنگره برای تعامل هرچه بیشتر با ایران به راه افتاده است در همین حال در چند روز گذشته برخی رسانه های امریکایی و مقامات وتحلیلگران این کشورضمن تاکید به کاهش تحریم ها خواستار روابط دیپلماتیک با تهران شدند ۱۱۸نماینده مجلس نمایندگان آمریکا با امضای نامه‌ای از باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور خواستند تلاش کند فرصت‌های دیپلماتیک بیشتری برای حل مسائل موجود با ایران ایجاد کند.

در همین حال «جیم لوب»، تحلیلگر و روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی اذعان کرد که برای اولین بار طی ماه‌های اخیر، موضع طرفداران مراوده دیپلماتیک با ایران تقویت شده است.

به تکاپو افتادن مقامات امریکایی برای مذاکره وتعامل با ایران در حالی است که هنوز ابهامات رفتاری زیادی از این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران دیده می شود از جمله در عین درخواست مذاکره اما آنان همچنان بر طبل تحریم ها می کوبند و حاضر نیستند صداقت رفتاری خود را به جمهوری اسلامی ایران نشان دهند .

از همین رو سیاست روز در گفتگو با کارشناسان به تبیین چرایی بی اعتمادی مقام معظم رهبری نسبت به امریکایی ها ونیز موضع اخیر امریکایی ها برای گفتگو با حسن روحانی رئیس جمهور منتخب پرداخته که به شرح ذیل است.

**هدف نهایی امریکا ها براندازی نظام است

حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام اشاره کرد وگفت مقام معظم رهبری بخاطر شناختی که از ماهیت ونیازها واهداف امریکایی ها دارند می دانند که آنها با ایران صداقت ندارند ودر واقع ایشان درس امریکایی ها را خوانده اند.

وی با اشاره به اینکه امریکایی ها از هر جناحی خواستار براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند افزود :امریکا به دنبال تصاحب منابع نفت وگاز ایران است چرا که تا ۱۰سال آینده منابع نفتی این کشور به پایان خواهد رسید و به ورطه سقوط می افتد .

وی گفت که امریکا در حال سقوط وجهان در حال چند قطبی شدن است از سویی دیگر قطب عظیم اسلامی به رهبری ایران در حال شکل گیری است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد :تفاوتی که بین سیاستمداران و جناح های مختلف وجود دارد این است که از چه راهی بهتر می توان به جمهوری اسلامی ضربه زد حتی آنها داشتن سفارت در ایران را لازمه ارزیابی دقیق تر از اوضاع کشور و انتخاب راهکار موثر تر برای رسیدن به هدف شومشان می دانند.

وی گفت بنابراین چه امریکایی ها از تعامل و گفتگو با ایران سخن گویند و چه بر طبل جنگ وتحریم بکوبند هردو یک هدف را دنبال می کنند کما اینکه امریکا تا ۱۳آبان ۵۸ وتا زمان تسخیر لانه جاسوسی دارای روابط دیپلماتیک با ایران وبزرگترین سفارت خانه خارجی را در ایران داشت تا بتواند برای توطئه علیه ایران استفاده کند .

وی با اینکه اخیرا هم مشخص شده است که همه سفارت خانه های امریکا در جهان به کار جاسوسی می پردازند خاطرنشان کرد:این جاسوسی ها در حالی است که افشاگری های آقای اسنودل خشم ملت های جهان را نیز برانگیخته بنابراین با توجه به اینکه امریکا همیشه در قبال جمهوری اسلامی بر خلاف وعده های داده شده عمل می کند هیچ وقت نیت صادقی در برابر جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

**هر دولتی روی کار بیاید همگام با نظام حرکت می کند

حسن هانی زاده دیگر کارشناس مسائل سیاسی نیز درهمین زمینه گفت اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص بی اعتمادی به گفتمان با امریکا برآیند تجربه طولانی معظم له در خصوص مسائل بین الملل است با توجه به اینکه ایشان دو دوره ریاست جمهوری کشور و نیز سیاست خارجی را نیز به عهده داشتند بنابراین بیش از هرشخصیت دیگری نسبت به توطئه های غرب وامریکا علیه ایران آگاهی دارند.

وی گفت برآیند اظهارات رهبری نشان می دهد که امریکا هیچ گاه نسبت به ایران وحتی دیگر ملت های اسلامی حسن نیت نداشتند وصرفا منافع خودشان را مورد توجه قرار می دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد بنابراین ساده اندیشانه است که بتوان با یک گفتمان سیاسی با امریکا همه مشکلات را حل کرد زیرا امریکا همچنان علیه کشورهای منطقه توطئه چینی می کند ودر واقع امریکا در خاورمیانه به دنبال حفظ امنیت صهیونیست هاست. وی خاطرنشان کرد تا زمانی که امریکا حسن نیت خود را نشان ندهد وتحریم های ضد ایرانی را لغو نکند نمی تواند به مذاکره و گفتگو با ملت و دولت ایران امیدوار باشد

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه امریکا فکر می کند آقای روحانی گرایش متعادل تری به گفتگو دارد گفت: این فکر امریکایی ها کاملا اشتباه است چرا که آقای روحانی منافع ملی را فدای مذاکره با امریکا نخواهد کرد و در راستای سیاست خارجی تابع رهبری خواهد بود. http://hadidnews.com/vdcfxtd0.w6dmvagiiw.html
منبع : سراج
نام شما
آدرس ايميل شما