تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۳
رئیس‌جمهور امروز به عراق می‌رود

آخرین سفر خارجی احمدی‌نژاد در قامت ریاست‌جمهوری

محمود احمدی‌نژاد امروز در آخرین سفر بین‌المللی خود برای دومین بار به عراق سفر می‌کند.
آخرین سفر خارجی احمدی‌نژاد در قامت ریاست‌جمهوری
به گزارش حدیدنیوز، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در آخرین سفر بین‌المللی خود امروز پنج‌شنبه بر اساس آنچه ‌علی سعیدلو معاون بین‌المللی وی گفته است، به‌قصد توسعه روابط دوجانبه اقتصادی به عراق سفر می‌کند.

سفر احمدی‌نژاد به عراق قرار بود دی ماه سال گذشته انجام شود اما چند روز قبل از انجام این سفر محمد‌رضا فرقانی مدیر‌کل بین‌الملل وقت دفتر رئیس‌جمهور از لغو این سفر خبر داد و به تسنیم گفت که مبنای این سفر دیدار با طالبانی رئیس‌جمهور عراق بود اما به‌دلیل بیماری وی این سفر لغو شده است.

اما حالا روز گذشته علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه درباره دلایل این سفر می‌گوید: ما حجم زیاد قراردادها را با کشور عراق داریم که اگر بخواهیم آن را اجرا کنیم، خیلی خوب است.

احمدی‌نژاد در این سفر دوروزه با مقامات عالی‌رتبه عراق از جمله نوری مالکی، نخست‌وزیر هم دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد. دیدار از شهرهای نجف و کربلا با هدف زیارت اماکن مذهبی، از دیگر برنامه‌های محمود احمدی‌نژاد به عراق است.

این دومین سفر احمدی‌نژاد به عراق در هشت سال دوره ریاست جمهوری اوست.

او اولین بار در اسفندماه سال ۱۳۸۶ به‌عنوان اولین رئیس جمهور ایران و بالاترین مقام بعد از انقلاب بهمن ۵۷ به عراق سفر کرد.

سفر احمدی‌نژاد به عراق در اسفند ۸۶، نخستین سفر یک رئیس جمهور ایران به عراق، در تاریخ بیست و نه ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

در آن سفر احمدی‌نژاد در بغداد به خبرنگاران گفته بود: "دیدار از عراق بدون دیکتاتور، برایم بسیار مسرت بخش است"؛ همین جمله وی تیتر یک بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی در آن زمان شد.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که احمدی‌نژاد حدوداً ۱۴ روز دیگر کلید پاستور را به حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب تحویل خواهد داد و این آخرین سفر برون‌مرزی وی در قامت رئیس‌جمهور به حساب‌ می‌آید. http://hadidnews.com/vdcg3t9x.ak9wx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما