تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۲
شورای امنیت سازمان ملل متحد دیروز اتهامات دولت آمریکا و غرب علیه کشورمان مبنی بر نقض تحریم‌های بین المللی را تایید نکرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، شورای امنیت سازمان ملل متحد دیروز (دوشنبه) اتهامات دولت آمریکا و غرب علیه کشورمان مبنی بر نقض تحریم‌های بین المللی را تایید نکرد.

دولت آمریکا از کمیته‌ بررسی تحریم ها علیه کشورمان درخواست کرد تا آزمایش موشک‌های شهاب و کمک ایران به سوریه را به عنوان نقض تحریم‌های بین المللی بررسی کند.

به گفته منابع مطلع پیشتر روسیه مانع طرح گزارشی شده بود که کارشناسان این کمیته علیه ایران تهیه کرده بودند. با این حال دولت آمریکا شورای امنیت و کمیته مذکور را به واکنش "شدیدتر" نسبت به تخلفات ایران از تحریم‌های بین الملی فرا خواند.

از سوی دیگر وان مین، معاون سفیر چین در سازمان ملل تاکید کرد: «پکن با افزایش فشارها بر ایران و یا اعمال تحریم‌های جدید موافق نیست.»

رزمری دی کارلو، نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل مدعی شد شورای امنیت بایدعلیه ایران به دلیل« ارسال مداوم سلاح و حمایت نظامی از گروه‌های حاضر در سوریه، لبنان، غزه، یمن و عراق»موضع قاطعی بگیرد.

مارک لیال گرانت، نماینده انگلیس نیز مدعی شد:« اطلاعات موثقی در دست است که ایران از حزب الله و حکومت سوریه حمایت می‌کند و این بر خلاف تحریم ها علیه ایران مبنی بر ممنوعیت صادرات تجهیزات نظامی است.»

جبهه غرب در حالی حمایت ایران از دولت قانونی سوریه را تخلف به حساب می آورد که از ابتدای بحران سوریه نقش اصلی در تجهیز شورشیان و ارسال سلاح به این کشور داشته است. از سوی دیگر شکست پروژه آمریکایی نشان دهنده افزایش شکاف بین کشورهای عضو شورای امنیت است.

این اتهامات در حالی مطرح می شود که مقامات رژیم صهیونیستی در روز های اخیر از واشنگتن خواسته‌اند فشارها را بر ایران افزایش دهد. http://hadidnews.com/vdchwxni.23nxzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما