تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۳
گرین‌‌والد اولین بار اسناد اسنودن را در روزنامه «گاردین» انگلیس منتشر کرد.
افشای اطلاعات اسنودن "کابوسی برای آمریکا"
پیمانکار سابق سازمان سیا حجم عظیمی اطلاعات از فعالیت‌های جاسوسی دولت آمریکا در اختیار دارد که انتشار آنها آسیب بی‌سابقه‌ای به این کشور وارد خواهد‌ کرد.

به گزارش حدیدنیوز،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ گلن گرین‌والد ستون‌نویس روزنامه گاردین ادعا کرد ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سیا حجم عظیمی از اطلاعات در اختیار دارد که انتشار آنها آسیب بی‌سابقه‌ای به آمریکا وارد‌‌ خواهد کرد.

وی در مصاحبه با روزنامه آرژانتینی "لا ناکسیون" آرژانتین گفت: «اسنودن قصد انتشار کل این اطلاعات را ندارد. هدف اسنودن افشای خطرات سیستم‌های اطلاعاتی است که مردم جهان از آنها استفاده می‌کنند بدون اینکه بدانند در معرض جاسوسی قرار گرفته‌اند و ناخواسته حق حمایت از زندگی شخصی خود را واگذار کرده‌اند».

این روزنامه‌نگار آمریکایی که ساکن برزیل است احتمال کشته شدن اسنودن را نیز رد نکرد و افزود: «اما اسنودن پیش از این هزاران صفحه از این اطلاعات را پخش کرده است به‌نحوی که چندین نفر در دنیا نسخه‌های کاملی از این اطلاعات را در دست دارند».

به‌نظر گرین‌والد: «دولت آمریکا هرروز باید دعا کند که اتفاقی برای اسنودن نیفتد، چرا که اگر حادثه‌ای برای او پیش آید؛ کل اطلاعات وی فاش خواهد شد و این برای دولت آمریکا از کابوس نیز بدتر خواهد بود».

گرین‌والد تأیید‌کرد که همچنان با اسنودن که در بخش ترانزیت فرودگاه مسکو به‌سر می‌برد در ارتباط است و به‌علاوه اطلاعات زیادی درباره جاسوسی دولت آمریکا از کشورهای آمریکای لاتین در اختیار دارد.

گرین‌‌والد اولین بار اسناد اسنودن را در روزنامه «گاردین» انگلیس منتشر کرد.

اسنودن که طی چند وقت اخیر به‌دلیل افشاگری از سازمان سیا تحت تعقیب مقامات واشگتن قرار دارد از ۲۱ کشور مختلف جهان تقاضای پناهندگی کرد اما تنها چهار کشور اکوادور، بولیوی، نیکاراگوئه و همچنین ونزوئلا با درخواست وی موافقت کردند. http://hadidnews.com/vdcepw8w.jh8xwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما