تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۴
کارشناسان از ثبات یا کاهش قیمت مسکن سخن می‌گویند

خواب قیمت‌های مصنوعی برای خانه‌های احتکار شده تعبیر نشد

پس از انتخابات طی یک ماه اخیر فضای قیمتی خانه حداقل در تهران ثابت و حتی نزولی شده است.
خواب قیمت‌های مصنوعی برای خانه‌های احتکار شده تعبیر نشد
برخلاف تصور بسیاری از سازندگان که پس از انتخابات نرخ خانه به شدت بالا خواهد رفت و خانه‌های احتکار شده خود را می‌توانند با قیمت‌های مصنوعی بفروشند، طی یک ماه اخیر فضای قیمتی خانه حداقل در تهران ثابت و حتی نزولی شد.

به گزارش حدیدنیوز، برخلاف تصور بسیاری از سازندگان که پس از انتخابات نرخ خانه به شدت بالا خواهد رفت و خانه‌های احتکار شده خود را می‌توانند با قیمت‌های مصنوعی بفروشند، طی یک ماه اخیر فضای قیمتی خانه حداقل در تهران ثابت و حتی نزولی شده و برخی از کارشناسان از ادامه ثبات و افزایش عرضه در این بازار خبر می‌دهند.

در همین‌باره یک کارشناس مسکن معتقد است: کاهش و افزایش چشمگیری در بازار مسکن نخواهیم داشت و با تثبیت قیمت‌ مسکن در دولت جدید، خرید و فروش به روال خود برمی‌گردد و متقاضیان توان خرید بیشتری به دست می‌آورند.

کیوان شادمان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا زمان روی کار آمدن دولت جدید وضعیت بازار مسکن به همین روال و با اندکی رکود همراه است.

وی افزود: در مدت اخیر با کاهش اندک نرخ ارز مواجه بودیم و این کاهش چندان در بازار مسکن تأثیرگذار نبود فقط کمی رکود به این بازار آمده است. شادمان با اشاره به اینکه قیمت مصالح ساختمانی و نحوه قیمت‌گذاری تأثیرگذارترین امر در تعیین قیمت خانه هستند، ادامه داد: کاهش چشمگیر قیمت مسکن در ماه‌های آینده بعید به نظر می‌رسد اما افزایش چندانی هم در قیمت‌ها پیش‌بینی نمی‌شود. این کارشناس معتقد است: گرچه با کاهش و افزایش چشمگیر قیمت مسکن مواجه نمی‌شویم اما شاهد رونق نسبی در بازار خواهیم بود؛ به گونه‌ای که متقاضیان توان بهتری در خرید خانه مورد نظرشان به دست می‌آورند.

وی درباره تعیین نرخ مشخص برای هر محله و خانه در کشور گفت: هیچ بازاری در دنیا به این صورت که نرخ مشخصی را به خود اختصاص دهد نیست چراکه قیمت تمام شده مسکن شامل قیمت زمین، عوارض شهرداری، مصالح و. . . است که هر کدام در قیمت خانه تأثیرگذار هستند. به گفته شادمان در صورت ثبات قیمت مصالح ساختمانی قیمت خانه هم به ثبات نسبی می‌رسد.



* بازار داغ خرید و فروش آپارتمان‌های چند سال ساخت

از سوی دیگر آپارتمان‌های چند سال ساخت به دلیل قیمت ارزان‌تری که دارند، نیاز بخش زیادی از متقاضیان بازار مسکن که تمایل به خرید آپارتمان‌های بزرگتر با قیمت کمتر دارند را تامین می‌کنند.

به گزارش مهر،در شرایط کنونی بازار مسکن، خرید و فروش آپارتمان‌های کوچک رونق بیشتری دارد و خریداران این واحدها بیشتر هستند که همین امر موجب گرانفروشی آپارتمان‌های کوچک شده است به طوری که با قیمت بیشتری به نسبت دیگر واحدهای یک منطقه به فروش می‌رسد.

آپارتمان‌های بزرگ‌تر به دلیل قیمت بیشتر، متقاضی کمتری هم دارند اما برخی از خریداران برای اینکه قیمت ارزان‌تری را بپردازند به سراغ خانه‌های چند سال ساخت می‌روند.

این واحدها به دلیل اینکه وام مسکن ندارند با قیمت کمتری به فروش می‌رسند ضمن آنکه عمر چند ساله آنها موجب می‌شود که نیاز به بازسازی دوباره داشته باشند که همین موضوع هم قیمت آنها را کاهش می‌دهد بنابراین بخشی از خریداران که متراژ بالا برای آنها اهمیت بیشتری دارد اقدام به خرید این آپارتمان‌ها می‌کنند.

شرایط این آپارتمان‌ها موجب می‌شود که تفاوت قیمت آنها تا متری یک میلیون تومان هم برسد و حتی در آپارتمان‌هایی با عمر بیش از ۲۰ سال این تفاوت قیمت بسیار بیشتر است اما در این میان برخی متقاضیان ترجیح می‌دهند که آپارتمانی نوساز با متراژ کم خریداری کنند تا مشکلات واحدهای چند ساله را نداشته باشد.

براساس گزارش میدانی مهر، آپارتمان ۸۰ متری، دو خوابه و لوکس در میدان کتابی جلفا ۵۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و یک واحد ۷۷ متری دو خوابه ۴ ساله در میدان پونک، میدان عدل متری ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

آپارتمانی ۷۶ متری و دو خوابه در شهران بدون پارکینگ متری ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و آپارتمانی با متراژ ۷۷ متر، دو خوابه در مسعودیه با پارکینگ و انباری ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین یک واحد ۷۹ متری در بلوار فردوس ـ پروانه، بدون پارکینگ، دوخوابه و ‌ هشت ساله، ۳۷۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و واحد دیگری در اشرفی‌اصفهانی ـ نفت با متراژ ۷۸ متر، دوخوابه و ‌ هفت ساله متری ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در شهرآرا آپارتمانی به مساحت ۸۰ مترمربع و ‌ ۵ ساله طبقه ۴ بدون آسانسور، ۳۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و در تهرانپارس واحدی ۸۰ متری و نوساز با تمامی امکانات با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مالک یک آپارتمان ۷۸ متری در شاهین شمالی با پارکینگ و انباری، طبقه دوم، واحد خود را ۳۹۰ میلیون تومان می‌فروشد و واحد دیگری با متراژ ۷۹ متر در پونک با پارکینگ و ‌ ۱۱ ساله با قیمت متری ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. http://hadidnews.com/vdcfjxd0.w6dmeagiiw.html
منبع : جوان
نام شما
آدرس ايميل شما