تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹
رئیس‌جمهوری سابق پاکستان امروز (سه‌شنبه) در دادگاه حضور می‌یابد و ممکن است به اتهام خیانت به کشور با حکم اعدام مواجه شود.

به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، ژنرال پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری سابق پاکستان ۱۴ سال پیش با انجام کودتا، قدرت را از دست نواز شریف درآورد و پس از چهار سال تبعید خود خواسته در امارات به کشورش بازگشت تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

با این وجود، وی به اتهام خیانت به پاکستان، عزل قضات عالی و دست داشتن در ترور بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر فقید این کشور دادگاهی شده و احتمال حکم اعدام وی وجود دارد.

اما ممکن است دولت نواز شریف، رئیس‌جمهوری پاکستان به دلیل اینکه مادر مشرف بیمار است و در دوبی سکونت دارد، به دلایل انسان دوستانه، به مشرف اجازه خروج از کشور را بدهد به شرط آنکه وی هیچ‌گاه به پاکستان باز نگردد. البته یک احتمال دیگر هم وجود دارد؛ این مساله با دادگاه‌های پاکستان یا ارتش این کشور مورد رایزنی قرار گرفته و مشرف به جای آنکه به دار آویخته شود، برای تمام عمر در زندان به سر ببرد.

ژنرال مشرف با فرض بر اینکه هنوز در پاکستان از محبوبیت برخوردار است، از تبعید خود خواسته‌اش بازگشت تا بار دیگر قدرت را به دست بگیرد اما حزبش از شرکت در انتخابات منع شد و بر اساس حکم دادگاه عالی این کشور، وی نیز نتوانست به رقابت در انتخابات بپردازد.

http://hadidnews.com/vdchvvni.23nxxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما