تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۰
کمک کردن به افراد بی نماز ( فامیل و غیر فامیل ) چه حکمی دارد؟
به گزارش حدیدنیوز، برای مصرف زکات موارد متعددی در قرآن کریم ذکر شده که یکی از آنها برای به دست آوردن دل دیگران است.[۱]


امام باقر(ع) درباره فلسفه این مورد از زکات، چنین می‌فرماید: « خداوند عزّ و جلّ به پیامبر گرامی اسلام دستور فرموده بودند، با کمک و دستگیری کردن با مال و بخشش نمودن به کسانی که خدا را یگانه مى‏دانند و از پرستش بتها دست برداشته اند اما در پاره ای از احکام، معرفت به دین اسلام در دل آنها وارد نشده است، آنان را به اسلام و مسلمانى الفت دهد تا دین و مذهب به اعماق وجودشان راه یافته و بر دینى که بدان در آمده‏ و بر آن اقرار کرده‏اند پایدار بمانند.[۲]


بنابراین اگر کمک کردن به افراد بی نماز، تأیید و پشتیبانی سهل انگاری آنان به نماز نشود بلکه سبب روی آوری و گرایش آنان به نماز و دین شود نه تنها ایرادی ندارد بلکه شاید در برخی موارد، لازم باشد. در غیر این صورت، روشن است کمک به افرادی که ارتباط بهتری با خدا دارند، ارزشمندتر بوده و کمک به گناهکاران اگر موجب تشویق آنان در گناه باشد، نه تنها پاداشی نخواهد داشت بلکه شاید انسان را شریک در جرم و گناه آنان کند.

۱۱۷

پیشنهاد ما به شما:

اولین وزیر استرالیایی با قرآن سوگند یاد کرد
اول ماه مبارک مشخص شد
آخرین آمار بی دین ها در آمریکا
تصاویر متفاوت بازیگر زن ایران در عمل عبادی

پی نوشتها:
[۱]. إِنَّمَا الصَّدَقاتُ لِلْفُقَراءِ وَ الْمَساکینِ وَ الْعامِلینَ عَلَیْها وَ الْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَ فِی الرِّقابِ وَ الْغارِمینَ وَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ ابْنِ السَّبیلِ فَریضَةً مِنَ اللَّهِ وَ اللَّهُ عَلیمٌ حَکیمٌ، توبه، ۶۰.
[۲]. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، ج ۲، ص ۴۱۰ – ۴۱۱، محمد، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، ۱۴۰۷ق.
http://hadidnews.com/vdceev8w.jh8woi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما