تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۸
یگان‌های ارتش سوریه عملیات نظامی گسترده‌ای را در منطقه «نوار زرد» به عنوان مهمترین گذرگاه تردد عناصر مسلح و نقل و انتقال سلاح و تسلیحات نظامی در جنوب سوریه و همچنین منطقه «ملیحه غربیه» در استان درعا را آغاز کردند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، قرار است، ارتش سوریه عملیات نظامی گسترده خود در استان «درعا» در جنوب سوریه که در کنار مرزهای اردن قرار دارد، را آغاز کند.

هدف این عملیات هدف قرار دادن منطقه‌ای است که به «نوار مرزی زرد» معروف شده و از جمله خطرناک‌ترین مناطق نقل و انتقال سلاح از خارج سوریه به داخل خاک این کشور به شمار می‌آید.

این درحالی است که از «نوار زرد» یا «تپه زرد» دیگر اثر چندانی برجای باقی نمانده تا با از بین رفتم کامل این منطقه ارتش سوریه بتوانند، این گذرگاه را منطقه‌ای امن برای نقل و انتقال نیروهای ارتش سوریه و به دور از کمین‌های نصب شده توسط عناصر مسلح اعلام کنند و بدون اینکه عناصر مسلح وابسته به جبهه النصره بتوانند در این گذرگاه تردد یا رفت و آمدی داشته باشند.

همزمان با عملیات ارتش سوریه در منطقه «نوار زرد» و به دست گرفتن کنترل اکثر مناطق آن از سوی ارتش سوریه، دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز عملیات نظامی دیگری را در منطقه «الملیحه غربی» در جنوب استان درعا آغاز کرده و تاکنون موفق شده‌اند، بر بیش از ۷۰ درصد این منطقه تسلط پیدا کنند، این درحالی است که یگان‌های ارتش سوریه برای تضمین بیش از پیش موفقیت خود این منطقه را به طور کامل به محاصره خود در آورده بودند تا مانع فرار عناصر مسلح از آن یا ورود کمک‌های نظامی و نیروی انسانی به آن شوند.

منطقه «ملیحه غربیه» از جمله نقاط بسیار مهم و استراتژیک برای ارتش سوریه به شمار می‌آمد، چون این منطقه، نقطه ارتباط سوریه و بالطبع عناصر مسلح و گروه‌های تروریستی با مرزهای اردن و به یکی از مهمترین مناطق بسیار مهم فعالیت گروه‌های سلفی جهادی تبدیل شده بود که از طریق آن بین سوریه و اردن تردد می‌کردند.

اما ارتش سوریه پس از تحقیق و تفحص بسیار و به دست آوردن اطلاعات دقیق در یک نقشه حساب شده عملیات خود در این منطقه را با آغاز محاصره آن آغاز کرد تا پس از آن اقدام به قطع مهمترین راه‌های امداد و کمک رسانی به گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح در این منطقه کند. همچنین اقدام به جدا کردن الملیحه از رزهای اردن پیش از آغاز عملیات اصلی کرد تا همزمان با آن یگان‌های پیاده نظام ارتش سوریه پیشروی خود به سمت شمال را آغاز کنند.

یک منبع نظامی در ارتش سوریه در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد که نیروهای ارتش سوریه همزمان با آغاز عملیات خود در «ملیحه غربیه»، عملیات آزاد سازی منطقه «ام الوالد» در درعا را نیز آغاز کرد که آخرین منطقه قرار گرفته در «نوار زرد» به شمار می‌آید و برای تضمین عدم فرار عناصر مسلح از این منطقه به سمت مناطق جنوی یا شمالی به دست گرفتن کنترل آن بسیار مهم و ضروری است.

وی همچنین درباره اهمیت منطقه «نوار زرد» یا «تپه زرد» گفت: یکی از مهمترین اهداف ارتش سوریه از آغاز عملیات نظامی خود در استان درعا تسلط بر منطقه «نوار زرد» یا «تپه زرد» بوده که دارای گستره جغرافیایی بسیار بزرگی است و از لحاظ استراتژیک مهمترین گذرگاه عناصر مسلح در ریف دمشق به شمار می‌آید.

بنابر اظهار این منبع نظامی منطقه «نوار زرد» یا «تپه زرد» از مرزهای سوریه و اردن تا مناطق «العتیبه» و «الأحمدیه» در «غوطه شرقیه» کشیده شده و بازتاب تصرف این منطقه از سوی ارتش سوریه و خارج کردن آن از کنترل عناصر مسلح و گروه‌های تروریستی به زودی آشکار خواهد شد. http://hadidnews.com/vdccmmqi.2bqip8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما