تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۳
اشاعه فحشا و فساد در کنار خیابان

زنگ خطر فرهنگی در پیاده رو کلان شهرها!!

یکی از ابزارهای اشاعه فحشا و فساد در جامعه، تکثیر، توزیع سی دی‌های غیر مجاز و فیلم‌های بدون مجوز است.
زنگ خطر فرهنگی در پیاده رو کلان شهرها!!
به گزارش حدیدنیوز، اشاعه فحشا و فساد در کنار خیابان های بسیاری از شهرها و حتی بعضا شهرهای مذهبی کشور، امروزه متاسفانه واقعیتی است غیرقابل انکار که خود حاکی از عمق بحرانی است که رهبر معظم انقلاب به درستی آن را شبیخون و تهاجم فرهنگی نام نهادند؛ این دغدغه نگران کننده در سال های اخیر به مرحله ای رسیده که گویی کار از تلنگر زدن های رسانه ای نیز گذشته و با این اوضاع بعید می نماید که حتی با فریاد و هشدارهای ژورنالیستی ،عده ای که علی القاعده باید بیدار باشند و هوشیار ، از خواب غفلت برخاسته و چاره ی کار کنند.


به راستی وقتی فیلمی که به وقیحانه ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده به راحتی در اختیار جوانان و نوجوانان و حتی کودکان(!) قرار می گیرد، دیگر چه توقعی است که فلان کانون فرهنگی یا دینی بتواند با چند کلاس درس تابستانه و نیز برگزاری سمینارهای خوش آب و رنگ در فلان مدرسه و دانشکده ، آن ها را از انحراف های آخرالزمانی مصونیت ببخشند.

این در حالی است که دشمنان با دست گذاشتن بر روی اعتقادات، افکار، عقاید، فرهنگ و غیرت ایرانیان قصد تخریب و تضعیف اذهان و باورهای مردم را دارند تا از این طریق بتوانند سلطه و نفوذ بیشتری داشته باشند. آنان با نفوذ در فرهنگ و تغییر باورها و اعتقادات مردم به راحتی می‌توانند یک فرهنگ جدید و هدفمند را جایگزین آن کنند تا بدون هیچ مشکلی در آینده بتوانند به اهداف سازمان یافته و برنامه ریزی شده خود دست پیدا کنند.


بی تردید، یکی از ابزارهای مشهود تهاجم فرهنگی و اشاعه فحشا و فساد در جامعه، تکثیر، توزیع و فروش سی دی‌های غیر مجاز و فیلم‌های بدون مجوز است.


در حالی که جشن های نیمه شعبان را پشت سر گذاشته ایم، متاسفیم که بگوییم و فریاد بکشیم که سی دی ها و نرم افزارهای دینی جذاب و پرمحتوا، بخش بسیار اندکی از بازار این محصولات را به خود اختصاص می دهد و حال آن که دستگاه های عریض و طویل فرهنگی با صدها و هزاران پرسنل ، مدعی تولید محتوا در این عرصه ها هستند اما این که خروجی کارشان ، ورای برگزاری همایش ها و بیلان کاری های صرفا مدیر خوشحال کن، کجاست و البته چقدر تاثیرگذار... الله اعلم!


ترویج استفاده از سی دی‌های مستهجن و فیلم‌های غیر مجاز علاوه بر سست کردن بنیان خانواده زمینه‌های بروز فساد و فحشا در جامعه را افزایش می‌دهد و بی شک در طولانی مدت اثرات مخربی بر روان و سلامت مردم و جامعه خواهد گذاشت. در این بین، متاسفانه خانواده ها نیز به دلایل مختلف همچون درگیری به مسایل کاری و معیشتی و گرانی و غیره که این روزها بازار گله و گله گذاری آن داغ داغ است، کمتر متوجه اثرات بسیار سو این وضعیت هستند.


از دیگر سو، اوضاع در فضای مجازی نیز با وجود کنترل هایی که نسبت به آن انجام می شود، چندان مناسبت نیست چه آن که چندی پیش خبری انتشار یافت مبنی بر این که بیش از ۳۰۰سایت دانلود فیلم‌های غیرمجاز فیلتر شده است.


این آمار البته خود نشان می دهد که تعداد این سایت ها به مراتب بیش از این هاست و نیز این که دشمن در جنگ فرهنگی خود از همه ابزارهای ممکن برای ضربه زدن بهره می برد.
و بالاخره نکته آخر این که؛ ذکر اعداد و ارقام هشدارآمیز اگر باعث تحرکی به منظور اصلاح وضع موجود گردد، قطعاً سودمند است و مقصود نیز به یقین همین بوده، اما اگر کماکان مورد کم توجهی و بی توجهی واقع شود، جز تکرار مکررات حاصلی در برنخواهد داشت. http://hadidnews.com/vdcdo90x.yt0xz6a22y.html
منبع : قم فردا
نام شما
آدرس ايميل شما